Zo was de caféracer van '78 , gekocht voor 75 euro
Zo heb ik hem al optisch omgebouwd:
hoe hij er nu bijstaat:
nu was hij dus dringend toe aan een motorische update.
1. vervanging lagers en keerringen.
Voor we met het project starten , moeten de lagers en de keerringen van deze olie verliezende oude beer (1978) vervangen worden.
We beginnen dus met het splitsen van het motorblok.
deze cartertrekker is ontworpen door men broer brecht (moderator 49cc)
Het blok met de nieuwe lagers en keerringen(revisie)
Een carterhelft met de vloeibare pakking:
Het blok weer dicht.
2.afdraaien van het vliegwiel van 1025g naar 780g
3. cilinder uitdraaien en honen tot 45.5mm
Kop van de zuiger Vlakken
Cilindertje uitdraaien tot 45.5mm (is nauwkeurig werkje)
En natuurlijk honen...
Zuigerveren passen perfect
Hier word de zuiger wat verlicht mbv de draaibank
Het resultaat mag er wel wezen
4. Het wegwerken van de oliepomp
Voor het wegwerken van de oliepomp heb ik een plaatje gemaakt da net op da plaats past waar de pomp zat(om af te dichten).
Vervolgens gevlakt en een pakking voor gemaakt
5. Aanpassen van de compressieverhouding.
Voor de compressie gaan we de cilinderkop uitdraaien tot op 1:8.5
Wouter mag als eerste de cilinder een proefrun geven.[zaakje van dat ik het niet geweest kan zijn die hem doet vastlope
nu zijn we nog aan het roderen, als ie gerodeert is gaan we ermee naar een testbank en ik geef jullie de resultaten