Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2takt vs 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1328 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32653 - 2takt vs 4 takt
Pagina 4 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kampersjaak 17-10-2005 19:34 Print reply

Posts: 12285
bandjes ook,
zijn snel weg
 
oderint dum metuant
rene-RX 17-10-2005 19:35 Print reply

Posts: 2018
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



je wilt toch niet zeggen dat je dit nog niet wist :x. 4-takt moet je ook iedere x aantal km's kleppen stellen eh, of weet je dat ook niet?

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 17-10-2005 om 19:34 uur.



ik doe niks aan die 4 takt dingen doet mijn pa


en ja die bandjes ook ja


vooral regen banden als het half half is met het regen zijn ze zo weg

Dit bericht is gewijzigd door rene-RX op 17-10-2005 om 19:36 uur.
 
www.apriliaforum.nl
ellemug 17-10-2005 19:36 Print reply
Posts: 33
lijkt me dat die man niet helemaal gelijk heeft.

Uitgaande krukasVERMOGEN is afhankelijk van: Draaimoment, toerental, en of het een 2 of 4 takt is.

(ff uit mijn hoofd maar globaal klopt het)

vermogen = draaimoment x toerental x factor
voor factor geld:
2 takt > 1
4 takt > 0.5 (omdat hij een slag loos draait)
Draaimomnet kun je vertalen als de druk op de zuiger. Is dus afhankelijk van de cc's een de verbrandingsdruk.

zou dus draaimoment en toerental gelijk zijn dan heeft 2 takt 2x zoveel vermogen.
4 takt zal in praktijk een betere vulling en ontbranding hebben dus een hoger draaimoment (vooral onderin de toeren). Die trekt dus soepel weg bij lage toeren.
Maar dat weegt niet op tegen de toeren en faktor van de 2 takt. Die laat je gewoon harder rijden.


 
Deon 17-10-2005 19:36 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



je wilt toch niet zeggen dat je dit nog niet wist :x. 4-takt moet je ook iedere x aantal km's kleppen stellen eh, of weet je dat ook niet?

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 17-10-2005 om 19:34 uur.


dat zal wel ergens in een hoekje zijn blijven liggen bij me xt.

tikt nogal

maargoed, karts, motoren

het ging om 2takt vs 4takt
 
SMALL HONDA 17-10-2005 20:00 Print reply

Posts: 1575
4 takt heeft ook veel meer draaiende delen, hiern gaat een extra stuk rendements verlies zitten. Een 2 takt heeft veel minder draaiende delen.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
blaasdwaas 17-10-2005 20:07 Print reply

Posts: 601
zulke dingen zei ik ook al tegen die man maarjah hij geloofd het niet en wil hard bewijs zien thnx iig

"@ellemug thnx formule is goed bewijs

 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
-Tom- 17-10-2005 20:11 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA
4 takt heeft ook veel meer draaiende delen, hiern gaat een extra stuk rendements verlies zitten. Een 2 takt heeft veel minder draaiende delen.

Dat zal niet een megaverschil maken hoor. Dat zal geen 20 pk uitmaken.

 
FTS Member
Masterboer 17-10-2005 20:39 Print reply

Posts: 36
zag laatst op school iets over zo'n groot japans tanker-motor.. was 2takt, diesel.. (foto's heb k niet)maar die zijn ?cht heeel groot.. leuk om te zien als de bijv de krukaslagerschaaltjes erin leggen (met een kraan .... had 700.000 pk en 1.7 miljoen Nm aan koppel... bij iets van 300tpm... mssn leuk om t weten
 
blaasdwaas 17-10-2005 20:47 Print reply

Posts: 601
dta is wel hoerig veel nm maat kan je mss pics regelen?

 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
Honda SS50 17-10-2005 20:49 Print reply

Posts: 1078
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Masterboer
zag laatst op school iets over zo'n groot japans tanker-motor.. was 2takt, diesel.. (foto's heb k niet)maar die zijn ?cht heeel groot.. leuk om te zien als de bijv de krukaslagerschaaltjes erin leggen (met een kraan .... had 700.000 pk en 1.7 miljoen Nm aan koppel... bij iets van 300tpm... mssn leuk om t weten





 
www.4strokealphen.nl
kawa 50 17-10-2005 20:57 Print reply

Posts: 400
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: god of darkness
waaruit leid je af dat hoe meer cilinders hoe hoger het toerental?

Kleinere, lichtere onderdelen. Dus een kleinere massatraagheid, en kan meer toeren draaien. Dit heeft natuurlijk ook z'n limieten.

Het nadeel van meerdere cilinders 2T is dat elk carter gesloten moet zijn, daardoor krijg je vaak (te) brede motoren
 
arabesk 17-10-2005 20:57 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
[...]








nog nooit gehoord van 2 takt diesels? bestaan hoor
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Almer 17-10-2005 21:25 Print reply

Posts: 3325
dat is dus onzin want die methanol motortjes zijn ook 2takt en die hebben geen ontsteking maar een verbranding net zoals een diesel

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]



nee

maar ik denk zo .dat het 1 keer te veel word al die toeren en dat de ontstekking het niet meer bij kan houden

(want een maal maakt ie zoveel toeren dat het gewoon constant stroom toevoer word toch ?)
en dat dus 4 takt word toegepast waardoor je harder kan

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 17-10-2005 om 18:49 uur.


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
blaasdwaas 17-10-2005 21:28 Print reply

Posts: 601
klopt allebei
maar bij methanol is de inhoud veel kleier waardoor makkelijker verder kna op eigen kracht zegmaar,bij grotere mortoren 2 takt kan dat veel moeilijker is lang verhaal om helemaal te vertellen dus,maargoed bij grotem mororen kan de onsteking het op een begeven moment niet meer aan
 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
Almer 17-10-2005 21:31 Print reply

Posts: 3325
waarom niet ik dacht altijd hoe groter de motor hoe minder toeren want een heele grote motor heeft een hele lange slag en dus veel meer gewicht in beweging en dus een groter vliegwiel en dus draait hij langzamer en constanter met veel vermogen, of het nu 2takt of 4takt is


dit bedoel ik dus met een grote motor

voor meer geile foto's: http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blaasdwaas
klopt allebei
maar bij methanol is de inhoud veel kleier waardoor makkelijker verder kna op eigen kracht zegmaar,bij grotere mortoren 2 takt kan dat veel moeilijker is lang verhaal om helemaal te vertellen dus,maargoed bij grotem mororen kan de onsteking het op een begeven moment niet meer aan



Dit bericht is gewijzigd door Kreidlerholle op 17-10-2005 om 21:34 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 9600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved