Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hebo Manston 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1401 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32727 - Hebo Manston 50cc
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3921 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StefanB 20-10-2005 19:36 Print reply

Posts: 2591
stootrand heb je pas met alu cils als ze echt veel km's gemaakt hebben hoor, je moet gewoon op de staat van de zuiger letten en kijken of de hoonsporen nog in de cil staan.
 
E24 M30b35@GT3576
Bullet 20-10-2005 19:37 Print reply

Posts: 12150
Manston 50 is totaal niet geschikt voor straatgebruik...
 
**My BungHole Will Speak Now**
StefanB 20-10-2005 19:37 Print reply

Posts: 2591
en ja het is meestal ook wel omdat er meer kracht op komt te staan, maar vergeet niet dat een manston 50 sneller is dan een tamme 70 voor derbi heh... (12pk moet echt wel haalbaar zijn, meer ook wel wsch)

 
E24 M30b35@GT3576
Razor 20-10-2005 19:50 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
Manston 50 is totaal niet geschikt voor straatgebruik...

Beargumenteer dat is dan want aan redenen kan ik wat hebben of ik het nu wel of niet moet doen.
 
blowdown en een powerband te koop!
Bullet 20-10-2005 19:52 Print reply

Posts: 12150
het spreekt voorzich, hiervoor hoef ik geen eens argumenten te leveren, maarja omdat je het zo graag wil:

de manston 50 is vreselijk hoogtoerig (14,5k RPM) en vreet zuigers en dan niet te vergeten dat ie extreem vastloop-gevoelig is..
 
**My BungHole Will Speak Now**
Killerbean 20-10-2005 19:53 Print reply

Posts: 3243
hij bedoelt dat het te hoogtoerig is en je onderin weinig kracht hebt

taijf was me voor :P

Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 20-10-2005 om 19:53 uur.
 
RX loos
puch_master 20-10-2005 19:54 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
het spreekt voorzich, hiervoor hoef ik geen eens argumenten te leveren, maarja omdat je het zo graag wil:

de manston 50 is vreselijk hoogtoerig (14,5k RPM) en vreet zuigers en dan niet te vergeten dat ie extreem vastloop-gevoelig is..



zelfde behandeling nodig als cross motor dus?

zuiger 2x 10 min. inrijden dan 20uur knallen en dan vervangen ofzo..
 
Toyota AE86 Levin coupé
Killerbean 20-10-2005 20:02 Print reply

Posts: 3243
Zo'n zuiger kan een paar uur aan, meestel worden dit type/soort hoogtoerige cilinders (kijk naar metrakit pro-race en bidalot) gebruikt in de races en moet na 3 races de zuiger worden vervangen (dat is ongeveer 3-4 uur rijden).

maar het is voornamelijk echt afhankelijk hoe je ermee omgaat, goed warmrijd enzo.

Volgens mij (ben ik niet zeker van ga ik nu ervaren) als je er normaal rustig mee rijd goed warmrijd en af en toe is opentrekt moet je er veel plezier van kunnen hebben voor je zuiger op is
 
RX loos
Razor 20-10-2005 20:56 Print reply

Posts: 1554
Dus als ik C3 lagers neem, lang warm rijd (hoeveel km?) en om de 1000 km me zuiger vervang, en sterkere krukas neem dan kan het...?

Alleen is dat echt 1000 km of als je der vaak rustig mee rijd en af en toe open trekt dat je er dan langer mee kan doen?

En heeft ie echt heel weinig kracht onderin, of gewoon normaal (alleen dan niet tov de kracht die hij levert bovenin)?

Dit bericht is gewijzigd door leonardo op 20-10-2005 om 21:22 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
[RRT] Lost-P 20-10-2005 20:57 Print reply
Posts: 4578
waarom is iedereen zo geil van c4 lagers... c3 is perfect hoor
 
Chille Tune shit dan
Bullet 20-10-2005 21:20 Print reply

Posts: 12150
waarom dring het niet door?

de Manston 50 is alleen voor prof race/sprint gebruik, totaal niet geschikt voor straat gebruik (ook al lijkt het nog zo stoer in je setuplijstje)

 
**My BungHole Will Speak Now**
Razor 20-10-2005 21:21 Print reply

Posts: 1554
Waarom het niet doordringt? Omdat jij vind dat het race gebruik is wil nog niet zeggen dat het ook op de straat gebruikt mag worden...

De nadelen zijn dat je lang moet warm rijden, heb ik geen problemen mee.
Veel zuiger verwisselen. Is ook niet zo'n probleem. Ik wil alleen nog weten of dat per se om de 1000 km moet of als je heel zuinig bent je er ook langer mee kan doen.

En dat je sterkere krukas erin moet doen. Alleen de vraag welke? Is die die dopler (nieuw) voor 100 euro al voldoende?

En het risico dat je een vastloper kan krijgen, tjsa dat is dan mijn risico. Ik had wel gehoord dat je er heel klein beetje moet afdraaien dan is iets veiliger en krijgt ie meer koeling en compressie. Maar dat leek me juist een foute gedachte...

Dit bericht is gewijzigd door leonardo op 20-10-2005 om 21:25 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
[RRT] Lost-P 20-10-2005 21:21 Print reply
Posts: 4578
idd...
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 20-10-2005 21:28 Print reply

Posts: 32777
heb je ooit wel 's met een snelle 50 gereden ?

mijn ervaring: gewoon kut.

je hebt veel meer plezier van iets waarmee je relaxed kan rijden, en direct iets doet wanneer je gas geeft.
 
Razor 20-10-2005 21:45 Print reply

Posts: 1554
Ja je doelt zeker op een 70cc of niet? Want ik ga voorlopig nog geen 70cc rijden. Ook al staat dat 'stoer' in me setuplijstje...
 
blowdown en een powerband te koop!

Dit topic is 3921 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved