Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2takt vs 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32653 - 2takt vs 4 takt
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dakana 17-10-2005 22:28 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sander-gpr
[...]

dat ding heeft ong 15 pk waarschijnlijk (meer valt er niet uit te halen met die dingen)


ohjawel hoor

15pk... chris zijn zebra dax trok vorig jaar met 118cc al 18pk..
en daar zaten toch echt nog wat duidelijke groffe verbeteringen in mogelijk


Dit bericht is gewijzigd door Dakana op 17-10-2005 om 22:28 uur.
 
Dakana 17-10-2005 22:30 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sander-gpr
[...]

die kerel bij 4 stroke bike center heeft ook zo'n maximaal getunede benley, dat ding heeft 160cc en klinkt echt nog veel bruter, heeft 21pk. en er zit dus 7000 euro in dat motorblok!)


133cc (56x56)
overgins lult die vent maar wat
7000,- voor de komplete benly misschien ..

edit- dat ding is trouwens belange na niet 'maximaal' getuned...

Dit bericht is gewijzigd door Dakana op 17-10-2005 om 22:33 uur.
 
damage 17-10-2005 23:24 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaasdwaas
heey.
een man bij ons opt werk beweert dta een 4takt met HETZELFDE cc?s evenveel/meer vermogen heeft als een 2 takt

dus bijv 125cc 2 takt heeft minder vermogen als een 125cc 4 takt?

zouden jullie ff uit willen leggen hoe dat precies werkt want hij wil hard bewijs zien

a;vast bedankt


125cc 2takt wint het van 125cc 4 takt als het om maximaal mogelijke gaat. Einde discussie. Je mag uitgaan van vermogen van een 4-takt keer 1,7 ongeveer @ vergelijkbare motoren bij gelijke cilinderinhoud.

Enne, zet je kleppen maar es te strak en kom dan nog maar es vertellen dat kleppen stellen no big deal is en als je distributieriem knapt oid, bij een multiklepper, dan gaat het echt wel fout zelfs bij sommige 2 kleppers al... dus of het nou alleen voor je vermogen gunstig is

en een 4 takt heeft misschien wel een bredere afgifte van vermogen, maar daar staat wel tegenover dat bij gelijke inhoud als een 4 takt, de 2 takt veel meer koppel heeft.


enne, het gaat niet over de hoeveelheid toeren, maar om de zuigersnelheid...
 
Dakana 17-10-2005 23:32 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage
[...]

enne, het gaat niet over de hoeveelheid toeren, maar om de zuigersnelheid...


je bevestigt gelukkig dat je er geen flikker van begrijpt.


om het overigens maar even te onderbouwen -
-een distributie riem is wat anders als een distributie ketting
-kleppen stellen is 'no big deal', t strakt loopt je blok niet eens en te los tikken je tuimelaars op je nokkeas en kleppen stelen maar richten verder geen schade aan (als je er erg lang mee blijft rijden en het een extreem geval is heb je extra slijtage op de nokkeas)
-'multi' klepper of 2 klepper geeft het verschil niet op het voorbeeld dat ik gaf.

duik nou eerst maar is de garage in voor je intresant op internet gaat lopen doen

Dit bericht is gewijzigd door Dakana op 17-10-2005 om 23:36 uur.
 
damage 17-10-2005 23:33 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]


je bevestigt gelukkig dat je er geen flikker van begrijpt.



tuurlijk

en waarom dan wel niet, sherlock?

 
damage 17-10-2005 23:37 Print reply
Posts: 907
snel je post wissen??

tuurlijk staan zuigersnelheid en toeren met elkaar in verband.

probleem waar jij overheen denkt is alleen dat een langere slag resulteerd in een hogere zuigersnelheid. ook bij dezelfde rpm...

catch my drift

Dit bericht is gewijzigd door damage op 17-10-2005 om 23:38 uur.
 
Dakana 17-10-2005 23:38 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage
[...]


tuurlijk

en waarom dan wel niet, sherlock?



omdat toeren en zuigersnelheid in verband staan en bij zowel 4takt als bij 2takt de zelfde waarde heeft (namelijk 1 volledig omwenteling van de krukas) Daarom
 
Dakana 17-10-2005 23:38 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage
snel je post wissen??


ja, en nu staat ie er weer
 
damage 17-10-2005 23:40 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]


omdat toeren en zuigersnelheid in verband staan en bij zowel 4takt als bij 2takt de zelfde waarde heeft (namelijk 1 volledig omwenteling van de krukas) Daarom


ja, en daarom maakt het ook niet uit hoeveel toeren de max is, die is dan voor beide motoren gelijk.

daar komt bij dat de zuigersnelheid veranderd naarmate je de slag veranderd.


 
damage 17-10-2005 23:42 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]


je bevestigt gelukkig dat je er geen flikker van begrijpt.


om het overigens maar even te onderbouwen -
-een distributie riem is wat anders als een distributie ketting
-kleppen stellen is 'no big deal', t strakt loopt je blok niet eens en te los tikken je tuimelaars op je nokkeas en kleppen stelen maar richten verder geen schade aan (als je er erg lang mee blijft rijden en het een extreem geval is heb je extra slijtage op de nokkeas)
-'multi' klepper of 2 klepper geeft het verschil niet op het voorbeeld dat ik gaf.

duik nou eerst maar is de garage in voor je intresant op internet gaat lopen doen

Dit bericht is gewijzigd door Dakana op 17-10-2005 om 23:36 uur.


jawel dat geeft wel het voorbeeld. Want bij een multieklepper zouden je kleppen gewoon mol zijn. minstens 4 in praktijk. Maar ag jij weet het beter.

kleppen te ruim stellen kunnen je stoters mol gaan, zeker bij hydrostoters. Als je je kleppen te ruim hebt staan kunnen tuimelaars afbreken, dat is met grote klepspeling meer regel dan uitzondering. (maw komt vaker voor dan je zou denken)

 
damage 17-10-2005 23:44 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage
[...]


jawel dat geeft wel het voorbeeld. Want bij een multieklepper zouden je kleppen gewoon mol zijn. minstens 4 in praktijk. Maar ag jij weet het beter. ((edit: minstens 4 bij een 4 cilinder 16V dan, my bad...))

kleppen te ruim stellen kunnen je stoters mol gaan, zeker bij hydrostoters. Als je je kleppen te ruim hebt staan kunnen tuimelaars afbreken, dat is met grote klepspeling meer regel dan uitzondering. (maw komt vaker voor dan je zou denken)



 
Dakana 17-10-2005 23:52 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage
[...]


jawel dat geeft wel het voorbeeld. Want bij een multieklepper zouden je kleppen gewoon mol zijn.



en bij 2 niet ??

volgens mij wil je gewoon beetje intressant over komen met hippe technische termen waar het helemaal niet over ging (wie spreekt hier over hydorlische kleppen timers???? kom je zometeen ook met desmo systemen en electrisch gestuurde kleppen of wat?)

k ga hier niet verder op in, deze discussie is overigens al vaak zat hier tersprake geweest (2t-4t) de sfeer hier op het board is al onder de maat, zeker met dit soort onzinnige discussies komt het niet verder
t intresseert me ook geen flikker trouwens, en Ja, ik weet het indd beter ... gelukkig wel ...

Dit bericht is gewijzigd door Dakana op 17-10-2005 om 23:56 uur.
 
BIET 17-10-2005 23:55 Print reply

Posts: 22355
Doe is lief voor elkaar...

2 takt is gangster, 4 takt niet.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Dakana 17-10-2005 23:55 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
4 takt is gangster, 2 takt niet.


kusje?

 
BIET 17-10-2005 23:58 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]


kusje?


Geen commentaar:P
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 9626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved