Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2takt vs 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32653 - 2takt vs 4 takt
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kampersjaak 17-10-2005 19:05 Print reply

Posts: 12285
juist marco, en kijk dan weer eens naar mijn antwoord
 
oderint dum metuant
bart de scootergek 17-10-2005 19:05 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: god of darkness
[...]

2 cilinder, ieder 500 cc inhoud , is mogelijk. Zal wel ongelofelijk veel zuipen maar is volgens mij perfect mogelijk

(2takt-diesels die in grote boten wordt gebruikt hebben ook een grotere cilinder inhoud als 1000cc ze



2-takt diesels gebruiken het langspoeling principe ook niet, en draaien een stuk minder toeren.

natuurlijk kun je wel met 1000cc 2-takt rijden, als je maar niet zon hoogtoerig ding hebt, kijk maar naar waterscooters, liggen ook vaak zat 800cc 2-takt dingetjes in of wel meer.
 
Honda RC-33
Dakana 17-10-2005 19:06 Print reply

Posts: 739
2takt heeft meer eind vermogen als een 4takt bij het gelijke cc aantal (en dan praten we over 2 vergelijkbare motoren)

daar in tegen is een 2takt op een heel kort toeren gebied krachtig waar een 4takt over een veel weider toeren gebied vermogen af geeft
vaak word dit misbruikt met de term ' 4takt heeft meer koppel '

voordeel 4takt -
zuiniger (efficienter rendement)
bredere afgift
weinig slijtage

voordeel 2takt -
geeft gemakkelijker meer vermogen
goedkoop


zijn nog veel meer dingen op te noemen, maar dat zijn wel even de belangrijkste dingen

greets,
stef
 
god of darkness 17-10-2005 19:06 Print reply
Posts: 222
mja das idd een feit dat grotere 2takters weinig toeren gaan draaien, maar 1000cc 2takt zal wel draaien ,maar idd efficient zal het niet zijn.
 
Kampersjaak 17-10-2005 19:06 Print reply

Posts: 12285
@bart de scootergek

een waterscooter gaat niet direct weg omdat di grip heeft en een motor wel ,
is imho geen vergelijking

@ god of lightness,

als je meerdere cilinders hebt zal het toerental ook hoger worden

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 17-10-2005 om 19:08 uur.
 
oderint dum metuant
god of darkness 17-10-2005 19:10 Print reply
Posts: 222
waaruit leid je af dat hoe meer cilinders hoe hoger het toerental?
 
zundappchef 17-10-2005 19:10 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
en hoeveel toeren?



maken noooit meer al 3000 toeren das geloof ik max
heb laats gezien op tv dat 1 cilinder 2 meter voor snee had

was wel een diesel en maakt max maar 400 toeren per minuut


 
1000 v twin rotax biatch
bart de scootergek 17-10-2005 19:10 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
@bart de scootergek

een waterscooter gaat niet direct weg omdat di grip heeft en een motor wel ,
is imho geen vergelijking

@ god of lightness,

als je meerdere cilinders hebt zal het toerental ook hoger worden

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 17-10-2005 om 19:08 uur.



nee, maar daar loopt de powerband wel anders van. ik wil gewoon duidelijk maken dat een 1000cc 20takt niet gelijk wil betekenen dat je een onrijdbaar ding hebt. als je er een laagtoerig lange slag ding met brede powerband van maakt kun je er best mee rijden.
 
Honda RC-33
Kampersjaak 17-10-2005 19:11 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: god of darkness
waaruit leid je af dat hoe meer cilinders hoe hoger het toerental?



edit: dat het meer toeren kan maken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



nee, maar daar loopt de powerband wel anders van. ik wil gewoon duidelijk maken dat een 1000cc 20takt niet gelijk wil betekenen dat je een onrijdbaar ding hebt. als je er een laagtoerig lange slag ding met brede powerband van maakt kun je er best mee rijden.


mja, zn waterscooter heeft vario?
scheeld natuurlijk ook,
maar goed, je zal de 2 takt dus een heel stuk tammer moeten maken dan een cr 500 bijvoorbeeld, daar ging mij het meer om


Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 17-10-2005 om 19:12 uur.
 
oderint dum metuant
rene-RX 17-10-2005 19:13 Print reply

Posts: 2018
onze 4 takt kart maakt ook 8000 toeren allen veel meer mag je niet maken loop je hem over de kop

en dit is een 350 cc 2 cilinder en onze 100 cc 2 takt kart is bijna net zo snel

maarja die 2 takt die jankt ook echt op de baan
 
www.apriliaforum.nl
Deon 17-10-2005 19:17 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rene-RX
onze 4 takt kart maakt ook 8000 toeren allen veel meer mag je niet maken loop je hem over de kop

en dit is een 350 cc 2 cilinder en onze 100 cc 2 takt kart is bijna net zo snel

maarja die 2 takt die jankt ook echt op de baan


en daarbij kun je om de 2x de zuiger(veren) vervangen. dus nog een nadeel van 2 takt-> meer slijtage ;door hogere toerentallen(was ook al genoemd)

 
rene-RX 17-10-2005 19:18 Print reply

Posts: 2018
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989
[...]


en daarbij kun je om de 2x de zuiger(veren) vervangen. dus nog een nadeel van 2 takt-> meer slijtage ;door hogere toerentallen(was ook al genoemd)




ja om de 8 uur andere zuiger enzo

daarom hebben wij ook een 4takt erbij gekocht daar hoeft aleen maar benzine in en het blijft lopen
 
www.apriliaforum.nl
bart de scootergek 17-10-2005 19:31 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rene-RX
[...]



ja om de 8 uur andere zuiger enzo

daarom hebben wij ook een 4takt erbij gekocht daar hoeft aleen maar benzine in en het blijft lopen



alleen heb je daar een distributie ketting die toch niet een onbeperkt leven heeft, want als die knapt kost een revisie toch wel minstens het dubbele dan een revisie van een 2-taktje.
 
Honda RC-33
rene-RX 17-10-2005 19:33 Print reply

Posts: 2018
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



alleen heb je daar een distributie ketting die toch niet een onbeperkt leven heeft, want als die knapt kost een revisie toch wel minstens het dubbele dan een revisie van een 2-taktje.



ow ja dat zal maar zo kunnen maarja karten is ook een dure hobbie
 
www.apriliaforum.nl
bart de scootergek 17-10-2005 19:34 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rene-RX
[...]



ow ja dat zal maar zo kunnen maarja karten is ook een dure hobbie



je wilt toch niet zeggen dat je dit nog niet wist :x. 4-takt moet je ook iedere x aantal km's kleppen stellen eh, of weet je dat ook niet?

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 17-10-2005 om 19:34 uur.
 
Honda RC-33

Dit topic is 9623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved