Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - project : suzukiracer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 950 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #32697 - project : suzukiracer
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 27273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-gek 20-10-2005 20:17 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



idd, in principe is wanneer je alles polijst je stroomsnelheid (flow) WEL het hoogste... (Kan het wel uitleggen, maar is irri om uit te leggen, bij intresse leg k t wel uit )
Maar je lucht stroomt dan zo snel en er is zo weinig turbulentie, dat de benzine zo goed als niet mengt met de lucht... waardoor je dus een kutverbranding krijgt.

intresse :P
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Sypie_Honda 20-10-2005 20:30 Print reply

Posts: 13830
jr had hem moeten opknappen in ori staat dat is veel mooier man voor zown oltimer
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
suzuki gt50 20-10-2005 20:35 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



idd, in principe is wanneer je alles polijst je stroomsnelheid (flow) WEL het hoogste... (Kan het wel uitleggen, maar is irri om uit te leggen, bij intresse leg k t wel uit )
Maar je lucht stroomt dan zo snel en er is zo weinig turbulentie, dat de benzine zo goed als niet mengt met de lucht... waardoor je dus een kutverbranding krijgt.[/quote


toch al een mooie verbranding tot nu toe...
 
suzuki gt50 20-10-2005 20:36 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-5 driver
jr had hem moeten opknappen in ori staat dat is veel mooier man voor zown oltimer



ik heb nog eentje op de kop getikt, ben k mee bezig, ligt nu helemaal uiteen en kben hem aan het opbouwen
 
[RRT] Lost-P 20-10-2005 20:46 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

intresse :P



Als je een oppervlak hebt, daar stroomt lucht langs. Al is de wand ruwig, dan gaat zich hier een gaslaagje op vormen, en gas over gas is sneller dan gas over een oppervlak. Dus in dit opzich zou je kunnen zeggen dat dit sneller is dan polijsten...
Maaar:
Al zou je het polijsten, dan zal het eerste laagje lucht wat er langs stroomt een hogere snelheid hebben. Het 2e laagje lucht stroomt hier weer langs, maar doordat de 1e laag al een hogere snelheid heeft, is de snelheid van de 2e laag NOG weer hoger, enz. enz...(De stroomsnelheid is dus, theoretisch, het hoogst in het midden van de doorgang) Hierdoor is dus je stroomsnelheid na polijsten het hoogst.

Maar, je wilt in principe wel een zo hoog mogelijke stroomsnelheid hebben, maar je hebt er niks aan zodra er geen goede menging is, want dan ontbrandt je mengsel niet goed en niet gelijkmatig. Daarom moet je een goede balans vinden tussen de stroomsnelheid en menging.
 
Chille Tune shit dan
mb-gek 20-10-2005 20:48 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



groot verhaal.

opzich wel intressant

Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 20-10-2005 om 20:48 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
[RRT] Lost-P 20-10-2005 20:53 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

opzich wel intressant

Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 20-10-2005 om 20:48 uur.



Snap je t ook?


@Dronkz: Houdt het ff ontopic en netjes, het is een iterressant onderwerp...

Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 20-10-2005 om 20:56 uur.
 
Chille Tune shit dan
Leike 20-10-2005 21:19 Print reply
Posts: 29
Ik wil toch even reageren op het uitdraaien van een cilinder.

Vaak is het probleem van uitdraaien van een cilinder dat men niet een stabiele opspanning heeft voor het uitdraaien van een cilinder. Omdat de cilinderhemd niet geheel rond is, kan deze moeilijk worden opgepannen in een 3-klauw.

Verder als men de cilinder uitdraait tot een grotere boring hou je maar een dunne wand over. Het gevolg daarvan is dat je na het uitdraaien wanneer je de cilnder uitspant dat onderaan de diameter groter word. Omdat je de kracht wegneemt die je voor het spannen nodig had.

Ik draai zelf vaak ook cilinders uit, maar ik doe het vaak op een andere manier. Ik heb voor verschillende cilinders opspanmallen gemaakt. Voor centrering gebruik ik het cilinderhemd. Maar zorg dat je evengoed wat speling hebt voor het "klokken" van de cilinder.



Als je de cilinder hebt ingepannen, puppitaster erop, klokken op een 0,01mm en draaien maar.

Meten met een driepuntsbinnenschroefmaat en dan weet ik zeker dat je cilinder goed is uitgedraait.

Ik heb weleens vaker een cilinder op een 3d-meetmachine gelegd om te kijken wat de onrondheden waren, Maar met een beetje machine haal je onrondheden binnen een 0,01mm.

Als je daarna je cilinder netjes hoont kan het na mijn inzien niet fout gaan. Ik weet zeker dat er fabriekscilinders zijn die slechter aan de maat zijn dan als ik ze uitdraai. Verder heb ik nog nooit problemen gehad met mijn uitgedraaide cilinders. Zou ook niet weten waarom.

Verder zou ik wel eens weleens willen weten wat jullie voor essentiele verschillen zien tussen qua verspaning tussen draaien en kotteren en wat de voordelen qua maatvoering en nauwkeurigheden.



Dit bericht is gewijzigd door Leike op 20-10-2005 om 21:22 uur.
 
Baasbas 21-10-2005 21:01 Print reply
Posts: 2176
ik ben metaal-bewerkings-noob..

ik begrijp dat dit 'draaien' is op een draaibank.. en als ik het goed zie draait hier dan de cilinderkant rond en rechts die "frees"(hoe heet dat?) snijdt dan als het ware een plakje eraf?

Wat is kotteren dan?

vind het wel interessant om te zien
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Luc 21-10-2005 21:27 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
ik ben metaal-bewerkings-noob..

ik begrijp dat dit 'draaien' is op een draaibank.. en als ik het goed zie draait hier dan de cilinderkant rond en rechts die "frees"(hoe heet dat?) snijdt dan als het ware een plakje eraf?

Wat is kotteren dan?

vind het wel interessant om te zien


Je ziet op die foto dat de cilinder is opgespannen, en de cilinder gaat daar rond draaien. Dan zie je de beitel in het verlengde van de cilinder zitten. De cilinder draait gewoon op een vast instelbaar toerental, en de beitel kun je links rechts vooruit achteruit bewegen.
Kotteren klinkt me wel bekend in de oren, maar zou niet weten wat het is. Volgens mij heeft het iets van een kolomboor weg ofzo..
 
Henk-88 21-10-2005 21:35 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



idd, in principe is wanneer je alles polijst je stroomsnelheid (flow) WEL het hoogste... (Kan het wel uitleggen, maar is irri om uit te leggen, bij intresse leg k t wel uit )
Maar je lucht stroomt dan zo snel en er is zo weinig turbulentie, dat de benzine zo goed als niet mengt met de lucht... waardoor je dus een kutverbranding krijgt.


En hier is Suzuki gt50 (2 posts hiervoor) verstandiger dan de posters van de twee erna..

Ik heb mij laten vertellen dat de wervelingen voor een snellere doorstroom zorgen dan zich lineair verplaatsende lucht. Juist de wervelingen zorgen voor minder weerstand (ik schreef het al eerder) en dus meer snelheid. Als je polijst wordt het nooit optimaal met de snelheid.

Suzuki gt50 lijkt beter te begrijpen wat hij leest dan Blorn en Lost-P
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
[RRT] Lost-P 21-10-2005 21:57 Print reply
Posts: 4578
Jij hebt je laten vertellen... zeker weten doe je het dus niet?...
Leer je theorie nog maar eens een keer...
 
Chille Tune shit dan
mb-gek 21-10-2005 22:01 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



Snap je t ook?


@Dronkz: Houdt het ff ontopic en netjes, het is een iterressant onderwerp...

Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 20-10-2005 om 20:56 uur.

na je uitleg wel ja
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
theredone51 21-10-2005 22:04 Print reply

Posts: 2506
kotteren is heel simpel gezegd: draaien met een freesmachine

er zit dus een kop in de freesmachine die "buiten de as draait" en dus zodoende een grote cirkel beschrijft
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Henk-88 21-10-2005 22:09 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Jij hebt je laten vertellen... zeker weten doe je het dus niet?...
Leer je theorie nog maar eens een keer...


Ik blijf me nog dagelijks verbazen over wat er nog allemaal te leren is, dus het kan altijd zijn dat ik iets niet goed begrepen heb van wat iemand mij verteld heeft, of dat die persoon die het mij vertelde op dat moment in de war was.
Jij doet alsof je al uitgeleerd bent (ik verdiep me er strax weer in op jouw advies, en jij schijnt slechts achterover te leunen), daar wordt niemand wijzer van.
Maar wat doen die kuiltjes nou eigenlijk op die golfballetjes?


 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 27273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved