Kampersjaak |
17-10-2005 19:34 |
Posts: 12285 |
bandjes ook,
zijn snel weg
|
|
oderint dum metuant |
|
rene-RX |
17-10-2005 19:35 |
Posts: 2018 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
je wilt toch niet zeggen dat je dit nog niet wist :x. 4-takt moet je ook iedere x aantal km's kleppen stellen eh, of weet je dat ook niet?
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 17-10-2005 om 19:34 uur.
ik doe niks aan die 4 takt dingen doet mijn pa
en ja die bandjes ook ja
vooral regen banden als het half half is met het regen zijn ze zo weg
Dit bericht is gewijzigd door rene-RX op 17-10-2005 om 19:36 uur.
|
|
www.apriliaforum.nl |
|
ellemug |
17-10-2005 19:36 |
Posts: 33 |
lijkt me dat die man niet helemaal gelijk heeft.
Uitgaande krukasVERMOGEN is afhankelijk van: Draaimoment, toerental, en of het een 2 of 4 takt is.
(ff uit mijn hoofd maar globaal klopt het)
vermogen = draaimoment x toerental x factor
voor factor geld:
2 takt > 1
4 takt > 0.5 (omdat hij een slag loos draait)
Draaimomnet kun je vertalen als de druk op de zuiger. Is dus afhankelijk van de cc's een de verbrandingsdruk.
zou dus draaimoment en toerental gelijk zijn dan heeft 2 takt 2x zoveel vermogen.
4 takt zal in praktijk een betere vulling en ontbranding hebben dus een hoger draaimoment (vooral onderin de toeren). Die trekt dus soepel weg bij lage toeren.
Maar dat weegt niet op tegen de toeren en faktor van de 2 takt. Die laat je gewoon harder rijden.
|
|
|
|
Deon |
17-10-2005 19:36 |
Posts: 9656 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
je wilt toch niet zeggen dat je dit nog niet wist :x. 4-takt moet je ook iedere x aantal km's kleppen stellen eh, of weet je dat ook niet?
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 17-10-2005 om 19:34 uur.
dat zal wel ergens in een hoekje zijn blijven liggen bij me xt.
tikt nogal
maargoed, karts, motoren
het ging om 2takt vs 4takt
|
|
|
|
SMALL HONDA |
17-10-2005 20:00 |
Posts: 1575 |
4 takt heeft ook veel meer draaiende delen, hiern gaat een extra stuk rendements verlies zitten. Een 2 takt heeft veel minder draaiende delen.
|
|
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf. |
|
blaasdwaas |
17-10-2005 20:07 |
Posts: 601 |
zulke dingen zei ik ook al tegen die man maarjah hij geloofd het niet en wil hard bewijs zien thnx iig
"@ellemug thnx formule is goed bewijs
|
|
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren |
|
-Tom- |
17-10-2005 20:11 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA
4 takt heeft ook veel meer draaiende delen, hiern gaat een extra stuk rendements verlies zitten. Een 2 takt heeft veel minder draaiende delen.
Dat zal niet een megaverschil maken hoor. Dat zal geen 20 pk uitmaken.
|
|
FTS Member |
|
Masterboer |
17-10-2005 20:39 |
Posts: 36 |
zag laatst op school iets over zo'n groot japans tanker-motor.. was 2takt, diesel.. (foto's heb k niet)maar die zijn ?cht heeel groot.. leuk om te zien als de bijv de krukaslagerschaaltjes erin leggen (met een kraan .... had 700.000 pk en 1.7 miljoen Nm aan koppel... bij iets van 300tpm... mssn leuk om t weten
|
|
|
|
blaasdwaas |
17-10-2005 20:47 |
Posts: 601 |
dta is wel hoerig veel nm maat kan je mss pics regelen?
|
|
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren |
|
Honda SS50 |
17-10-2005 20:49 |
Posts: 1078 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Masterboer
zag laatst op school iets over zo'n groot japans tanker-motor.. was 2takt, diesel.. (foto's heb k niet)maar die zijn ?cht heeel groot.. leuk om te zien als de bijv de krukaslagerschaaltjes erin leggen (met een kraan .... had 700.000 pk en 1.7 miljoen Nm aan koppel... bij iets van 300tpm... mssn leuk om t weten
|
|
www.4strokealphen.nl |
|
kawa 50 |
17-10-2005 20:57 |
Posts: 400 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: god of darkness
waaruit leid je af dat hoe meer cilinders hoe hoger het toerental?
Kleinere, lichtere onderdelen. Dus een kleinere massatraagheid, en kan meer toeren draaien. Dit heeft natuurlijk ook z'n limieten.
Het nadeel van meerdere cilinders 2T is dat elk carter gesloten moet zijn, daardoor krijg je vaak (te) brede motoren
|
|
|
|
arabesk |
17-10-2005 20:57 |
Posts: 1903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
[...]
nog nooit gehoord van 2 takt diesels? bestaan hoor
|
|
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !! |
|
Almer |
17-10-2005 21:25 |
Posts: 3325 |
dat is dus onzin want die methanol motortjes zijn ook 2takt en die hebben geen ontsteking maar een verbranding net zoals een diesel
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
nee
maar ik denk zo .dat het 1 keer te veel word al die toeren en dat de ontstekking het niet meer bij kan houden
(want een maal maakt ie zoveel toeren dat het gewoon constant stroom toevoer word toch ?)
en dat dus 4 takt word toegepast waardoor je harder kan
Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 17-10-2005 om 18:49 uur.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
blaasdwaas |
17-10-2005 21:28 |
Posts: 601 |
klopt allebei
maar bij methanol is de inhoud veel kleier waardoor makkelijker verder kna op eigen kracht zegmaar,bij grotere mortoren 2 takt kan dat veel moeilijker is lang verhaal om helemaal te vertellen dus,maargoed bij grotem mororen kan de onsteking het op een begeven moment niet meer aan
|
|
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren |
|
Almer |
17-10-2005 21:31 |
Posts: 3325 |
waarom niet ik dacht altijd hoe groter de motor hoe minder toeren want een heele grote motor heeft een hele lange slag en dus veel meer gewicht in beweging en dus een groter vliegwiel en dus draait hij langzamer en constanter met veel vermogen, of het nu 2takt of 4takt is
dit bedoel ik dus met een grote motor
voor meer geile foto's: http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blaasdwaas
klopt allebei
maar bij methanol is de inhoud veel kleier waardoor makkelijker verder kna op eigen kracht zegmaar,bij grotere mortoren 2 takt kan dat veel moeilijker is lang verhaal om helemaal te vertellen dus,maargoed bij grotem mororen kan de onsteking het op een begeven moment niet meer aan
Dit bericht is gewijzigd door Kreidlerholle op 17-10-2005 om 21:34 uur.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|