Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Trekt niet in z'n 4e versnelling?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1190 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32776 - Trekt niet in z'n 4e versnelling?!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2149 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gijs-MB5 22-10-2005 17:32 Print topicpost
Posts: 71
Hallo, ik heb een vraagje:

Ik heb een Mb met een 50cc snel erop, standaard snel uitlaat en verder alles origineel. De top van de brommer is 80 km/h, maar nou is het probleem dat hij in z'n 4e versnelling heel langzaam in toeren komt?!
In de andere versnellingen trekt hij wel gewoon vlot door, wat zou hier het probleem kunnen zijn?



 

pleepotkiller 22-10-2005 17:32 Print reply
Posts: 913
te zwaar vertand?
 
een beetje vreemd maar wel lekker
arrier 22-10-2005 17:32 Print reply
Posts: 2221
een keer is het vermogen op he ik denk dat je met 80km/h niet hoeft te klagen met deze setup misschien iets lichter vertanden
 
tsxj oran 22-10-2005 17:34 Print reply

Posts: 6498
80 km/h met wind mee gemeten??
zoja dan zal ie dus te zwaar vertand zijn waarschijnlijk
 
oud
Gijs-MB5 22-10-2005 17:37 Print reply
Posts: 71
Ok? bedankt voor reactie's

Maar ik zou dus andere vertanding kunnen nemen, maar dan gaat de top ook weer omlaag. Zou het eventueel helpen als ik er een andere uitlaat opzet zodat die de topsnelheid weer wat omhooghaalt, of is dat niet mogelijk?

 
mblover 22-10-2005 17:50 Print reply

Posts: 5391
Je komt nu in de 3 aan de 80 of in de 4 en komt ie in de 4 gewoon niet mooier op gang? Als hij te zwaar vertand is heb je kans dat ie met een lichtere twv iets meer toeren draait en dus nog steeds ongeveer 80. Probeer het maar eens.
 
Gijs-MB5 22-10-2005 17:53 Print reply
Posts: 71
Ik kom uiteindelijk in z'n 4 aan de 80, maar dat gaat lastig. Welke tandwielverhouding zou je me aanraden dan? twv is nog standaard.
 
mblover 22-10-2005 17:57 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gijs-MB5
Ik kom uiteindelijk in z'n 4 aan de 80, maar dat gaat lastig. Welke tandwielverhouding zou je me aanraden dan? twv is nog standaard.


Weet de standaard zo niet?
Voor 1 maatje kleiner, of achter 5 maatjes groter zou ik mee beginnen om te proberen.

Voor is makkelijker veranderen, maar achter kan je nauwkeuriger veranderen.
 
renoeius 22-10-2005 17:57 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gijs-MB5
Ik kom uiteindelijk in z'n 4 aan de 80, maar dat gaat lastig. Welke tandwielverhouding zou je me aanraden dan? twv is nog standaard.


voortandwiel een tandje lichter. je hebt kans dat je top hoger wordt of gelijk blijft
 
Palava 22-10-2005 17:59 Print reply

Posts: 2866
maar let op

je verhouding mag geen geheel getal zijn
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 22-10-2005 18:01 Print reply

Posts: 13700
toch ook niet als je beide door elkaar deelt 1/3 ?
 
FazuL NSR 22-10-2005 18:06 Print reply

Posts: 2046
wat? waarom niet?
 
Sypie_Honda 22-10-2005 18:19 Print reply

Posts: 13830
volgens mij is dat on even vertanding bullshit gewoon gelul hoor.

is trouwens ook al us een topic over geweest
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Jeroen B 22-10-2005 18:23 Print reply

Posts: 1929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava
maar let op

je verhouding mag geen geheel getal zijn



wat bedoel je daarmee ?
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
mtx freak 22-10-2005 18:28 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava
maar let op

je verhouding mag geen geheel getal zijn


maakt geen fuck uit want de tandwielen komen tog niet tegen elkaar aan dus....

door de ketting en de afstand maakt het nisk uit.
 
Gijs-MB5 22-10-2005 19:18 Print reply
Posts: 71
Dus ik kan gewoon voor een tandje minder proberen, geen gezeik met een geheel getal ofzo?!

renoeius schreef dat je top ook hoger kan worden, komt dit dan doordat je lichtere vertanding hebt zodat ie meer toeren kan maken in z'n 4 met als gevolg meer snelheid in z'n 4?
 

Dit topic is 2149 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved