Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoge druk kop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1268 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32775 - hoge druk kop
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arrier 22-10-2005 17:14 Print topicpost
Posts: 2221
ik wil mn originele cilinderkop van mn orginele gsm cilinder afdraaien ik kan hem op school wel inspannen in een draaibank denk ik en dan gewoon slagvrij er een laag afhalen.
de vraag is alleen hoeveel heeft er iemand formules ofzo
 

Hans W 22-10-2005 17:15 Print reply

Posts: 1456
ik denk niet meer dan 1,5mm

Dit bericht is gewijzigd door Hans W op 22-10-2005 om 17:16 uur.
 
tsxj oran 22-10-2005 17:16 Print reply

Posts: 6498
wat wil je er mee bereiken behalve meer compressie krijgen
je gaat er niet zo harder door hoor
 
oud
arrier 22-10-2005 17:17 Print reply
Posts: 2221
ik dacht dat hij door hogere compressie minder terug valt met tegen wind zegmaar van 5 naar 6 trekt hij moeilijk door als ik de koppeling even laat slippen wel maar dat is natuurlijk niet goed voor de platen. en nee ik wil geen lichtere vertanding en nee ik wil geen 70cc
 
mcdronkz 22-10-2005 17:18 Print reply

Posts: 32777
je kunt ook op benzine met een hoger octaan getal gaan rijden

dat scheelt wel merkbaar icm hoge compressie
 
mb-gek 22-10-2005 17:19 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier
ik dacht dat hij door hogere compressie minder terug valt met tegen wind zegmaar van 5 naar 6 trekt hij moeilijk door als ik de koppeling even laat slippen wel maar dat is natuurlijk niet goed voor de platen. en nee ik wil geen lichtere vertanding en nee ik wil geen 70cc

andere uitlaat wil je wel ?
maar als je kracht tekort komt is miss een maatje grotere carb een optie
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
tsxj oran 22-10-2005 17:19 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier
ik dacht dat hij door hogere compressie minder terug valt met tegen wind zegmaar van 5 naar 6 trekt hij moeilijk door als ik de koppeling even laat slippen wel maar dat is natuurlijk niet goed voor de platen. en nee ik wil geen lichtere vertanding en nee ik wil geen 70cc

nou de voordelen van meer compressie zijn dat ie beter start als ie koud is
maarre de prestatie's hoef je je cilinderkop niet voor af te draaien
kan je beter jezelf een tikje verdiepen in tuning (niet extreem tunen hoor) maar gewoon een klein beetje zodat ie niet trug valt in zijn 6 zoals je zegt


 
oud
mcdronkz 22-10-2005 17:22 Print reply

Posts: 32777
ik weet niet of bij een gsm de 6 een overdrive versnelling is, anders is het vrij logisch dat ie naar een lager toerental valt en dezelfde snelheid blijft rijden.
 
tsxj oran 22-10-2005 17:23 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
ik weet niet of bij een gsm de 6 een overdrive versnelling is, anders is het vrij logisch dat ie naar een lager toerental valt en dezelfde snelheid blijft rijden.

bij am6 blokken is de 6 een overdrive dat ik weet
mischien kan je naar een andere versnellingsbak zoeken als die er zijn maar dat zal wel een duur grapje worden
 
oud
mcdronkz 22-10-2005 17:25 Print reply

Posts: 32777
overdrive versnelling is prima, loopt ie wat zuiniger en stiller en rustiger enzo bij dezelfde snelheid. eindoverbrenging in de 5 is dan lang genoeg.
 
arrier 22-10-2005 17:25 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
ik weet niet of bij een gsm de 6 een overdrive versnelling is, anders is het vrij logisch dat ie naar een lager toerental valt en dezelfde snelheid blijft rijden.

hij gaat met flinke tege wind langzamer rijden en als er geen wind staat of een beetje trekt hij het vanzelf

en ik heb al een metra kit uitlaat en die bevalt me wel

Dit bericht is gewijzigd door arrier op 22-10-2005 om 17:25 uur.
 
tsxj oran 22-10-2005 17:26 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier
[...]

hij gaat met flinke tege wind langzamer rijden en als er geen wind staat of een beetje trekt hij het vanzelf

en ik heb al een metra kit uitlaat en die bevalt me wel

Dit bericht is gewijzigd door arrier op 22-10-2005 om 17:25 uur.

ja maarre als hij het trekt met flinke wind tegen
dan zal hij overtoeren maken met windstil/wind mee

 
oud
rs2_freak 22-10-2005 17:27 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

bij am6 blokken is de 6 een overdrive dat ik weet
mischien kan je naar een andere versnellingsbak zoeken als die er zijn maar dat zal wel een duur grapje worden


bij mijn rs2 is de 6 absoluut geen overdrive en daar hangt ook een am6 onder ...
 
rieju Rs2 te koop || voor meer info zie : http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20846/last
mcdronkz 22-10-2005 17:29 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja maarre als hij het trekt met flinke wind tegen
dan zal hij overtoeren maken met windstil/wind mee



dan moet je 'm zwaarder vertanden, en met wind tegen in de 5 gaan rijden.

als je met origineel spul rijdt heeft het weinig zin om je kop uit te draaien.
 
arrier 22-10-2005 17:30 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rs2_freak
[...]


bij mijn rs2 is de 6 absoluut geen overdrive en daar hangt OOK een am6 onder ...

laat ik nou morini hebben
en hij draait 9500 toeren op top maakt niet uit welke versnelling niet bepaalt overtoeren te noemen he.
powerband ligt tussen de 6500 en 8500
 
tsxj oran 22-10-2005 17:31 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


dan moet je 'm zwaarder vertanden, en met wind tegen in de 5 gaan rijden.

als je met origineel spul rijdt heeft het weinig zin om je kop uit te draaien.

je kan je brommer gewoon bijna niet afstellen op flinke wind tegen dat gaat gewoon niet
@rs2_freak
btw onder een rieju rr zit een am6 blok en met std cilinder en std ontgrensde uitlaat shiet hij zo door zijn 5 versnellingen heen en de 6 duurt zwaar lang oftewel overdrive

 
oud

Dit topic is 1477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved