Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hebo Manston 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1084 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32727 - Hebo Manston 50cc
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 20-10-2005 17:07 Print topicpost

Posts: 1554
Ik kan dus 2e hands Hebo Manston kopen voor 125 euro. Weinig km's mee gereden, zegt ze maar hoe kan ik dat controleren? Niet lijkt me...

Hoe kan ik zien of ze niet mij de replica verkoopt... zelf weet ze het niet.

Is dit duur 125 euro? Het is voor: Cilinder+kop+losse binnenkop+zuiger+pistonpen+naaldlager...

En hoe snel slijt dat?


Maar..... zou ik daar wel mee gaan rijden... ? (geen reply's van dat je 70cc moet kopen want dat doe ik toch niet...)

Moet je daarmee per se C4 lagergs nemen?

En andere krukas?

En ik wil hem ook nog laten tunen, of moet ik dat al helemaal niet doen?

Ik ga er wel mee over straat... en veel politie controle heb ik niet en ik zorg dan voor een goede (mechanische) begrenzer...
 
blowdown en een powerband te koop!

Gilera Gsm 20-10-2005 17:09 Print reply

Posts: 2376
Voor derbi?
 
mcdronkz 20-10-2005 17:09 Print reply

Posts: 32777
wat voor brommer praten we over ? minarelli am5/6 ?

als je al wat km's gedaan hebt, is het verstandig om tegelijk een doppler krukas aan te schaffen.
 
Jeroen B 20-10-2005 17:09 Print reply

Posts: 1929
Am6
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
Killerbean 20-10-2005 17:36 Print reply

Posts: 3243
en het is een echte manston? of een replica NG?

van wie koop je hem btw? iemand die arjen heeft en een eigen bedrijf heeft?
 
RX loos
mcdronkz 20-10-2005 17:40 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killerbean
en het is een echte manston? of een replica NG?

van wie koop je hem btw? iemand die arjen heeft en een eigen bedrijf heeft?


het is een zij.. en zij weet niet of het een ng of een echte is
 
robert gpr50r 20-10-2005 17:59 Print reply

Posts: 612
andere krukas ligt aan het aantal kilometers dat je brom gelopen heeft.

mijnde heeft 13000 gelopen
heb nu 70cc metrakit prorace er op
en nog steeds orgi krukas.
 
ghost-rider 20-10-2005 18:16 Print reply

Posts: 1886
lijkt mij zwaar kut rijden vor opstraat..
volgens mij erg hoogtoerig en koppel is ver te zoeke..
en hoge slijtage lijkt me

Dit bericht is gewijzigd door ghost-rider op 20-10-2005 om 18:17 uur.
 
Team Holland ? // Doe is normaal, met je hoofd!
Killerbean 20-10-2005 18:26 Print reply

Posts: 3243
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


het is een zij.. en zij weet niet of het een ng of een echte is


lang leve de digitale fotocamera
 
RX loos
mcdronkz 20-10-2005 18:27 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ghost-rider
lijkt mij zwaar kut rijden vor opstraat..
volgens mij erg hoogtoerig en koppel is ver te zoeke..
en hoge slijtage lijkt me

Dit bericht is gewijzigd door ghost-rider op 20-10-2005 om 18:17 uur.


inderdaad, maar topicstarter wil geen 70cc rijden
 
Razor 20-10-2005 19:17 Print reply

Posts: 1554
Sorry was ff vergeten erbij te zetten dat het om rieju rr ging.

En ik koop hem van rs-girl (marriane) maar het gaat mij eigenlijk om wat er allemaal voor nodig is om dit te gaan rijden, en wat er allemaal bij komt kijken en vooral waar ik rekening mee moet gaan houden.

Want als deze cilinder het maar 300 km vol houd (bijv.) dan kan ik het beter niet doen.
Dan zou er over kunnen blijven dat ik hem er tijdelijk nog onder wil zetten (voor evt meetings of gewoon voor af en toe zo rijden, in zomer ofzo).

Maar als uit dit topic blijkt dat er dan ook nog bijv C4 lagers in moeten, dan ligt de situatie al weer anders want als ik dan me standaard cilinder er weer eens onder heb dan zijn die C4 lagers er niet geschikt voor zeker ???


Ik wil die cilinder opzich zeker wel maar er komen uiteraard veel nadelen bij, mits die maar niet groot zijn en dat moet blijken aan t eind van dit topic.

Iig al bedankt voor reacties tot nu toe
 
blowdown en een powerband te koop!
Blorn 20-10-2005 19:29 Print reply

Posts: 13825
Als ik jouw was zou ik niet zomaar elke week mn cilinder gaan wisselen.... Aantal gereden km's kun je meestal wel aardig zien aan wel of geen stootrand, en de staat van de zuiger.
 
StefanB 20-10-2005 19:31 Print reply

Posts: 2591
c4 lagers is totale onzin, niet nodig.... tja ik zou wel een andere krukas nemen, meer omdat je anders van die brommer aftrilt rond de 14/15k rpm :P

tja het zal wel hard gaan met de zuigers, wand moet opzich wel tijdje heel blijven.
 
E24 M30b35@GT3576
Razor 20-10-2005 19:31 Print reply

Posts: 1554
Is stootrand, rand van Bovenste dode punt?

En hoe kan je dat aan de zuiger zien? Bij een ori zitten er ribbels in volgensmij en dan kan je zien of die er nog opzitten of niet.
 
blowdown en een powerband te koop!
Blorn 20-10-2005 19:33 Print reply

Posts: 13825
Met je nagel langs de wand op voelen naar de bovenkant. Als je daar een randje voelt is er aardig wat mee gereden. Kijk of er onder de zuigerveer (op het contactvlak van de zuiger met de wand dus) veel bruine aanslag zit.
 
Razor 20-10-2005 19:34 Print reply

Posts: 1554
Ik dacht dat een krukas alleen vervangen moest worden door een sterkere als er meer kracht op kwam, maar het gaat er dus meer om dat boven aantaal duizend toeren (dus bijv. boven 14000 ..gokje) dat je een sterkere krukas nodig hebt.
 
blowdown en een powerband te koop!

Dit topic is 3917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved