ik heb laatst men tsx gedeeltelijk uit elkaar gehaald. ik heb et volgende gedaan.
tank eraf
kappen eraf
lucht filter eraf
carb eraf
achterwiel eraf
vervolgens starte ik hem vanmiddag weer nadat ik alles er weer op had gezet en hij starte direct en hij liep mooi in de lage toeren.
vervolgens wou ik hem ff door de powerband trekken toen ie warm was en hij stotterde echt asociaal ernstig. dit heeft ie altijd maar alleen als ie erg koud is en dat was hij nu absoluu niet.
ik vraag me af wat dit in vredesnaam kan zijn, ik d8 eerst de cdi (vorige topics) maar dat lijkt me sterk aangezien ik niet aan men stroom heb gezeten!
hopelijk hebben jullie een idee
ps: ik heb wel met aardig vieze handen men gaskabel in elkaar gezet dus er kan we viezigheid op men gasschuif zitten maar dat is tog niet erg? iig niet zo erg dat ie zo raar gaat stotteren?
ik heb alleen men carb eraf gehaald dus ik heb de gaskabel losgehaald. verder ben ik overal afgebleven. men carb zit direct op de cilinder(zonderspruitstuk, is normaal bij tsx) en keb de schroefjes hard aangedraait dus hij zit goed vast, maar zou dit wat uitmaken dan? verder zou dat vuil uit men tank wel kunnen maar ik heb men tank er 2 week afgehaalt. gaat dat zo snel? verder vroeg ik me af of dat dan alleen maa problemen geeft bij hoge toeren? en wat bedoel je precies met carb schoonmaken/doorblazen?
maar jullie denken dus allemaal niet dat et elektrisch is?
ja dat vuil zakt gwoon.. als je rijdt word het nog rondgeschud enzo..
maar, doe ff benzinefiltertje ertussen
en met carb schoonmake bedoelen we
ff eraf halen, vlotterbak eraf, goed schoonmake, sproeiertje ff doorblaze enzo
ok bedankt alvast! maar kan et echt niks anders zijn?
schhelt weer een topic als ik ut nu weet. en die viezigheid zit em dus echt in de hoge toeren alleen?
en kan et dan niet liggen aan het feit dat ik mischien de gasschuif heb viesgemaakt of dat de cilinder 2 week heeft stilgestaan?
het kan ook electronisch zijn, maar probeer dit ff 10 kiliometer ofzo, en als het dan nog nie goed is, post in DIT topci gewoon dat het niet is gelukt, hoef je ook geen nieuwe te openen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
ok bedankt alvast! maar kan et echt niks anders zijn?
schhelt weer een topic als ik ut nu weet. en die viezigheid zit em dus echt in de hoge toeren alleen?
en kan et dan niet liggen aan het feit dat ik mischien de gasschuif heb viesgemaakt of dat de cilinder 2 week heeft stilgestaan?
gasschuif vies levert meestal niet zulke problemen op (alhoewel ik ooit met me Sym met 80 meemaakte dat m'n gasschuif bovenin bleef hangen door een klein zandkorreltje; maarja plastic gasschuifje... dan gebeurt zoiets) met TSX valt het wel mee met die Mikuni's.
Heeft die cilinder twee weken stilgestaan in de regen? Stilstaan alleen maakt niet uit, hoe lang dan ook. Maak zowiezo je carburateur maar eens schoon van binnen, en leg de flens van je carburateur dan ook gelijk even tegen iets vlaks aan zodat je kunt zien of 'ie nog mooi vlak is en dus goed afsluit. Succes
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kben nu zaterdag naar Henk gegaan (van et forum) en hij deed nog steeds raar. hij zei toen dus dat ik de tape van mijn luchtfilterslang af moest halen (had de vorige eigenaar gedaan omdat de slang tekort was). sinds die rommel eraf is en men carb eindelijk weer schoon is doet hij het beter dan voordat ik em uitelkaar heb gehaald!
nu nog afstellen wanneer ik de luchtslang passend heb gemaakt.
bedankt dus!
mischien een stukje plakband etc voor je luchtfilter gekomen ofzo?
trek je luchtfilter er eens achter weg en probeer het nog eens als ie dan goed trekt weet je wat het is
Quote:Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
ik heb alleen men carb eraf gehaald dus ik heb de gaskabel losgehaald. verder ben ik overal afgebleven. men carb zit direct op de cilinder(zonderspruitstuk, is normaal bij tsx) en keb de schroefjes hard aangedraait dus hij zit goed vast, maar zou dit wat uitmaken dan? verder zou dat vuil uit men tank wel kunnen maar ik heb men tank er 2 week afgehaalt. gaat dat zo snel? verder vroeg ik me af of dat dan alleen maa problemen geeft bij hoge toeren? en wat bedoel je precies met carb schoonmaken/doorblazen?
maar jullie denken dus allemaal niet dat et elektrisch is?