Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2takt vs 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1390 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32653 - 2takt vs 4 takt
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sander-gpr 17-10-2005 21:40 Print reply

Posts: 405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaasdwaas
klopt allebei
maar bij methanol is de inhoud veel kleier waardoor makkelijker verder kna op eigen kracht zegmaar,bij grotere mortoren 2 takt kan dat veel moeilijker is lang verhaal om helemaal te vertellen dus,maargoed bij grotem mororen kan de onsteking het op een begeven moment niet meer aan

hoe verklaar je die enorme 2 takt scheepsdiesels dan? (die kreidlerholle al poste) dat zijn wel de effiecientste verbrandingsmotoren die er ooit gemaakt zijn! (meer dan 50% van de energie die vrijkomt bij de verbranding van diesel word omgezet in beweging, een normale benzinemotor haalt de 20% nog niet eens)
 
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo.
SpeedY_the_Devil 17-10-2005 21:41 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sander-gpr
[...]

hoe verklaar je die enorme 2 takt scheepsdiesels dan? (die kreidlerholle al poste) dat zijn wel de effiecientste verbrandingsmotoren die er ooit gemaakt zijn! (meer dan 50% van de energie die vrijkomt bij de verbranding van diesel word omgezet in beweging, een normale benzinemotor haalt de 20% nog niet eens)


die maken amper 1000 toeren alst al niet minder is...

hij heeft het over veel toeren
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Almer 17-10-2005 21:45 Print reply

Posts: 3325
die maken maar een paar honderd toeren maar jullie zeggen hoe groter de motor hoe meer toeren maar dat is niet waar omdat een grote motor meer massa in beweging heeft en dus groter vliegwiel dus meer door dendert en niet zomaar stilstaat

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil
[...]


die maken amper 1000 toeren alst al niet minder is...

hij heeft het over veel toeren


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Almer 17-10-2005 21:46 Print reply

Posts: 3325
een benzinemotor zit in de buurt van de 30% omgezet in bewegingsenergie

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sander-gpr
[...]

hoe verklaar je die enorme 2 takt scheepsdiesels dan? (die kreidlerholle al poste) dat zijn wel de effiecientste verbrandingsmotoren die er ooit gemaakt zijn! (meer dan 50% van de energie die vrijkomt bij de verbranding van diesel word omgezet in beweging, een normale benzinemotor haalt de 20% nog niet eens)





Dit bericht is gewijzigd door Kreidlerholle op 17-10-2005 om 21:47 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Dakana 17-10-2005 22:03 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]

alleen heb je daar een distributie ketting die toch niet een onbeperkt leven heeft, want als die knapt kost een revisie toch wel minstens het dubbele dan een revisie van een 2-taktje.


gaat heeeeelllll lang mee
dat ding krijgt vrij weinig te verduren namelijk
en als die klapt is er kleine kans dat het goed fout gaat, want je nokkeas zal direct op dichte punt stoppen of op zijn overlappings punt
in beide gevallen raakt de zuiger de kleppen niet dus dan gaat er niet veel mis
als die net in een klep-uitstoot punt zit kan je klep tegen je zuiger komen en dan kan het wel serieus fout gaan
maja.. 2takt zijn je zuiger veren zeer veel gevoeliger, slijt je krukas sneller etc
naja als je zuigerveer zo versleten is dat ie speling heeft en dwars schiet heb je ook een dure revisie
dus das allemaal beetje onzinnig geneuzel

kleppen stellen is overgins alleen voor je vermogen gunstig, al zet je die dingen 3x te weid je blok loopt gewoon nog, tikt een beetje maar niets kwalijks
 
Mr Pain 17-10-2005 22:03 Print reply
Posts: 4966
gewoon 4cilinder 2takt en 4 cilinder 4 takt 1000cc

denk toch dat de 2 takt wint om de een of andere reden
 
Dakana 17-10-2005 22:05 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
gewoon 4cilinder 2takt en 4 cilinder 4 takt 1000cc

denk toch dat de 2 takt wint om de een of andere reden


als de race 24uur duurt niet :P

k zal mijn reply van paar pagina's terug nog maar even herhalen -
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
2takt heeft meer eind vermogen als een 4takt bij het gelijke cc aantal (en dan praten we over 2 vergelijkbare motoren)

daar in tegen is een 2takt op een heel kort toeren gebied krachtig waar een 4takt over een veel weider toeren gebied vermogen af geeft
vaak word dit misbruikt met de term ' 4takt heeft meer koppel '

voordeel 4takt -
zuiniger (efficienter rendement)
bredere afgift
weinig slijtage

voordeel 2takt -
geeft gemakkelijker meer vermogen
goedkoop


zijn nog veel meer dingen op te noemen, maar dat zijn wel even de belangrijkste dingen

greets,
stef


 
Blijhoofd 17-10-2005 22:11 Print reply

Posts: 7378
voor de fun is 2 takt gewoon leuker tis feller, motorblok is lichter bij een vergelijk baar 4 takt blok waar door je er leuker mee kan smijten, en goedkoper

aleen het gaat gewoon minder lang mee,zuipt meer benzineen slehcter voor het milieu, maar naar mijn idee maakt dat neit uit als je een brommer/motor vooral voor de fun hebt

heb je hem voor lange afstanden enzo dan kan je beter een 4takt hebben das ook rustiger enzo

een 700cc 2 takt is neit meer te houden
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Mr Pain 17-10-2005 22:13 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]


als de race 24uur duurt niet :P

k zal mijn reply van paar pagina's terug nog maar even herhalen -
[...]




wie heeft het over 24 uur ik eig niet



 
S1lv3r 17-10-2005 22:15 Print reply

Posts: 5213
ik denk dat menig 2taktje nog wel moeite moet doen om dit bij te houden: http://www.4-strokeb...pl?1020626206-lr.mpg is 114,5 cc rijd 160 begrenst

edit: en dan heb ik het natuurlijk over twee taktjes met evenveel cc's

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 17-10-2005 om 22:16 uur.
 
Ariej 17-10-2005 22:20 Print reply

Posts: 3685
ja dat is een extreem getunede 4t, een extreem getunede 2t doet dat ook wel

verder zijn er altijd uitzonderingen
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
SpeedY_the_Devil 17-10-2005 22:23 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
ja dat is een extreem getunede 4t, een extreem getunede 2t doet dat ook wel

verder zijn er altijd uitzonderingen



extreem getunede 50cc 2 takt op racerijen halen al 160..

laatstaan extreem getunede 100cc 2 takt..
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Dakana 17-10-2005 22:24 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


wie heeft het over 24 uur ik eig niet





beetje sarcastisch bedoelt natuurlijk......
 
Sander-gpr 17-10-2005 22:24 Print reply

Posts: 405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
ik denk dat menig 2taktje nog wel moeite moet doen om dit bij te houden: http://www.4-strokeb...pl?1020626206-lr.mpg is 114,5 cc rijd 160 begrenst

edit: en dan heb ik het natuurlijk over twee taktjes met evenveel cc's

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 17-10-2005 om 22:16 uur.

dat ding heeft ong 15 pk waarschijnlijk (meer valt er niet uit te halen met die dingen. die kerel bij 4 stroke bike center heeft ook zo'n maximaal getunede benley, dat ding heeft 160cc en klinkt echt nog veel bruter, heeft 21pk. en er zit dus 7000 euro in dat motorblok!) (en als iemand roept dat ie 160 gaat betekent niet dat ie dat ook echt kan he ) neem eens een net zo extreem getuned 2 takt blok (bijvoorbeeld een 125cc rotax kart blok met roterende inlaat, powervalve en droge koppeling, die dingen hoesten 55pk op (meer valt er gewoon niet uit te halen). dat is een specefiek vermogen van 440pk/L zelfs een F1 auto heeft dat niet (die halen 320pk/L ong).


Dit bericht is gewijzigd door Sander-gpr op 17-10-2005 om 22:28 uur.
 
Ik ben niet gek, dat lijkt maar zo.
Dakana 17-10-2005 22:24 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil
[...]



extreem getunede 50cc 2 takt op racerijen halen al 160..


maar niet met 10inch banden en geen kuip
 

Dit topic is 9601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved