Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kvs aftap gat dol

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 890 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32650 - kvs aftap gat dol
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HersenSpinsel 17-10-2005 17:40 Print topicpost

Posts: 2984
eey ik heb probleempje, dat KVS aftap gat van mijn suzuki is dol, en het is m8, nu is m10 wel heel erg groot en of m9 bestaat weet ik niet.. die tap heb ik zoiezo niet.. wat kan ik nu het beste doen ? ik heb eens gehoort van opvullen met allu of en dan weer m8 tappen ?

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 17-10-2005 om 17:41 uur.
 
HPT www.derbi-club.com!

cerberus10 17-10-2005 17:42 Print reply

Posts: 2338
waarom vind jij m10 groot? kan best dacht ik zo.
 
Lykantroop 17-10-2005 17:43 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
eey ik heb probleempje, dat KVS aftap gat van mijn suzuki is dol, en het is m8, nu is m10 wel heel erg groot en of m9 bestaat weet ik niet.. die tap heb ik zoiezo niet.. wat kan ik nu het beste doen ? ik heb eens gehoort van opvullen met allu of en dan weer m8 tappen ?

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 17-10-2005 om 17:41 uur.



ja je hebt zoiets als helicoil geloof ik om op te vullen en opnieuw te tappen maar dat weet ik niet zeker
 
HersenSpinsel 17-10-2005 17:44 Print reply

Posts: 2984
toen ik vandaag in de karwei ging kijken voor m10 boutje zag ik dat die kop erg groot is (als je het vergelijkt met een m8 op de waterpomp)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
ja je hebt zoiets als helicoil geloof ik om op te vullen en opnieuw te tappen maar dat weet ik niet zeker



maar dat kan je cker niet zelf doen ?

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 17-10-2005 om 17:45 uur.
 
HPT www.derbi-club.com!
koosTSX 17-10-2005 17:48 Print reply

Posts: 705
jwel moet je eerst m10 tappen en dan een helicoil erin die van de buitenkant m10 is en van de binnnen kant zal die dan wel m8 zijn
schiet nog niet echt op hoor
je kan em wel eerst alu dicht (laten) lassen en dan m8 erin tappen
 
Lykantroop 17-10-2005 17:50 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
jwel moet je eerst m10 tappen en dan een helicoil erin die van de buitenkant m10 is en van de binnnen kant zal die dan wel m8 zijn
schiet nog niet echt op hoor
je kan em wel eerst alu dicht (laten) lassen en dan m8 erin tappen



dan zou ik voor de helicoil gaan, dat is imo makkelijker zelf te doen
 
koosTSX 17-10-2005 17:51 Print reply

Posts: 705
maar dan moet je nog m10 tappen, dus kan je er dan net zo goed een mt boutje in doen...
 
Remco RS 17-10-2005 17:52 Print reply

Posts: 11463
helicoil laten zetten kost maar 5e ofzo.. moet je ff naar een landbouwmachine zaak gaan ofzo ff zwart laten doen
 
hondacrosser 17-10-2005 17:54 Print reply

Posts: 1902
ik zou nie voor een echte helicol gaan want dat is meer een draadje wat je erin schroefd dan zou ik eerder er nieuwe draad in tappen met een draadbusje erin van m10 naar m8

helicol is niet echt handig
 
puchracer12 17-10-2005 18:18 Print reply

Posts: 112
koop een helicol setje m8/m9. zit een boortje + tangetje + tap bij. werkt heel eenvoudig en laat niet los.

Dit bericht is gewijzigd door puchracer12 op 17-10-2005 om 18:18 uur.
 
puch tuned to the max{i}
ADHD-Kutkind 17-10-2005 18:20 Print reply

Posts: 1049
denk neit dat zo'n draadje goed waterdicht is en als ze dan zo'n helicol maken in de vorm van een busje ben je veel duurder utit want dan moeten ze eerst m10 boren dat gat en dan draad in tappen en dan buitenste gedeelte van dat busje m10 tappen en dan binnne in m8 en dan istie pas klaar en dat busje maken ze op de draaibank.
Een vriend wou dat namelijk bij zijn onluchtingsgat van zijn remklauw laten doen en dat kost 60 a 70 euro volgens zo'n revisie/tuningbedrijf omdat je alles op maat moet maken. miss dat het bij kvs minder nauweurig moet dan bij een remklauw dat weet ik niet...maar ik zou er gewoon een m10 bout erin juinnen. heeft mijn vriend nou ook gedaan en rijd gewon goed
 
hondacrosser 17-10-2005 18:40 Print reply

Posts: 1902
die busjes kan je gewoon kant en klaar kopen is ook zo,n setje van met tap en boor enz
 
renoeius 17-10-2005 19:33 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondacrosser
ik zou nie voor een echte helicol gaan want dat is meer een draadje wat je erin schroefd dan zou ik eerder er nieuwe draad in tappen met een draadbusje erin van m10 naar m8

helicol is niet echt handig


ik heb op heel veel plekken in mijn blok heli-coils zitten. het is beter dan tappen. een heli-coil is gewoon een nieuw schroefdraad.
echt top spul vind ik het
 
HersenSpinsel 17-10-2005 19:34 Print reply

Posts: 2984
oke bedankt, ik tap eerst m8 1,25 .. had niet gezien dat dat ook kon.. en als dat niet goed lukt ga ik over op de ingewikkelderde dingen
 
HPT www.derbi-club.com!

Dit topic is 810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved