ik wil mn originele cilinderkop van mn orginele gsm cilinder afdraaien ik kan hem op school wel inspannen in een draaibank denk ik en dan gewoon slagvrij er een laag afhalen.
de vraag is alleen hoeveel heeft er iemand formules ofzo
ik dacht dat hij door hogere compressie minder terug valt met tegen wind zegmaar van 5 naar 6 trekt hij moeilijk door als ik de koppeling even laat slippen wel maar dat is natuurlijk niet goed voor de platen. en nee ik wil geen lichtere vertanding en nee ik wil geen 70cc
Quote:Oorspronkelijk gepost door: arrier
ik dacht dat hij door hogere compressie minder terug valt met tegen wind zegmaar van 5 naar 6 trekt hij moeilijk door als ik de koppeling even laat slippen wel maar dat is natuurlijk niet goed voor de platen. en nee ik wil geen lichtere vertanding en nee ik wil geen 70cc
andere uitlaat wil je wel ?
maar als je kracht tekort komt is miss een maatje grotere carb een optie
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Quote:Oorspronkelijk gepost door: arrier
ik dacht dat hij door hogere compressie minder terug valt met tegen wind zegmaar van 5 naar 6 trekt hij moeilijk door als ik de koppeling even laat slippen wel maar dat is natuurlijk niet goed voor de platen. en nee ik wil geen lichtere vertanding en nee ik wil geen 70cc
nou de voordelen van meer compressie zijn dat ie beter start als ie koud is
maarre de prestatie's hoef je je cilinderkop niet voor af te draaien
kan je beter jezelf een tikje verdiepen in tuning (niet extreem tunen hoor) maar gewoon een klein beetje zodat ie niet trug valt in zijn 6 zoals je zegt
ik weet niet of bij een gsm de 6 een overdrive versnelling is, anders is het vrij logisch dat ie naar een lager toerental valt en dezelfde snelheid blijft rijden.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
ik weet niet of bij een gsm de 6 een overdrive versnelling is, anders is het vrij logisch dat ie naar een lager toerental valt en dezelfde snelheid blijft rijden.
bij am6 blokken is de 6 een overdrive dat ik weet
mischien kan je naar een andere versnellingsbak zoeken als die er zijn maar dat zal wel een duur grapje worden
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
ik weet niet of bij een gsm de 6 een overdrive versnelling is, anders is het vrij logisch dat ie naar een lager toerental valt en dezelfde snelheid blijft rijden.
hij gaat met flinke tege wind langzamer rijden en als er geen wind staat of een beetje trekt hij het vanzelf
en ik heb al een metra kit uitlaat en die bevalt me wel
Dit bericht is gewijzigd door arrier op 22-10-2005 om 17:25 uur.
bij am6 blokken is de 6 een overdrive dat ik weet
mischien kan je naar een andere versnellingsbak zoeken als die er zijn maar dat zal wel een duur grapje worden
bij mijn rs2 is de 6 absoluut geen overdrive en daar hangt ook een am6 onder ...
rieju Rs2 te koop || voor meer info zie : http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20846/last
bij mijn rs2 is de 6 absoluut geen overdrive en daar hangt OOK een am6 onder ...
laat ik nou morini hebben
en hij draait 9500 toeren op top maakt niet uit welke versnelling niet bepaalt overtoeren te noemen he.
powerband ligt tussen de 6500 en 8500
dan moet je 'm zwaarder vertanden, en met wind tegen in de 5 gaan rijden.
als je met origineel spul rijdt heeft het weinig zin om je kop uit te draaien.
je kan je brommer gewoon bijna niet afstellen op flinke wind tegen dat gaat gewoon niet
@rs2_freak
btw onder een rieju rr zit een am6 blok en met std cilinder en std ontgrensde uitlaat shiet hij zo door zijn 5 versnellingen heen en de 6 duurt zwaar lang oftewel overdrive