Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Blok revisatie : goed of niet ???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3276 - Blok revisatie : goed of niet ???
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DeAmOnChiLd 20-3-02?23:09 Print topicpost
Posts: 875
nou ik heb dus ff vraagje ( DUH )

ik zit te denken om mijn blok van mijn mbtje te laten reviseren en meteen alles dus afstellen enz enz dit gaat me ong 500 GULDEN kosten dus is nog over te denken.

nou nu komt dus me vraag.

is dit ten alle tijden beter voor je brommer??
gaat hij er beter cq harder door lopen??
kan ik dan ook meteen door het desbetreffende bedrijf me carter goed passen laten maken op me 70cc polini??
en zou het wijs zijn om meteen me polini lekker te laten tunen??


de laatste 2 dingen erbij kosten me ong 250 GULDEN extra.

advies welke dingen zou ik kunnen laten doen welke zijn overbodig.

thnx sorry nick ik vind thnx wel ff vriendelijk staan
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]

Joost 21-3-02?09:03 Print reply
Posts: 1108
500 gulden, pff. Doe het dan ff lekker zelf. Een blok reviceren is niets meer dan de kruk-as lager vervangen en evt de koppelings plaaten. Dit kun je zelf echt gemakelijk doen, het is absoluut niet moeilijk. Je moet alleen wel ff nauwkeurig werken, geen ringtje's kwijt raken enzo.

Ik vraag me trouwens af wat je met afstellen bedoelt? Er is maar bar weinig aan een blok af te stellen.

Totale kosten:
Lagers : 35 euro
Pakkingen : 5-10 euro
Keeringen : 10 euro
evt koppelings platen : 15 euro
totaal: 65 euro a dikke 130 piekje's

 
It is going to be a Endless summer...
HondaMiX 21-3-02?15:47 Print reply
Posts: 246
Enne hoe kun je dat blok zelf splitsen dan? Want als je een blok gaat reviseren moet hij toch gesplitst worden?
 
Woeter 21-3-02?16:06 Print reply

Posts: 2832
gewoon de schroeven losdraaien en uit elkaar trekken
 
Joost 21-3-02?16:16 Print reply
Posts: 1108
Ohw... ik dacht met een bijl......


In het [URL[t]]http://213.46.26.143/hforum/new/faq.asp[/t]FAQ[/URL] staan een aantal faq's over het oa het vervangen van je koppelings platen en het testen van je kruk-as lagers. Mocht je blok gaan splijten kijk dan eens op [URL[t]]http://www.brommemhok.nl[/t]hier[/URL] op bart@blaah z'n site, daar staat volgens mij een ergg uitgebreid verhaal over het reviceren van je blok op.


[This message is edited by Joost Moesker on 21-3-02 16:28]
 
It is going to be a Endless summer...
Woeter 21-3-02?16:29 Print reply

Posts: 2832
haha als je je blok gaat SPLIJTEN dan moet het wel met een bijl ja!

nee maar weet wel wat je doet want anders gaat het onherroepelijk fout
 
Sneks 21-3-02?16:45 Print reply
Posts: 2499
waar hebben jullie het nou over ????

Ik heb in de koppelingsfaq toch duidelijk uitgelegt dat je je blok openmaakt met de flex. Dus niet op de ouderwetse methode met de bijl (ivm kans op misslaan)
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MB50TUNED 22-3-02?10:52 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker

500 gulden, pff. Doe het dan ff lekker zelf. Een blok reviceren is niets meer dan de kruk-as lager vervangen en evt de koppelings plaaten. Dit kun je zelf echt gemakelijk doen, het is absoluut niet moeilijk. Je moet alleen wel ff nauwkeurig werken, geen ringtje's kwijt raken enzo.

Ik vraag me trouwens af wat je met afstellen bedoelt? Er is maar bar weinig aan een blok af te stellen.

Totale kosten:
Lagers : 35 euro
Pakkingen : 5-10 euro
Keeringen : 10 euro
evt koppelings platen : 15 euro
totaal: 65 euro a dikke 130 piekje's



Het wil ook weleens schelen per zaak wat er precies wordt vervangen. ik was voor mijn krukas reviseren al f150,- kwijt; niewe krukas lagers, bigend en smalend lagers, drijfstang. Soms worden er bij reviseren zelfs onstekingsdelen vervangen e.d. Dus f500,- HOEFT zeker niet duur te zijn, afhankelijk van wat er precies gebeurt.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Neonlampje 22-3-02?11:36 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Woeter?TS80x
nee maar weet wel wat je doet want anders gaat het onherroepelijk fout
hmmja, dat had ik dus, verkeerd inmekaar gezet hele versnellingsbak vastgelopen :p ach hoort erbij

nu we het toch over blokken hebben..
ik heb klein miniscuul probleempje met mn 6bak.. soms WIL hij niet schakelen.. kan dat zijn omdat ik een ringetje vergeten ben ofzo, aan de staat van de tandwielen ligt het niet...
 
bartjan 22-3-02?12:48 Print reply
Posts: 109
Quote:
soms WIL hij niet schakelen


dat had ik ook

bij mij was het dat asje waar die dingen opzitten die de tandwielen verschuiven (kweet ff nie hoe da heet), daar zaten allemaal kleine krasjes op waardoor het te stroef ging (kwam door schakelen zonder draaiende motor). toen had ik die vervangen en toen ging het weer perfect

maar het kan ook gewoon zijn dat dat veertje van je schakelmechanisme is losgeschoten

 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
-Michiel RS- 23-3-02?01:30 Print reply
Posts: 2803
lijkt mij eerder je koppeling, als die niet goed ontkoppeld wil hij namelijk ook niet goed schakelen, probeer maar eens te schakelen als je ondertussen zaggies met je koppeling slipt in zn 1. Dat lukt niet/net zo zwaar !
 
Blukaap 23-3-02?12:05 Print reply

Posts: 10006
Zonder koppeling schakelen moet wel kunnen, je zult alleen wat meer kracht moeten zetten (en vooral bij hoge toerentallen pas opschakelen).

Denk ook dat het dat asje vd schakelvorkjes is, of dat duffe palletje wat het sterretje op z'n plek duwt (Daar heb ik geregeld ruzie mee gehad toen m'n blok de eerste keer open was geweest :().
 
Bastila is lief

Dit topic is 534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved