Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2takt vs 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 977 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32653 - 2takt vs 4 takt
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9629 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr Pain 18-10-2005 0:04 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage
[...]


jawel dat geeft wel het voorbeeld. Want bij een multieklepper zouden je kleppen gewoon mol zijn. minstens 4 in praktijk. Maar ag jij weet het beter.

kleppen te ruim stellen kunnen je stoters mol gaan, zeker bij hydrostoters. Als je je kleppen te ruim hebt staan kunnen tuimelaars afbreken, dat is met grote klepspeling meer regel dan uitzondering. (maw komt vaker voor dan je zou denken)



hoe kun je "hydrostoters" afstellen??
humor
 
damage 18-10-2005 0:31 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]


en bij 2 niet ??

volgens mij wil je gewoon beetje intressant over komen met hippe technische termen waar het helemaal niet over ging (wie spreekt hier over hydorlische kleppen timers???? kom je zometeen ook met desmo systemen en electrisch gestuurde kleppen of wat?)

k ga hier niet verder op in, deze discussie is overigens al vaak zat hier tersprake geweest (2t-4t) de sfeer hier op het board is al onder de maat, zeker met dit soort onzinnige discussies komt het niet verder
t intresseert me ook geen flikker trouwens, en Ja, ik weet het indd beter ... gelukkig wel ...

Dit bericht is gewijzigd door Dakana op 17-10-2005 om 23:56 uur.



leer lezen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage
[...]


125cc 2takt wint het van 125cc 4 takt als het om maximaal mogelijke gaat. Einde discussie. Je mag uitgaan van vermogen van een 4-takt keer 1,7 ongeveer @ vergelijkbare motoren bij gelijke cilinderinhoud.

Enne, zet je kleppen maar es te strak en kom dan nog maar es vertellen dat kleppen stellen no big deal is en als je distributieriem knapt oid, bij een multiklepper, dan gaat het echt wel fout zelfs bij sommige 2 kleppers al... dus of het nou alleen voor je vermogen gunstig is

en een 4 takt heeft misschien wel een bredere afgifte van vermogen, maar daar staat wel tegenover dat bij gelijke inhoud als een 4 takt, de 2 takt veel meer koppel heeft.


enne, het gaat niet over de hoeveelheid toeren, maar om de zuigersnelheid...



en ook hydro stoters hebben een juiste afstelling nodig om hun werk goed te kunnen doen hoor.

 
Mr Pain 18-10-2005 0:32 Print reply
Posts: 4966
leg mij eens uit hou je "hydro" stoters moet afstellen!
 
RUTGER_86 18-10-2005 0:33 Print reply

Posts: 1183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
leg mij eens uit hou je "hydro" stoters moet afstellen!

niet want die tsellen zichzelf af doormiddel van de olie druk

 
DE MANNE VAN JANNE
Mr Pain 18-10-2005 0:35 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86
[...]

niet want die tsellen zichzelf af doormiddel van de olie druk



PRECIES eindelijk iemand die hem door krijgt, dus damage hoe wil je ze afstellen, juist NIET want ze doen het zelf

 
damage 18-10-2005 0:35 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
leg mij eens uit hou je "hydro" stoters moet afstellen!


bij opel CIH motoren weet ik het dan uit mijn hoofd.

alles monteren.
warm rijden voorzichtig.
motor draaiend houden.
tuimelaars losser zetten (zou met vaste stoters dus meer klepspeling zijn) totdat ze duidelijk rammelen (kan zelfs voor iemand als dakana niet missen dat geluid) en dan vast totdat het rammelen weg is, en dan nog 180 graden vaster draaien.

zo alle kleppen doen. Klaar.

andere manier is dat ze allemaal precies strakker dan op 0 moeten staan. alles net onder de 0 is ook goed. hoe je dit in praktijk wil doen weet ik niet, ik stel ze wel met lopende motor.

neemt niet weg dat je het bij hydro's als het goed is maar 1x hoeft te doen...

 
Mr Pain 18-10-2005 0:38 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage
[...]


bij opel CIH motoren weet ik het dan uit mijn hoofd.

alles monteren.
warm rijden voorzichtig.
motor draaiend houden.
tuimelaars losser zetten (zou met vaste stoters dus meer klepspeling zijn) totdat ze duidelijk rammelen (kan zelfs voor iemand als dakana niet missen dat geluid) en dan vast totdat het rammelen weg is, en dan nog 180 graden vaster draaien.

zo alle kleppen doen. Klaar.

andere manier is dat ze allemaal precies strakker dan op 0 moeten staan. alles net onder de 0 is ook goed. hoe je dit in praktijk wil doen weet ik niet, ik stel ze wel met lopende motor.

neemt niet weg dat je het bij hydro's als het goed is maar 1x hoeft te doen...



waar liggen die blokken in? hoeveel liter etc etc, wil ik welleens opzoeken want dit komt mij zeer vreemd voor

 
damage 18-10-2005 0:41 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


waar liggen die blokken in? hoeveel liter etc etc, wil ik welleens opzoeken want dit komt mij zeer vreemd voor



opel manta A
opel manta B
opel rekord C D
opel ascona

en dit is zeker niet vreemd

als je stoter zich niet kan vullen met olie, druk je hem kapot. (dus dan heb je gewoon de zooi te strak staan)

als je hem te los aandraait, zal die gaan stuiteren. geen twijfel over mogelijk dat ze dan kapot gaan...

 
RUTGER_86 18-10-2005 0:41 Print reply

Posts: 1183
jah ik weet echt niet hoe hij ze wil afstellen... want die dingen hebben een berekende lek. en als je de motor start vullen ze zichzelf gewoon via de oliepomp en die zorgt ook tijdens het lopen dat de stoters voldoende druk houden
 
DE MANNE VAN JANNE
damage 18-10-2005 0:43 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86
jah ik weet echt niet hoe hij ze wil afstellen... want die dingen hebben een berekende lek. en als je de motor start vullen ze zichzelf gewoon via de oliepomp en die zorgt ook tijdens het lopen dat de stoters voldoende druk houden

als ze te strak staan, vullen ze zich niet meer, want dan kunnen ze zegmaar niet inveren, of ingedrukt worden of hoe je dat ook wilt omschrijven.

als ze te los staan, gaan ze stuiteren, en gaan ze zeker kapot.

bij heel veel merken moet de speling gewoon kleiner dan 0 zijn, bij opel kan je ze ook met lopende motor stellen.

 
Bullet 18-10-2005 0:57 Print reply

Posts: 12150
een beetje onzinnige discussie, Damage heeft gewoon gelijk.

(leuke discussiepunten niet daarvan, dus als iemand nog iets toe te voegen heeft: ga je gang)

Dit bericht is gewijzigd door Bullet op 18-10-2005 om 1:05 uur.
 
**My BungHole Will Speak Now**
MichiMess 18-10-2005 2:55 Print reply

Posts: 1348
wat vindje van deez,
Ik weet nu niet meer wat er harder gaat:S

Me honda NX 250cc 4takt.
Of me honda MT 125cc 2takt.

Kijk met me NX trek ik me MT eruit.
Maar op z'n top durf ik het niet te zeggen/
Me NX rijd ong 130..
En me MT rijd ook zoiets.(ik weet het niet prcies)

Duz 4takt meer koppel,
en 2takt meer snelheid
 
tsxj oran 18-10-2005 8:34 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MichiMess
wat vindje van deez,
Ik weet nu niet meer wat er harder gaat:S

Me honda NX 250cc 4takt.
Of me honda MT 125cc 2takt.

Kijk met me NX trek ik me MT eruit.
Maar op z'n top durf ik het niet te zeggen/
Me NX rijd ong 130..
En me MT rijd ook zoiets.(ik weet het niet prcies)

Duz 4takt meer koppel,
en 2takt meer snelheid

hoeft niet,,
legt eraan wat er allemaal aan de cilinders van bijde brommers(motoren) is gedaan
de ene 4-takt trekt mischien sneller op doordat de compressie ruimte kleiner is en daarbij is je nx250 gemaakt voor een 250cc blok en dus ook zwaarder je mt is gemaakt voor 50cc en ja mis ook wel 70cc maar geen 125 dusja dat zijn allemaaal kleine dingetjes die meespelen

 
oud
Deon 18-10-2005 8:36 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

hoeft niet,,
legt eraan wat er allemaal aan de cilinders van bijde brommers(motoren) is gedaan
de ene 4-takt trekt mischien sneller op doordat de compressie ruimte kleiner is en daarbij is je nx250 gemaakt voor een 250cc blok en dus ook zwaarder je mt is gemaakt voor 50cc en ja mis ook wel 70cc maar geen 125 dusja dat zijn allemaaal kleine dingetjes die meespelen



en vergeet niet dat je 4takt cil wel 2x zo groot is.

2takt ownt jou 4takt dus bij dezelfde cil inhoud

 
MT70-nolimit 18-10-2005 8:59 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
je mt is gemaakt voor 50cc en ja mis ook wel 70cc maar geen 125 dusja dat zijn allemaaal kleine dingetjes die meespelen



diezelfde MT's zijn uitgevoerd met standaart 125cc dus dat zegt nix, maar ze zijn idd wel lichter
 
gaat lang goed

Dit topic is 9629 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved