Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - ER schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32736 - ER schakelen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1197 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

concept 20-10-2005 20:36 Print topicpost

Posts: 261
ik ben volgend weekend eigenaar van schakelbrommer, ER21
maar 'k heb nog nooit met schakelbrommer gereden :p
en weet dus ook nog niet goed hoe het schakelen in elkaar zit, ik dacht zo:

koppeling inhouden en voor
1e versnelling: naar beneden duwen (op ding bij voet)
2e: omhoog
3e: omhoog
4e: omhoog

en om terug naar 1 te gaan weer 3x omlaag duwen

is het zoiets bij de suzuki ER?
 

-XyS- 20-10-2005 20:38 Print reply
Posts: 609
om naar je 2 te komen wel 2x omhoog he
en terug naar je 1 moet je dan 4x

neutraal zit daarbij tog ook gewoon tussen 1 en 2 ?

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 20-10-2005 om 20:42 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
Blorn 20-10-2005 20:42 Print reply

Posts: 13825
Gewoon 1 normale tik en dan hoort ie naar zn 2 te gaan.
 
vinnie 20-10-2005 20:42 Print reply

Posts: 3505
meeste bakken zijn zo

6
5
4
3
2
N
1

dus 1 naar beneden, dan een tik omhoog, dan gaat ie door de vrij meteen naar ze 2 en dan de rest omhoog, terugschakelen hetzelfde, maar andersom

Dit bericht is gewijzigd door vinnie op 20-10-2005 om 20:42 uur.
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
mblover 20-10-2005 21:06 Print reply

Posts: 5391
Je ragt dat ding naar beneden en dan ga je gewoon rijden, als je goed koppelt en je oefent gewoon even dan heb je het zo onder de knie hoor.

Tijdens het schakelen trouwens ook het gas dicht draaien.
 
T_S_X_ 20-10-2005 21:32 Print reply

Posts: 1214
gwoon dat ding starte, niet gas geven, koppeling in, in z'n 1 zette, beetje gas geven en terwijl je dat doet koppeling RUSTIG laten opkomen.
je start um vanuit z'n vrij, die zit tussen de 1 en de 2 in. als je een zachte tik omhoog geef vanuit de 1 of een zachte tik omlaag vanuit de 2 zit je in de vrij

schakelen:

1 1 tik naar beneden
2 iets hardere tik naar boven (vanuit de 1)
3 1 tik naar boven
4 1 tik naar boven
5 1 tik naar boven

en als je terug wilt schakelen, gas los, koppeling in en naar beneden tikken met je voet
 
Almer 20-10-2005 21:34 Print reply

Posts: 3325
tip: oefen eerst ff op een LANGE rechte weg waar vrijwel geen verkeer langskomt
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
T_S_X_ 20-10-2005 21:36 Print reply

Posts: 1214
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kreidlerholle
tip: oefen eerst ff op een LANGE rechte weg waar vrijwel geen verkeer langskomt


dat is idd heel erg handig en misschien nog beter als er ook iemand in de buurt is die kan schakelen. die kan je dan alles uitleggen
 
bereheer 20-10-2005 21:49 Print reply

Posts: 1901
ER21 is als het goed is 5 bak
 
bloaze manne, meej diene woage!
VerteX 20-10-2005 22:08 Print reply

Posts: 1265
denk eraan , laat niet te snel de koppeling opkomen
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
richard3 20-10-2005 23:27 Print reply

Posts: 5198
je moet rustig opzoek gaan naar het doode punt van de koppeling zoals men dat noemt dat is het punt van de koppeling waar ie net los gaat laten en je dus gaat rijden
zodra je dat gevonden hebt ga je rustig wat gas geven en dan jekoppeling tot dat punt oplaten komen en dan langzaam laten komen
zodra je dit onder de knie hebt dit steeds sneller en soepeler laten gaan en je bent er

voila u kunt nu schakelen
 
op naar de grote brommers
onraad 20-10-2005 23:36 Print reply
Posts: 593
Ach je moet er niet te vel schrik voor hebben. Meestal gaat het wel vrij snel. Uiteindelijk hebben de meeste brommers toch niet ZO veel vermogen dus als je de koppeling nogal bruut lost zal hij heus niet als een raket wegschieten ofzo.
 
mblover 21-10-2005 0:16 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad
Ach je moet er niet te vel schrik voor hebben. Meestal gaat het wel vrij snel. Uiteindelijk hebben de meeste brommers toch niet ZO veel vermogen dus als je de koppeling nogal bruut lost zal hij heus niet als een raket wegschieten ofzo.


Ja maar als je wat te lomp doet vanuit stilstand, en per ongeluk ook nog een beetje teveel gas geeft kan het zijn dat je voorwiel omhoog komt.

En zelfs als hij 20cm omhoog komt kan je je al doodschrikken en op je bek gaan....

Beter iets te weinig gas, slaat ie gewoon af.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-10-2005 om 0:25 uur.
 
Vodk 22-10-2005 23:05 Print reply

Posts: 46
opgelet gevoelige bakjes om in neutraal te gaan... die er21 heb ook zo 1 staan ...
5
4
3
2
N
1

Grtz Tha Vodk
 
.:Life To Ride - Ride To Life:. Tuning And Bling Is More My Thing
David Mazereeuw 26-10-2005 0:25 Print reply
Posts: 134
niet zoals bij mijn eerste keer het gas vol open houden en langzaam de koppeling op laten komen, dat was een beetje een slome actie
 
amsterdam is leuk, maar die gore dieven en wouten maakt t een beetje naar voor brommereigenaren.
Junkie XR 26-10-2005 0:28 Print reply

Posts: 5753
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3

je moet rustig opzoek gaan naar het doode punt van de koppeling zoals men dat noemt dat is het punt van de koppeling waar ie net los gaat laten en je dus gaat rijden
zodra je dat gevonden hebt ga je rustig wat gas geven en dan jekoppeling tot dat punt oplaten komen en dan langzaam laten komen
zodra je dit onder de knie hebt dit steeds sneller en soepeler laten gaan en je bent er

voila u kunt nu schakelen
"Doode" punt?
Of bedoel je dode punt? Of bedoel je aangrijpings punt
 

Dit topic is 1197 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved