Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - NSR uitlaten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32698 - NSR uitlaten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1038 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jorismb 19-10-2005 19:48 Print topicpost

Posts: 360
halloooh.. nou zoals ik al in sales kenbaar had gemaakt.. ik was op zoek naar een nieuwe uitlaat voor onder mn NSR.. nou dacht ik eerst: ff in de uitlatenfaq kijken.. dat viel tegen, want die kennen we hier niet.. toen dacht ik: ik kan dit ook in het uitlatentopic gaan posten, maar dat schiet gewoon niet op, omdat het overzicht daar hartstikke weg is.. daarom wil ik een uitlatenfaq maken voor beginnende users zoals ik.. dat zal fijner zijn voor nieuwe users en ervaren users hoeven niet elke dag dezelfde vragen te beantwoorden.. ik kom van het puchforum, en daar hebbe we een uitlatenfaq, dus dat scheelt

ik vraag de NSR rijders nu dan ook hun ervaringen met een bepaalde uitlaat hier te posten.. hetgeen wat ik graag wil hebben:

-prestaties: werkt de uitlaat het best in de lage, middelste of hoge toerentallen, heeft ie een smalle of brede powerband, optrekuitlaat of topsnelheid uitlaat, 50 of 70cc uitlaat

-materiaal: is het fijn materiaal, goed gelast, ziet het er goed uit

-lak: als de uitlaat is gespoten, is de lak goed, moet er nog blanke lak worden aangebracht, roest de uitlaat snel

-overig: waar is ie te verkrijgen, wat zijn jouw overige ervaringen met deze uitlaat, raad je hem aan anderen aan, is ie t best in combinatie met een speciale cilinder, post ook nog meer algemene feiten over deze uitlaat die nog niet genoemd zijn..

ik zal een overzicht maken in dit topic en hoop het later nog bij de NSR knowledge base te krijgen..

NSR rijders: post maar raak!!!!

Dit bericht is gewijzigd door jorismb op 19-10-2005 om 20:01 uur.

-OVERZICHT:-

ORIGINEEL:
mits onbegrensd een goede uitlaat
mits onbegrens een hoop herrie (teveel)
mits onbegrens een goede uitlaat voor op originele cilinder
bredere powerband op originele cilinder
laag topvermogen op originele cilinder

METRAKIT:
trekt aardig
top niet hoger dan originele uitlaat
roest de eerste week

HOMOET:
presteert vele maten beter dan de originele uitlaat
hoogtoerige pijp (wordt graag boven de 7-8k gehouden)
topsnelheid uitlaat
70cc uitlaat
goed gelast ijzer
goed gespoten (vooral originele lak)
1 geheel samen met demper
leuk geluid
af en toe wat olie laten inwerken ter onderhoud

TECHNO:
laagtoerig
trekt goed door naar top
optrekuitlaat
50cc uitlaat
goede mooie uitlaat
roest niet
mooi afgewerkt met klinknagels
lak is goed
aanrader voor weinig geld voor een best goede trekkracht
en toch een goede top

Dit bericht is gewijzigd door jorismb op 20-10-2005 om 21:02 uur.
 

ArieNSR 19-10-2005 20:29 Print reply

Posts: 750
ik heb een metrakit onder mn nsr, trekt aardig vergeleken met een orgineel, maar de top is niet hoger als met ori uitlaat. en hij roest al de eerste week.
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
NSR-krul 19-10-2005 20:32 Print reply

Posts: 2981
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArieNSR
ik heb een metrakit onder mn nsr, trekt aardig vergeleken met een orgineel, maar de top is niet hoger als met ori uitlaat. en hij roest al de eerste week.


kheb gehoord van bromboer die ook tuned enzo dat mk helemaal niet zo goed is, voor NSR zou de jollymoto het beste zijn maar wel duur, als tweede zou de homoet goed zijn.
 
khpoppema 19-10-2005 20:33 Print reply

Posts: 3199
homoet:
onder 70 malossi

tot 7 k als ori van 7 tot 12k als een beest

goed gelast ijzer goed gespoten (vooral ori lak)
1 geheel samen met demper

vooral dus veel kracht bovenin


 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
honda_2takt_power 19-10-2005 20:33 Print reply

Posts: 6744
metra kit is goedc hoor hem hem ook trekt beter op als homoet en trekt zelfs iets sneller door alleen roest iewel vrij snel en ik moest hem beetje passend maken paste niet goed
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
NSR-krul 19-10-2005 20:35 Print reply

Posts: 2981
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
metra kit is goedc hoor hem hem ook trekt beter op als homoet en trekt zelfs iets sneller door alleen roest iewel vrij snel en ik moest hem beetje passend maken paste niet goed


je kunt wel zegge hoor hem, maar die gast heeft der dacht ik meer verstand van dan jou
 
ArieNSR 19-10-2005 20:36 Print reply

Posts: 750
jolly moto is 400 euro ofzo
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
NSR-krul 19-10-2005 20:37 Print reply

Posts: 2981
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArieNSR
jolly moto is 400 euro ofzo


zei die man ook, en hij zei dat homoet derna beste was en zo duur was die niet
 
shibby 19-10-2005 20:40 Print reply

Posts: 770
kheb net als khpoppema een homoet, maaar wel in combinatie met een licht bijgewerkte belgische GE2 cilinder.
Hij heeft een korte powerband vind ik (+-9,5k-12,5), hoogtoerig juist ja..

ik vind het een leuk geluidje, maar ik heb enkel het geluid van een originele nsr uitlaat daarbuiten gehoord.
De homoet presteert overigens enorm veel beter dan die originele nsr uitlaat.

Voor de looks zou ik het niet doen, een technigas of mk uitlaat vind ik een pakje cooler lijken.
Geen problemen met roest, ik onderhoud hem wel door af en toe wat olie te laten inwerken.

Dit bericht is gewijzigd door shibby op 19-10-2005 om 20:41 uur.
 
honda_2takt_power 19-10-2005 20:41 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-krul
[...]


je kunt wel zegge hoor hem, maar die gast heeft der dacht ik meer verstand van dan jou
ik heb ervaring met bijde

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
NSR-krul 19-10-2005 20:42 Print reply

Posts: 2981
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
[...]
ik heb ervaring met bijde



hij zeker niet, is mede baas van brommerzaak en is tuner
 
honda_2takt_power 19-10-2005 20:45 Print reply

Posts: 6744
maar een serie gemaakte fabrieks uitlkaat zoals homoet en metrakit gianellie enz is nooit het beste het beste is nog steeds een goed berekende opmaat uitlaat
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
NSR-krul 19-10-2005 20:47 Print reply

Posts: 2981
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
maar een serie gemaakte fabrieks uitlkaat zoals homoet en metrakit gianellie enz is nooit het beste het beste is nog steeds een goed berekende opmaat uitlaat


wat ook zeer goed schijnt te zijn.

de orginele uitlaat
begrens troep eruit en moet top uitlaat zijn met weinig geluid
 
BIET 19-10-2005 20:49 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-krul
[...]


wat ook zeer goed schijnt te zijn.

de orginele uitlaat
begrens troep eruit en moet top uitlaat zijn met weinig geluid

Dan maaktie net iets meer geluid dan toegestaan en is presteert beter dan een homoet op een originele cilinder

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
shibby 19-10-2005 20:52 Print reply

Posts: 770
Op een originele nederlandse cilinder?
Ik, persoonlijk, vind dat het voordeel van een originele uitlaat is, dat je een veel bredere powerband hebt, maar dat gaat wel ten koste van je vermogen in de hogere toeren.
En ik heb liever het geluid van men homoet
 
BIET 19-10-2005 20:56 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shibby
Op een originele nederlandse cilinder?
Ik, persoonlijk, vind dat het voordeel van een originele uitlaat is, dat je een veel bredere powerband hebt, maar dat gaat wel ten koste van je vermogen in de hogere toeren.
En ik heb liever het geluid van men homoet

op een Belg, heb het zelf kunne aanschouwen. Heb het wel over origineel ontgrenst heaj...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 1038 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved