User 927 |
19-10-2005 21:13 |
|
Honda SS50 |
19-10-2005 21:14 |
 Posts: 1078 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
afbeelding
nummer 5 zegmaar
zo'n soort zadel heb ik
Dit bericht is gewijzigd door Honda SS50 op 19-10-2005 om 21:15 uur.
|
|
www.4strokealphen.nl |
|
mcdronkz |
19-10-2005 21:15 |
 Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
GEEN spatbord. BAHHHH Daarmee verneukt iedereen zo'n vette caferace. Dingen zijn nergens goed voor.
afbeelding
Zo moet het
Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 19-10-2005 om 21:11 uur.
toch vind ik dit wel de shit
|
|
|
|
MC Beuner |
19-10-2005 21:17 |
 Posts: 3687 |
juist
ik vind het wel een leuk ding
en knap dat je dat allemaal gedaan het
ga zo door
(1e positieve reactie ofzo)
|
|
Vivatje snor |
|
Hans W |
19-10-2005 21:27 |
 Posts: 1456 |
of een zadeltje van een fs1
kost je 35 euro ofzo (nieuw)
en dan heb je het zadel die op die rooie ss zit
|
|
|
|
Honda SS50 |
19-10-2005 21:31 |
 Posts: 1078 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans W
of een zadeltje van een fs1
kost je 35 euro ofzo (nieuw)
en dan heb je het zadel die op die rooie ss zit
]
geen idee van welke brommer het is
maar het lijkt totaal niet op die van een FS1 ander bobel
|
|
www.4strokealphen.nl |
|
Henk-88 |
19-10-2005 21:35 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
[...]
uitlaatpoort verbreed
inlaat naar 21mm verbreed
spoelpoorten gepolierd
een bedrijf in Veendam (en wss andere 'flow-bedrijven' ook) dat cilinders tuned en flowed, brengt in (gepolijste) spoelpoorten weer bobbeltjes/oneffenheden aan omdat lucht zich dan makkelijker (lees met minder weerstand) door de spoelpoorten beweegt. Denk maar eens aan golfballetjes met die kuiltjes om de luchtweerstand te verminderen; daar zijn h??l veel proeven mee gedaan.
Soms kan polijsten w?l positief resultaat hebben als je spoelpoorten echt bagger zijn, maar voor het maximale halen uit je cilinder dus niet.
De snelle Suzuki TSX-cilinders hebben ook wat oneffenheidjes in de spoelpoorten maar met een zwart verflaagje die de spoelpoorten wat gladder maakt. Dit laagje en de oneffenheidjes kun je beter niet gladmaken/polijsten omdat 't nooit tot betere resultaten gaat leiden. Alleen een 'Flow-bedrijf' zal er -op exact de juiste plekken- wat aan kunnen veranderen met vermogenswinst.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 19-10-2005 om 23:00 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
S1lv3r |
19-10-2005 22:04 |
 Posts: 5213 |
tering, lekkere apparatuur heb jij zeg
|
|
|
|
Hans W |
19-10-2005 22:11 |
 Posts: 1456 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
[...]
]
geen idee van welke brommer het is
maar het lijkt totaal niet op die van een FS1 ander bobel
sorry,
dat was iemand anders met een ss die een fs1 zadel had
|
|
|
|
Frysk |
19-10-2005 22:36 |
 Posts: 34930 |

maak zoeits
|
|
giggitybyte |
|
Neluhz |
19-10-2005 22:41 |
 Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
toch vind ik dit wel de shit
afbeelding
norton is idd de shit 
zag laatst ergens een kkgeile manx staan, was echt mooooooooooi
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 19-10-2005 om 22:44 uur.
|
|
|
|
mb-gek |
19-10-2005 23:13 |
 Posts: 10385 |
leuk hoe je het blokje heb gebouwd maar dat kontje is en blijft niet mooi staan
gooi er idd zon kontje zoals dronks zegt op en zorg dat hij verder naar achter komt dan nu omdat je brom nu erg kort lijkt
probeer ook die voorvork in te korten en een lager stuur op te zetten
verder wel geinig die brom
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
suzuki gt50 |
20-10-2005 19:10 |
 Posts: 561 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]
een bedrijf in Veendam (en wss andere 'flow-bedrijven' ook) dat cilinders tuned en flowed, brengt in (gepolijste) spoelpoorten weer bobbeltjes/oneffenheden aan omdat lucht zich dan makkelijker (lees met minder weerstand) door de spoelpoorten beweegt. Denk maar eens aan golfballetjes met die kuiltjes om de luchtweerstand te verminderen; daar zijn h??l veel proeven mee gedaan.
Soms kan polijsten w?l positief resultaat hebben als je spoelpoorten echt bagger zijn, maar voor het maximale halen uit je cilinder dus niet.
De snelle Suzuki TSX-cilinders hebben ook wat oneffenheidjes in de spoelpoorten maar met een zwart verflaagje die de spoelpoorten wat gladder maakt. Dit laagje en de oneffenheidjes kun je beter niet gladmaken/polijsten omdat 't nooit tot betere resultaten gaat leiden. Alleen een 'Flow-bedrijf' zal er -op exact de juiste plekken- wat aan kunnen veranderen met vermogenswinst.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 19-10-2005 om 23:00 uur.
ik denk dat het vooral om de flow gaat.
Het mengsel gaat dan toch vlotter de cil in??
|
|
|
|
Blorn |
20-10-2005 19:25 |
 Posts: 13825 |
Oneffenheden zorgen daarinetegen weer voor beter mengselvorming. Wat wanneer beter is zul je pas merken met testen...
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
20-10-2005 20:15 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Oneffenheden zorgen daarinetegen weer voor beter mengselvorming. Wat wanneer beter is zul je pas merken met testen...
idd, in principe is wanneer je alles polijst je stroomsnelheid (flow) WEL het hoogste... (Kan het wel uitleggen, maar is irri om uit te leggen, bij intresse leg k t wel uit  )
Maar je lucht stroomt dan zo snel en er is zo weinig turbulentie, dat de benzine zo goed als niet mengt met de lucht... waardoor je dus een kutverbranding krijgt.
|
|
Chille Tune shit dan |
|