Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 900 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32785 - brommer start niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1161 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rudolf 22-10-2005 21:13 Print topicpost

Posts: 96
mijn brommer wil voor geem mogelijkheid starten

wat heb ik er allemaal aan gedaan:


nieuwe motorblok (50 cc)
caberateur schoongemaakt met hoge druk reiniger ( 18 mm keihin)
membraan vernieuwd (4kleps)
andere cilinder (50cc snel)
spruitstuk schoongemaakt
vliegwiel opengemaakt ontsteking goed gezet
nieuwe bekabeling ( bougie vonkt goed)
Tank schoongemaakt ( zat helemaal vol troep)

ik heb alles geprobeerd maar hij wil nog niet starten ik weet niet meer wat ik er aan moet doen kan iemand mij helpen
 

honda_for_life.com 22-10-2005 21:22 Print reply

Posts: 4176
afstellen
luchtfilter schoonmaken
krijgt hij wel benzine (komt er benzine uit dat slangetje omdat er troep in de tank zat)

Dit bericht is gewijzigd door honda_for_life.com op 22-10-2005 om 21:22 uur.
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
rudolf 22-10-2005 21:26 Print reply

Posts: 96
de luchtfilter heb ik ook schoon gemaakt en hij krijgt nu wel benzine want ik heb er alle troep uitgehaald met een compressor dus alles is er helemaal uit en de caberateur heb ik nog niet kunnen afstellen maar ik heb de mengsmering 2 slagen open gezet


kan het zijn dat hij teveel benzine krijgt ? want het is een 18 mm caberateur met een 98 sproeier maar daar heeft hij ook eerder op gelopen en toen ging het goed

Dit bericht is gewijzigd door rudolf op 22-10-2005 om 21:28 uur.


ik heb trouwens ook gehoord dat als je het blok vervangt dan moet je eigenlijk je oude ontsteking over zetten omdat hij anders beroert of helemaal niet loopt maar mijn neef heeft dat ook niet gedaan en die lopt goed dus

Dit bericht is gewijzigd door rudolf op 22-10-2005 om 21:34 uur.
 
snowboarderke 22-10-2005 21:35 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudolf
de luchtfilter heb ik ook schoon gemaakt en hij krijgt nu wel benzine want ik heb er alle troep uitgehaald met een compressor dus alles is er helemaal uit en de caberateur heb ik nog niet kunnen afstellen maar ik heb de mengsmering 2 slagen open gezet


kan het zijn dat hij teveel benzine krijgt ? want het is een 18 mm caberateur met een 98 sproeier maar daar heeft hij ook eerder op gelopen en toen ging het goed

Dit bericht is gewijzigd door rudolf op 22-10-2005 om 21:28 uur.


ik heb trouwens ook gehoord dat als je het blok vervangt dan moet je eigenlijk je oude ontsteking over zetten omdat hij anders beroert of helemaal niet loopt maar mijn neef heeft dat ook niet gedaan en die lopt goed dus

Dit bericht is gewijzigd door rudolf op 22-10-2005 om 21:34 uur.

soms heeft een motor een zetje nodig voor de eerste slagen, spuit daarom is een beetje benzine in je bougiegat en probeer dan nog is.

 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
rudolf 22-10-2005 21:37 Print reply

Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]

soms heeft een motor een zetje nodig voor de eerste slagen, spuit daarom is een beetje benzine in je bougiegat en probeer dan nog is.




dat heb ik gedaan en toen deed hij het een paar seconden en toen viel hij weer uit en ik kreg hem daarna ook niet meer aangekickt of gelopen
 
mb-gek 22-10-2005 21:50 Print reply

Posts: 10385
membraan goed ?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
rudolf 22-10-2005 21:54 Print reply

Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
membraan goed ?




ja want dies nieuw en paste perfect dus die moet wel goe zijn

alleen ik zit te twijfelen ofdat ik mijn zuiger goed heb overgezet ik heb die er voorzichtig uitgeslagen en toen schoongemaakt en overgezet is dat de goede manier
 
bloodfist 22-10-2005 21:58 Print reply

Posts: 1679
niet de inlaat aan de uitlaatkant gedaan ?
 
!!!Polini en carters tuned!!!
rudolf 22-10-2005 22:00 Print reply

Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bloodfist
niet de inlaat aan de uitlaatkant gedaan ?



dat weet ik niet zit daar verschil in dan ???

ik zal dat wel is nakijken want dat is het enigste waar ik nog niet naar gekeken heb

Dit bericht is gewijzigd door rudolf op 22-10-2005 om 22:03 uur.
 
Saknet 22-10-2005 22:02 Print reply

Posts: 10355
andere cilinder met oude zuiger is niet echt optimaal
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mb-gek 22-10-2005 22:04 Print reply

Posts: 10385
heb je nou wel de goede maat er dan in ?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
rudolf 22-10-2005 22:04 Print reply

Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
andere cilinder met oude zuiger is niet echt optimaal



waarom niet ? werkt dat het zelfde als tandwielen en ketting moet je die allebei vervangen
 
rudolf 22-10-2005 22:05 Print reply

Posts: 96
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
heb je nou wel de goede maat er dan in ?




hoe bedoel je
 
mb-gek 22-10-2005 22:14 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudolf
[...]



hoe bedoel je

de geode maat zuiger
is hij niet veels te klein


ik snap ook ff niet of je nou de originele combi van zuiger en cil heb of dat je ergens maar een zuiger heb vandaan gehaald
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
chineesboer 22-10-2005 22:16 Print reply

Posts: 3676
compressie?
geen valse lucht?

 
snowboarderke 22-10-2005 22:16 Print reply

Posts: 2193
heb je wel genoeg compressie?
Als hij met dat inspuiten een paar seconde het heeft gedaan ligt je probleem bij je benzine toevoer.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan

Dit topic is 1161 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved