Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vraagjes over Cilinder TSX(std)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3271 - Vraagjes over Cilinder TSX(std)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 929 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SkaBla [Pim] 20-3-02?19:10 Print topicpost

Posts: 4659
Ik heb bij me tsx een standaard cilinder gekrege:
nu vraag ik me af wat dat ding is waar ik een circel om heb gezet.
en vraag 2:
Watis dat pinnetje waar ik in het rood een circel om gezet heb:

ennuh deze cilinder wand is toch nog wel goed of niet?

 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

barry 20-3-02?19:17 Print reply

Posts: 7387
blauw is het membraam, of in iedergeval een membraam onderdeel

dat rode is de olie inlaat, die moet je afsluiten want je wou toch mengsmering tanken? zo niet dan gaan we dat dus aansluiten

zolang er geen krassen of slijtage splekken in de cilinderwant zichtbaar zijn is het goed naar mijn idee
 
He?
Martijn 20-3-02?23:03 Print reply
Posts: 10000
jezus... dat membraam ding heb ik nog nooit gezien... zitten er klepjes in??? anders is het gewoon een afsluiting van je membraaminlaat...

dat buisje is idd voor je olie.. .daaar zuigt ie valse lucht door aan als ie niet is afgesloten..(door olieslangetje ofzo) dus die moet je dicht maken...

cilinder kan ik zo niet zien...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 20-3-02?23:09 Print reply
Posts: 2803
Standaard cilinder heeft geen gat om het mebraan op aan te sluiten, en zit er soms een opvulstuk op om de carterdruk nog wat te verhogen, anders komt hij helemaal niet vooruit :a
 
Grischnakh 21-3-02?10:04 Print reply

Posts: 1369
Ik wil mijn olietankje weer aansluiten dus die moet ik dus aan de cillinder aansluiten? maar onderaan mijn carb zit ook zoiets en die is bij mij ook niet aangesloten wat moet daar dan aan,(zit onderaan het reservoir)
 
Blukaap 21-3-02?10:18 Print reply

Posts: 10006
Onderaan het reservoir (vlotterbak) van je carb is een aftapkraantje, heb je alleen nodig als de carb er af en open moet.

En tussen het olietankje en de olie aansluiting op de cilinder moet een oliepompje, anders loopt de olie gewoon je cilinder in, da's niet echt goed voor je prestaties .
 
Bastila is lief
Grischnakh 21-3-02?10:26 Print reply

Posts: 1369
waar kun je dat kopen en hoeveel kost zoiets??
 
Blukaap 21-3-02?12:45 Print reply

Posts: 10006
Nieuw zal lastig worden en 2e hands, geen idee, moet je maar aan 1 vd TSX rijders hier vragen.
 
Bastila is lief
-Michiel RS- 22-3-02?10:29 Print reply
Posts: 2803
jonge waarom denk je dat het eraf gehaald is bij alle Tsx'en ! die oliepomp geeft maar 1:50 smering, je loopt er meer risoco's van dat je cilinder vastloopt en het is alleen maar lastiger.
dit zijn de risocows:
-gaskabel naar pomp kan breken
-een van de 2 olieslangen kan losgaan
-pompje kapt ermee
-tandwiel in je blok dat pomp aandrijft gaat kapot of zit niet in je blok.
-olietankje raakt op zonder dat je ut merkt
En als 1 van datte gebeurd is een vastloper altijd het resultaat, lekker he!

Enne wie weet is dat tandwiel al uit je blok gehaald,want dat wordt ook vaak gedaan.
En waarschijnlijk is je oliepomp wel kapot als hij zolang heeft droog staan pompen heh.

Het makkelijkste is (zoals ik ook doe) gewoon bij de pomp euro 98 tanken en er +/- 220ml olie bijgieten, klaaar.
En ik heb een mooj flesje olie onder mijn zadel waarmee ik zo in me tank ken gieteh.
 
Grischnakh 22-3-02?10:47 Print reply

Posts: 1369
Er zit niet voor niets een lampje op je cockpit voor olie dus die kun je aansluiten dus je kunt ook zien wanneer de olie op is,

slangen kun je extra vastmake met trekbandjes dus die gaan ook niet zo makkelijk meer los,

en dat zelf mengen wordt ik ook weer zo ziek van dat geknoei. Gewoon euro tanken en weer wegknappen. geen gedoe meer.

je kunt hem ook wel iets meer olie laten geven.

 
Martijn 23-3-02?01:20 Print reply
Posts: 10000
gast... alle nieuwe brommers/scooters mengen zelf ook hun olie... ooit iets over gehoord?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 23-3-02?01:33 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: Nick_s?Saalmink

Er zit niet voor niets een lampje op je cockpit voor olie dus die kun je aansluiten dus je kunt ook zien wanneer de olie op is,

slangen kun je extra vastmake met trekbandjes dus die gaan ook niet zo makkelijk meer los,

en dat zelf mengen wordt ik ook weer zo ziek van dat geknoei. Gewoon euro tanken en weer wegknappen. geen gedoe meer.

je kunt hem ook wel iets meer olie laten geven.




-stel dat ut lampie kapot gaat,sensor kapt ermee,accu leeg, kabelboom rot.

-mwah die je op je cilinder steekt is nogal lostrek gevoelig, vooral door mensen die even een grapje uit willen halen en dat slangetje losrukke en vervolgens sta jij met een lekkere vastloper.

-dat zelf mengen is juist makkelijker, je hoeft maar 1x te tanken, als je het nog gescheiden hebt moet je vaker naar de pomp, omdat de ene keer je tankie leeg is en de andere keer je benzinetank.

Nou nu niet gaan huilen, gewoon DOEN!!
 
Woeter 23-3-02?11:09 Print reply

Posts: 2832
Eh Micheil stel je niet zo aan man

Ik heb ook altijd zo veel mogelijk moet oliepomp gereden, het is gewoon vet handig!! zelfs met 70cc gaat dat prima, je moet dan alleen de kabel wel wat omhoog stellen.
Ik heb met mijn 80cc tot nu toe zelfs steeds met oliepomp gereden. Nu heb ik het tandwiel uit het blok gelaten, maar dat is omdat er een grotere carb op komt, en dan kan dat heveltje niet ver genoeg meer omhoog.
Natuurlijk is het meer risico dat er iets fout gaat als met mengsmering, maar als je alles netjes doet werkt het prima, en kan je mooi overal Euro 95 tanken zonder gezeik.
En dat het olietankje leeg is gebeurt niet vaak, dus dat is ook echt niet lastig, gewoon af en toe controleren.

Dus mijn advies: zorg dat je alles goed voor elkaar hebt en dan werkt het prima
 
Sneks 23-3-02?11:11 Print reply
Posts: 2499
oliepomp is wel relaxt, maar ik vind die splitter in de gaskabel geen goede oplossing, toen ik nog met oliepomp reed is nl. twee keer de kabel die naar m'n carb. ging losgeschoten. Als de andere los was gegaan was het heel wat erger geweest....

Verder is het vrij onnauwkeurig af te stellen 1 op hoeveel hij mengt.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 24-3-02?02:01 Print reply
Posts: 2803
ja wouter ik stelde me n beetje aan
maar er zitten wel veel nadelen aan, maar ik probeer het gewoon af te raden omdat als je het wel doet je er gewoon veel aan moet verbouwen tot het ook echt goed is en dat kunnen de meeste schakelrijders niet, die rijden er alleen maar op tot er wat kapot gaat, en voeren um alleen n beetje op en raggen het wat af enzo
Dus ik had gewoon geen zin om het allemaal uit te leggen hoe het wel moet
 
Pingu 24-3-02?12:34 Print reply
Posts: 1842
met oliepomp rijden is nix mis mee. mijn lampje doet het ook niet, maar ik kijk gewoon vaak of er nog genoeg in zit en vaak bijvullen. en als je de rook een beetje in de gaten houdt, en de inhoud van je tankje, dan gaat er helemaal nix mis met de oliepomp
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 929 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved