Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #32653 - 2takt vs 4 takt
|
Pagina 2 van 9
|
Dit topic is 9734 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
zundappchef |
17-10-2005 18:44 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: speeder
[...]
sorry typfout ik bedoel 2 takt
klunk
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
bart de scootergek |
17-10-2005 18:44 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: deon1989
[...]
je hebt een punt waarbij het verwaarloosbaar is.
maar in theorie wel jah
alleen is 4takt rustiger en zuiniger. dus word meer gebruikt
idd, de 500cc 2-takten verliezen het al dik van de 1000cc 4-takten, bij grote 2-takten is het gewoon zo dat de 4-takten minder cc nodig hebben om meer vermogen te produceren.
|
|
Honda RC-33 |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
17-10-2005 18:45 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
ik weet wel dat 4 takt het dus dik ownt
maar wat ik dus nou welw il weten wat sneller is met max antal cc op een moter
2 takt of 4 takt
2 takt owend het altijd!! nooit op rg500 gamma gereden zeker?
|
|
|
|
zundappchef |
17-10-2005 18:47 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
[...]
2 takt owend het altijd!! nooit op rg500 gamma gereden zeker?
nee
maar ik denk zo .dat het 1 keer te veel word al die toeren en dat de ontstekking het niet meer bij kan houden
(want een maal maakt ie zoveel toeren dat het gewoon constant stroom toevoer word toch ?)
en dat dus 4 takt word toegepast waardoor je harder kan
Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 17-10-2005 om 18:49 uur.
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
Neluhz |
17-10-2005 18:48 |
Posts: 4032 |
dat zal wel goed gaan met de ontsteking, 4takt wordt meer gebruikt vanwege de efficientie, een 1000cc tweetakt heeft een redelijk grote tank nodig
|
|
|
|
m_a_r_c_o |
17-10-2005 18:55 |
|
Kampersjaak |
17-10-2005 18:56 |
Posts: 12285 |
dat zal niet rijden
|
|
oderint dum metuant |
|
fastkootje |
17-10-2005 18:56 |
Posts: 3150 |
4takt geluid ownt wel sowieso heel dik
|
|
|
|
Kampersjaak |
17-10-2005 18:58 |
Posts: 12285 |
nee echt niet, dat genetter bij een 2 takter is veeeeeeel gaver
|
|
oderint dum metuant |
|
god of darkness |
17-10-2005 19:00 |
Posts: 222 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
dat zal niet rijden
Waarom zo een 1000cc 2takt niet kunnen rijden?
is perfect mogelijk ga idd wel een grote tank nodig hebben
|
|
|
|
Kampersjaak |
17-10-2005 19:01 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: god of darkness
[...]
Waarom zo een 1000cc 2takt niet kunnen rijden?
is perfect mogelijk ga idd wel een grote tank nodig hebben
echt niet, je zal nooit een optimale 1000cc 2 takt kunnen rijden als motor
|
|
oderint dum metuant |
|
zundappchef |
17-10-2005 19:01 |
Posts: 4082 |
ik vind 4 takt rouw en schon kneterent geluid en
2 takt zijn muziek makende jank dinger
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
god of darkness |
17-10-2005 19:03 |
Posts: 222 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
echt niet, je zal nooit een optimale 1000cc 2 takt kunnen rijden als motor
2 cilinder, ieder 500 cc inhoud , is mogelijk. Zal wel ongelofelijk veel zuipen maar is volgens mij perfect mogelijk
(2takt-diesels die in grote boten wordt gebruikt hebben ook een grotere cilinder inhoud als 1000cc ze
|
|
|
|
Kampersjaak |
17-10-2005 19:04 |
Posts: 12285 |
en hoeveel toeren?
|
|
oderint dum metuant |
|
m_a_r_c_o |
17-10-2005 19:04 |
Posts: 6443 |
ik vraag me af wat er gebeurd als je met 1000cc 2takt in de powerband komt
|
|
Seat Leon 20vt |
|
Dit topic is 9734 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 9
|
|