Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - klap, uitval, niks aan de hand?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32684 - klap, uitval, niks aan de hand?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Wheelie-Johie- 18-10-2005 23:20 Print topicpost

Posts: 2814
vanmiddag reed ik met me vriendin achterop (dus met ze 2en) op een lang stuk. me rsje draait nog aardig overtoeren dus ik reed 100 op 11 of 12k ofzo en opeens een klap ofzo, een beetje een floep geluid ofzo heel apart. dus ik DIRECT koppeling in en zo lang mogelijk uitrollen, de motor was dus uitgevallen, toen ik bijna uitgerolt was deed ik koppeling weer uit en hij startte gewoon direct weer. toen heel rustig naar huis gereden. zou dit een warmloper zijn geweest? komtdit omdat ik overtoeren draai? er kan geen grotere sproeier in want dan stottertie en nu rijdtie lekker. vrijdag ochtend heb ik pas tijd om cil eraf te trekken
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Supernova 18-10-2005 23:23 Print reply

Posts: 7654
Idd een warmlopertje kunt er nog wel mee doorrijden maar zal niet te lang doorrijden zo
 
WP Car Customs
-Wheelie-Johie- 18-10-2005 23:30 Print reply

Posts: 2814
kan het niet iets anders zijn geweest? want ik vind het zo raar, want die sproeier moet haast goed zijn. er zit een 100 in en met een 102 stottertie echt bovenin. cil is 500 km ingereden en word altijd netje warmgereden. ik vind het zo apart
 
trots BMW e30 325i eigenaar
mb-gek 18-10-2005 23:32 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
kan het niet iets anders zijn geweest? want ik vind het zo raar, want die sproeier moet haast goed zijn. er zit een 100 in en met een 102 stottertie echt bovenin. cil is 500 km ingereden en word altijd netje warmgereden. ik vind het zo apart

was je temp nog normaal onder het rijden? heb je hem constant overtoeren laten draaien ?
als ie overtoeren draait laat je je gas niet constant open staan he maar dat doet ieder normaal mens automatisch lijkt mij
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Supernova 18-10-2005 23:38 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
kan het niet iets anders zijn geweest? want ik vind het zo raar, want die sproeier moet haast goed zijn. er zit een 100 in en met een 102 stottertie echt bovenin. cil is 500 km ingereden en word altijd netje warmgereden. ik vind het zo apart


Zelfs met een goeie sproeier en warmrijden kun je nog een warmloper krijgen... Heb er met mun mtx geneog gehad

 
WP Car Customs
mulder 18-10-2005 23:39 Print reply

Posts: 13701
trek je cilinder eraf en bekijk de schade.
Beter als je nu hem moet laten honen dan straks een nieuwe cilinder
 
BIET 18-10-2005 23:41 Print reply

Posts: 22355
Vertand heb zwaarder, zodat ie geen overtoeren maakt en ga eind rijde met het gas vol open en check wat er gebeurd:P
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
nielsje 89 19-10-2005 10:27 Print reply
Posts: 304
begrijp ik nu goed dat je niet volgas moet rijden in de overtoeren? doe ik altijd wel op men tsx. vooral bij het opschakelen om in de powerband te blijven van de volgende versn.
 
wreed
mblover 19-10-2005 10:50 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
begrijp ik nu goed dat je niet volgas moet rijden in de overtoeren? doe ik altijd wel op men tsx. vooral bij het opschakelen om in de powerband te blijven van de volgende versn.


Niet de hele tijd volgas blijven rijden want dan wordt je blok/cilinder te warm.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 19-10-2005 om 10:51 uur.
 
Joostvdw 19-10-2005 11:30 Print reply

Posts: 4789
overtoeren heten niet voor niets zo

et zijn dus TEVEEL toeren om langere tijd vol te houden, doortrekken naar versnellingen mag wel, maar niet 3km achter elkaar overtoeren draaien, of 10km stadsverkeer planken, dan word het zaakje te heet ja

en TS, als hij nu nog rijd, gewoon rustig doorrijden tot vrijdag, NIET meer overtoeren draaien of iets, gewoon zorgen dat je van A naar B gaat en dan vrijdag op je gemak uit elkaar halen want je moet iig even kijken hoe her eruit ziet
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
denollie(the real one) 19-10-2005 12:18 Print reply

Posts: 501
bij overtoeren , maakt je afstelling geen zak uit, de temp stijgt door de intenste krachten die je motortje moet leveren, een warmloper kan liggen aan een te arm mengsel maar je kan even goed een warmploper krijgen met een goed afgesteld mengsel, als je aan brommers prult moet je ook weten hoe ze reageren , als je met 1 persoon rijd, dan rijd je brommer 100 op 12k, de belasting is dan hoog omdat je op hoge toeren zit en daar blijft , als je met 2 personen rijd, rijd je brommer 100 op 12k, de belasting is dan maal 2 of meer, waardoor je overbelasting krijgt, enzo de temp stijgt, waardoor de metalen uitzetten, waardoor de wrijving groter word, waardoor de slijtage ook veeeeeeeeeeel groter zal zijn, op een tijd word de belasting zelfs zo groot dat je een warmlopertje( lichte maat van vastlopen) of een vastnaaier ( sterke vorm van vastlopen) gaat hebben .... bv: je loopt een baan af op topsnelheid alleen, na deze baan ben je moe en uitgeput, je hart kan het aan omdat het kan volgen, ,,,,, je loopt een baan af met iemand op je rug op topsnelheid, na een tijd zal je hartkrampen krijgen, inmits niet juist gehandeld word zal je doodgaan,,,,,, snppie

Dit bericht is gewijzigd door denollie(the real one) op 19-10-2005 om 12:24 uur.
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
-Wheelie-Johie- 19-10-2005 16:28 Print reply

Posts: 2814
haha relaxte uitleg dennolie. ik was vroeg thuis van me werk, ga nu ff cil eraf halen
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Wheelie-Johie- 19-10-2005 17:02 Print reply

Posts: 2814
cilinder ligt er nu af, was dus idd een warmlopertje. er zitten wat van die glimmende plekken op me cilwand en zuiger. geen krassen ofzo. hier hoef je toch niks aan te doen? of zal ik nu prestatieverlies hebben? er zit echt geen krassen in ofzo. er zijn ongeveer 4 plekken in de wand, tlijkt net of dat gepolijst is.
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Joostvdw 19-10-2005 17:05 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
cilinder ligt er nu af, was dus idd een warmlopertje. er zitten wat van die glimmende plekken op me cilwand en zuiger. geen krassen ofzo. hier hoef je toch niks aan te doen? of zal ik nu prestatieverlies hebben? er zit echt geen krassen in ofzo. er zijn ongeveer 4 plekken in de wand, tlijkt net of dat gepolijst is.


zolang je geen ribbels/randen ofzo voelt of krassen ziet is er niks aan de hand

je zou evt. nieuwe veren erin kunnen doen maar zo te horen hoeft dat niet

zitten die 4 plekken niet toevallig bij je cilindertapeinden?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
khpoppema 19-10-2005 17:19 Print reply

Posts: 3199
ik zou idd wel ff newe veren doen
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
-Wheelie-Johie- 19-10-2005 17:54 Print reply

Posts: 2814
die veren zien er juist het minst beschadigt uit. ik knal het handeltje zometeen weer in elkaar. en vrijdagochtend ff naar barneveld voor voortandwiel en kuipknipperlichten
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved