Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - RS50 '94

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1306 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32632 - RS50 '94
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

G-Force 16-10-2005 22:57 Print topicpost

Posts: 4603
Hey,

'k Heb een RSje gekocht, heb alleen wat probleempjes:
In z'n 1 geeft ie af en toe bij de 3-4000 toeren verzuipneigingen, en in zijn 3 trekt hij niet, daar blijft hij hangen bij 6000 toeren @ 38 KMH op de teller
In zijn vrij gaat hij makkelijk over de 10.000 toeren, in zijn 1 en 2 trekt hij pas bij de 7-8000 toeren goed door.
Setup: Onbekende cilinder, MHR 50CC door iemand met de hand ingekerfd, lijkt wel op een 50CC. Carburateur is vrij groot, 21 mm dellortho. Uitlaat is standaard, waarschijnlijk ontgrensd. Wel veel rookproductie

Advies wat ik gehad heb: kleiner tandwiel voor, luchtfilter schoonmaken. Moet ook de versnellingsbak olie verversen, en koelvloeistof verversen/bijvullen.

Elektrisch systeem is ook een beetje k*t, géén accu en brakke bekabeling. achterlicht doet het wel, dashboard en functielampjes ook. Oliereservoir afgesloten, loopt op brommix. Starten gaat dus alleen dmv aanlopen nu.

Tips? Thx G
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...

bierbundelhonda 16-10-2005 22:59 Print reply

Posts: 3396
waarschijn lijk teveel benzine probeer wat kleinere sproeiers maar ga toch eens met een 16 mm carb aan de slag

 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
khpoppema 16-10-2005 23:04 Print reply

Posts: 3199
of naar ori carb (is wat goedkoper in aanschaf)
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
bierbundelhonda 16-10-2005 23:05 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
of naar ori carb (is wat goedkoper in aanschaf)


jep volg deze man zijn raad (niet ik ) maar khpoppema
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
G-Force 16-10-2005 23:08 Print reply

Posts: 4603
Geluid is wel super met deze...
Zal eens kijke naar kleinere sproeiers en kleinere carb,
helaas heb ik niemand met verstand van aprilia's in de buurt en lokale bromfietzboer geloofde dat het een 125cc motor was, dus dat schiet niet echt op

 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
bierbundelhonda 16-10-2005 23:09 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G-Force
Geluid is wel super met deze...
Zal eens kijke naar kleinere sproeiers en kleinere carb,
helaas heb ik niemand met verstand van aprilia's in de buurt en lokale bromfietzboer geloofde dat het een 125cc motor was, dus dat schiet niet echt op



whahaha
rijd is ff een heeel kleinstukje zonder filter een kleinstukje mag namelijk geen stof of troep in komen vertel ons dan eens hoe hij loopt
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
dt50rcrosser 16-10-2005 23:10 Print reply

Posts: 6252
maak dan ff fotos van je blok en cil... kunnen ze hier zo zien
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
G-Force 16-10-2005 23:15 Print reply

Posts: 4603
Zal kijke of ik foto's kan maken morgen, wordt wel een ramp zit nu een maand zonder adsl op een 33,6 KB telefoonverbindinkje
Zal morgenavond wel ff wat proberen te uploaden, ??n fotootje van 640x480 kost al >5 minute
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
Dark Chris 16-10-2005 23:17 Print reply

Posts: 31
dat hij trekt bij weet ik fil hoe veel toere is een eigenschap van een rs volgens mij want die van mij doet dat ook
als jj weg rijd kopeling wat langer ingedrukt houde wat meer gas en langzaam oplate kome gewoon ffies oefenen dan lukt het wel
 
Bullet 16-10-2005 23:19 Print reply

Posts: 12150
kleinere carb pakken, met een 21mm @ 50 hou je alleen een beetje vermogen @ hoge toeren (en is moeilijk af te stellen)
 
**My BungHole Will Speak Now**
G-Force 18-10-2005 21:49 Print reply

Posts: 4603
Ok?, ben gistermiddag effe langs Leertouwer(brommer+onderdelenzaak in soest) en die trokken er op de parkeerplaats rustig 80 kmh mee
Ik schakelde vast te vroeg, vermogen ligt idd in de hoge toeren.
Ze wisten echter wel zeker dat naast die 21mm carb nog meer snel spul op zat: een 70cc cilinder waar 50cc ingekerfd stond, een polini powerfilter ofzo.
Helaas doen zij niet aan repareren of afvoeren. Ik moet hem helaas wel afvoeren, want het stikt hier van de smurfencontroles...
Dus: ik moet opzoek naar een 50cc cilinder + 12/14mm carb? Ik wil hem wel iets sneller dan standaard, zeg 65-70 kmh(heb een eurobegrenzer liggen)

Welke cilinder + carb moet ik gaan zoeken, en kan ik dat powerfilter blijve gebruiken? Ojah, en dat gave geluid wat ik nu heb wil ik ook niet kwijt, maar daar is vast geen oplossing voor... :(
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
Sjoerd. 18-10-2005 21:58 Print reply

Posts: 2607
Neem begrenzer.

Goed afstellen.

Lekker doortrappen maar in elke versnelling, tenzij je geld tekort heb voor benzine.

FF nieuwsgierig:

Heb je n tik/vrij in zn 5e?
 
G-Force 18-10-2005 22:01 Print reply

Posts: 4603
Maar gaat dat werke, 70cc met begrenzer??
Gaat dat begrensd niet erg opvallen qua toeren enzo?

Of ik een tik/vrij heb in z'n 5e: Geen flauw idee zal er eens op letten, pas ??n keer in zn 5 gereden
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
G-Force 23-10-2005 22:39 Print reply

Posts: 4603
Hij doet nu helemaal vreemd, vorige week hoefde ik maar een zetje te geven en hij liep stationair, nu moet je 30 meter hollen en gas geven voor die een beetje wil lopen, en hij valt uit na 10 seconden stationair te lopen @ ong 1200 tpm!
Vorige week klonk hij ook beter, je kon in zn neutraal zo naar de 12-14.000 toeren met een mooi geluid, nu klinkt het schor en stotterend
Hoe los ik dit op?

Verder: Ik kan een 17,5 mm carb krijgen, is dat misschien handiger dan die 21mm carb?

Ook reed ik laatst even rustig met 50 over een asfaltweg hier, en ik voelde ineens hevige tikken tegen het stuur, ik dacht dat het voorwiel helemaal vast zou slaan dus ik wilde gelijdelijk remmen... Tot mijn schrik deed de rem helemaal niks, en toen ik hem opnieuw aantrok ineens wel. Toen maar met 10 kmh over het fietspad naar huisgereden. Iemand enig idee wat er gebeurd is? Mijn remschijf lijkt nu ook aan te lopen als ik hem met motor uit in zn vrij de schuur in rol.

sorry voor de lange post
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
christianos 23-10-2005 22:42 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G-Force
Hij doet nu helemaal vreemd, vorige week hoefde ik maar een zetje te geven en hij liep stationair, nu moet je 30 meter hollen en gas geven voor die een beetje wil lopen, en hij valt uit na 10 seconden stationair te lopen @ ong 1200 tpm!
Vorige week klonk hij ook beter, je kon in zn neutraal zo naar de 12-14.000 toeren met een mooi geluid, nu klinkt het schor en stotterend
Hoe los ik dit op?



heej had, 2 weken geleden prezies hetzelfde met me mtx, binnen een paar dagen was me onstekingsspoel dood.. m9iss is hij dus aan het overlijden, had egt exact hetzelfde als jou
 
KaWaReZ 23-10-2005 22:45 Print reply

Posts: 20582
choke niet vergeten uit te zetten? (asje dr een heb)
16mm oid erop,

hoe zijn je remblokken eraantoe?

en lekt je rempomp/leiding nergens remvloeistof?

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 23-10-2005 om 22:46 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 1802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved