Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2takt vs 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1223 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32653 - 2takt vs 4 takt
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zundappchef 17-10-2005 18:44 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speeder
[...]

sorry typfout ik bedoel 2 takt




klunk
 
1000 v twin rotax biatch
bart de scootergek 17-10-2005 18:44 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989
[...]


je hebt een punt waarbij het verwaarloosbaar is.

maar in theorie wel jah

alleen is 4takt rustiger en zuiniger. dus word meer gebruikt


idd, de 500cc 2-takten verliezen het al dik van de 1000cc 4-takten, bij grote 2-takten is het gewoon zo dat de 4-takten minder cc nodig hebben om meer vermogen te produceren.



 
Honda RC-33
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-10-2005 18:45 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
ik weet wel dat 4 takt het dus dik ownt

maar wat ik dus nou welw il weten wat sneller is met max antal cc op een moter

2 takt of 4 takt


2 takt owend het altijd!! nooit op rg500 gamma gereden zeker?

 
zundappchef 17-10-2005 18:47 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
[...]


2 takt owend het altijd!! nooit op rg500 gamma gereden zeker?




nee

maar ik denk zo .dat het 1 keer te veel word al die toeren en dat de ontstekking het niet meer bij kan houden

(want een maal maakt ie zoveel toeren dat het gewoon constant stroom toevoer word toch ?)
en dat dus 4 takt word toegepast waardoor je harder kan

Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 17-10-2005 om 18:49 uur.
 
1000 v twin rotax biatch
Neluhz 17-10-2005 18:48 Print reply

Posts: 4032
dat zal wel goed gaan met de ontsteking, 4takt wordt meer gebruikt vanwege de efficientie, een 1000cc tweetakt heeft een redelijk grote tank nodig
 
m_a_r_c_o 17-10-2005 18:55 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
dat zal wel goed gaan met de ontsteking, 4takt wordt meer gebruikt vanwege de efficientie, een 1000cc tweetakt heeft een redelijk grote tank nodig



1000cc 2takt haha dat zal wel zuipen
 
Seat Leon 20vt
Kampersjaak 17-10-2005 18:56 Print reply

Posts: 12285
dat zal niet rijden
 
oderint dum metuant
fastkootje 17-10-2005 18:56 Print reply

Posts: 3150
4takt geluid ownt wel sowieso heel dik
 
Kampersjaak 17-10-2005 18:58 Print reply

Posts: 12285
nee echt niet, dat genetter bij een 2 takter is veeeeeeel gaver
 
oderint dum metuant
god of darkness 17-10-2005 19:00 Print reply
Posts: 222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
dat zal niet rijden

Waarom zo een 1000cc 2takt niet kunnen rijden?
is perfect mogelijk ga idd wel een grote tank nodig hebben
 
Kampersjaak 17-10-2005 19:01 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: god of darkness
[...]

Waarom zo een 1000cc 2takt niet kunnen rijden?
is perfect mogelijk ga idd wel een grote tank nodig hebben


echt niet, je zal nooit een optimale 1000cc 2 takt kunnen rijden als motor
 
oderint dum metuant
zundappchef 17-10-2005 19:01 Print reply

Posts: 4082
ik vind 4 takt rouw en schon kneterent geluid en
2 takt zijn muziek makende jank dinger
 
1000 v twin rotax biatch
god of darkness 17-10-2005 19:03 Print reply
Posts: 222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


echt niet, je zal nooit een optimale 1000cc 2 takt kunnen rijden als motor

2 cilinder, ieder 500 cc inhoud , is mogelijk. Zal wel ongelofelijk veel zuipen maar is volgens mij perfect mogelijk

(2takt-diesels die in grote boten wordt gebruikt hebben ook een grotere cilinder inhoud als 1000cc ze
 
Kampersjaak 17-10-2005 19:04 Print reply

Posts: 12285
en hoeveel toeren?
 
oderint dum metuant
m_a_r_c_o 17-10-2005 19:04 Print reply

Posts: 6443
ik vraag me af wat er gebeurd als je met 1000cc 2takt in de powerband komt
 
Seat Leon 20vt

Dit topic is 9599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved