Ik kreeg gisteravond een 70cc cilinder van een kameraad van mij en toen heb ik voorzichtig m'n 50 snel eraf 'gesloopt', en dit was het resultaat:
Probleem; Zo weing compressie (met afgevlakte kop!!!) dat ik met m'n pink de kickstarter naar beneden kon duwen.:(
zelfs met twv 14-45 en een klein achterwiel loopt hij niet harder dan 50, wind mee, trok aardig door in 1, 2 en 3, maar in de 4 niet, en ik werd er ook gruwelijk uitgetrokken door alle andere MT's...:p
Oorzaak; bovenste zuigerveer verdwenen, moet m'n blok nog doorspoelen, brok van m'n zuiger verdewenen, dit alles récht tegenover de uitlaatpoort... :n
Nou heb ik dus een 70 imi, een 16mm, een 70 hogedruk en en powerfilter, ik moet alleen nog zuiger + veren en pakkingen kopen.
Klopt het trouwens dat je benzineslangetje bij een Mikunoi eerst (vanaf de kraan) naar rechts draaid (of-course), naar boven en dan in 1 keer naar beneden?
Zuigt de carb dan wel benzine in de vlotterbak???
Ik pleur mooi mijn MB achterwiel er weer in met twv 15-45 (of is dit te zwaar en kan ik beter 14-45 doen, ik wil namelijk alle gewone 50cc eruit trekken, en ong. 85/90 km p/u rijden zonder overtoeren)
Maar goed, nu heb ik dus eindelijk een fatsoenlijke cilinder.
Ik had liever een 80cc blok onder een MTX-SH, maar ik stop er nu niet meer te veel geld in, ik wol veur mien riebewies van de zomer mienjong!!!
En dan een Honda XL250 of een soortgelijke 4-takt off-road (Dominator 250 is ook wel lachen...)
|