Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - project : suzukiracer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #32697 - project : suzukiracer
Pagina 4 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 27276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

User 927 19-10-2005 21:13 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
[...]




jullie snappen het nog niet echt...
ik bouw deze om optisch ...
maar vooral motorisch telt voor mij



Ik snap het prima, maar wat heb je aan power als de verpakking er niet uit ziet?
 
Honda SS50 19-10-2005 21:14 Print reply

Posts: 1078
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
afbeelding

nummer 5 zegmaar




zo'n soort zadel heb ik

Dit bericht is gewijzigd door Honda SS50 op 19-10-2005 om 21:15 uur.
 
www.4strokealphen.nl
mcdronkz 19-10-2005 21:15 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



GEEN spatbord. BAHHHH Daarmee verneukt iedereen zo'n vette caferace. Dingen zijn nergens goed voor.

afbeelding

Zo moet het

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 19-10-2005 om 21:11 uur.


toch vind ik dit wel de shit




 
MC Beuner 19-10-2005 21:17 Print reply

Posts: 3678
juist

ik vind het wel een leuk ding
en knap dat je dat allemaal gedaan het
ga zo door


(1e positieve reactie ofzo)
 
Vivatje snor
Hans W 19-10-2005 21:27 Print reply

Posts: 1456
of een zadeltje van een fs1

kost je 35 euro ofzo (nieuw)

en dan heb je het zadel die op die rooie ss zit
 
Honda SS50 19-10-2005 21:31 Print reply

Posts: 1078
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans W
of een zadeltje van een fs1

kost je 35 euro ofzo (nieuw)

en dan heb je het zadel die op die rooie ss zit
]

geen idee van welke brommer het is
maar het lijkt totaal niet op die van een FS1 ander bobel

 
www.4strokealphen.nl
Henk-88 19-10-2005 21:35 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
[...]



uitlaatpoort verbreed
inlaat naar 21mm verbreed
spoelpoorten gepolierd


een bedrijf in Veendam (en wss andere 'flow-bedrijven' ook) dat cilinders tuned en flowed, brengt in (gepolijste) spoelpoorten weer bobbeltjes/oneffenheden aan omdat lucht zich dan makkelijker (lees met minder weerstand) door de spoelpoorten beweegt. Denk maar eens aan golfballetjes met die kuiltjes om de luchtweerstand te verminderen; daar zijn h??l veel proeven mee gedaan.
Soms kan polijsten w?l positief resultaat hebben als je spoelpoorten echt bagger zijn, maar voor het maximale halen uit je cilinder dus niet.

De snelle Suzuki TSX-cilinders hebben ook wat oneffenheidjes in de spoelpoorten maar met een zwart verflaagje die de spoelpoorten wat gladder maakt. Dit laagje en de oneffenheidjes kun je beter niet gladmaken/polijsten omdat 't nooit tot betere resultaten gaat leiden. Alleen een 'Flow-bedrijf' zal er -op exact de juiste plekken- wat aan kunnen veranderen met vermogenswinst.


Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 19-10-2005 om 23:00 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
S1lv3r 19-10-2005 22:04 Print reply

Posts: 5213
tering, lekkere apparatuur heb jij zeg
 
Hans W 19-10-2005 22:11 Print reply

Posts: 1456
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
[...]
]

geen idee van welke brommer het is
maar het lijkt totaal niet op die van een FS1 ander bobel




sorry,

dat was iemand anders met een ss die een fs1 zadel had
 
Frysk 19-10-2005 22:36 Print reply

Posts: 34928

maak zoeits
 
giggitybyte
Neluhz 19-10-2005 22:41 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


toch vind ik dit wel de shit

afbeelding




norton is idd de shit
zag laatst ergens een kkgeile manx staan, was echt mooooooooooi


Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 19-10-2005 om 22:44 uur.
 
mb-gek 19-10-2005 23:13 Print reply

Posts: 10385
leuk hoe je het blokje heb gebouwd maar dat kontje is en blijft niet mooi staan

gooi er idd zon kontje zoals dronks zegt op en zorg dat hij verder naar achter komt dan nu omdat je brom nu erg kort lijkt
probeer ook die voorvork in te korten en een lager stuur op te zetten


verder wel geinig die brom
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
suzuki gt50 20-10-2005 19:10 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


een bedrijf in Veendam (en wss andere 'flow-bedrijven' ook) dat cilinders tuned en flowed, brengt in (gepolijste) spoelpoorten weer bobbeltjes/oneffenheden aan omdat lucht zich dan makkelijker (lees met minder weerstand) door de spoelpoorten beweegt. Denk maar eens aan golfballetjes met die kuiltjes om de luchtweerstand te verminderen; daar zijn h??l veel proeven mee gedaan.
Soms kan polijsten w?l positief resultaat hebben als je spoelpoorten echt bagger zijn, maar voor het maximale halen uit je cilinder dus niet.

De snelle Suzuki TSX-cilinders hebben ook wat oneffenheidjes in de spoelpoorten maar met een zwart verflaagje die de spoelpoorten wat gladder maakt. Dit laagje en de oneffenheidjes kun je beter niet gladmaken/polijsten omdat 't nooit tot betere resultaten gaat leiden. Alleen een 'Flow-bedrijf' zal er -op exact de juiste plekken- wat aan kunnen veranderen met vermogenswinst.


Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 19-10-2005 om 23:00 uur.



ik denk dat het vooral om de flow gaat.
Het mengsel gaat dan toch vlotter de cil in??
 
Blorn 20-10-2005 19:25 Print reply

Posts: 13825
Oneffenheden zorgen daarinetegen weer voor beter mengselvorming. Wat wanneer beter is zul je pas merken met testen...
 
[RRT] Lost-P 20-10-2005 20:15 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Oneffenheden zorgen daarinetegen weer voor beter mengselvorming. Wat wanneer beter is zul je pas merken met testen...



idd, in principe is wanneer je alles polijst je stroomsnelheid (flow) WEL het hoogste... (Kan het wel uitleggen, maar is irri om uit te leggen, bij intresse leg k t wel uit )
Maar je lucht stroomt dan zo snel en er is zo weinig turbulentie, dat de benzine zo goed als niet mengt met de lucht... waardoor je dus een kutverbranding krijgt.
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 27276 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved