Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke olie in het blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 890 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32613 - welke olie in het blok?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 516 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dr.2takt 16-10-2005 11:01 Print topicpost

Posts: 314
hey ik heb een yamaha dtr

en nu een 70cc polini cil er op liggen maar nu is mijn koppeling te slap hij slipt heletijd

maar oke k wil dus of 80cc koppeling gaan gebruiken of me ori koppeling versterken

maar heeft de olie wat in het blok zit ook iets te maken met slippe van de koppeling.. k heb namelijk vrij dikke olie in me blok zitten..

wat voor olie raden jullie me aan? of maakt nie uit?
 
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien

tsxj oran 16-10-2005 11:03 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtrjelmer
hey ik heb een yamaha dtr

en nu een 70cc polini cil er op liggen maar nu is mijn koppeling te slap hij slipt heletijd

maar oke k wil dus of 80cc koppeling gaan gebruiken of me ori koppeling versterken

maar heeft de olie wat in het blok zit ook iets te maken met slippe van de koppeling.. k heb namelijk vrij dikke olie in me blok zitten..

wat voor olie raden jullie me aan? of maakt nie uit?

5w40, 10w40, 15w40, 20w40

 
oud
dr.2takt 16-10-2005 11:38 Print reply

Posts: 314
dus maakt niet uit wat je doet?..

als er maar 40w bij staat

Dit bericht is gewijzigd door dtrjelmer op 16-10-2005 om 11:38 uur.
 
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien
Jekko 16-10-2005 11:50 Print reply

Posts: 827
80cc koppeling zoeken is de beste oplossing ookal zal je het bijna niet vinden.

Orgineel heeft dt maar 2 koppelingsplaten.
Vandaar dat ze slippen en het komt niet door je olie.

Gebruik de search ook even btw er zijn hier al een heleboel topics over geweest hoe je een dt koppeling kan versterken
 
Waiting for the wor`s to come
Shinigami 16-10-2005 11:53 Print reply

Posts: 797
Kan je een link geven naar die faq want ik ben er opzich ook naar opzoek
 
...
Jekko 16-10-2005 11:57 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GoesKoes
Kan je een link geven naar die faq want ik ben er opzich ook naar opzoek



Waar zie jij FAQ staan?:S

de SEARCH maw zoekfunctie
 
Waiting for the wor`s to come
-Tom- 16-10-2005 12:32 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtrjelmer
dus maakt niet uit wat je doet?..

als er maar 40w bij staat

Dit bericht is gewijzigd door dtrjelmer op 16-10-2005 om 11:38 uur.

Maakt wel uit. Zorg dat je olie koopt die geschikt is voor een natte platen koppeling. Dus niet gewoon een fles auto motorolie erin flikkeren, want dan gaat je koppeling slippen (of heb je iig meer kans).
 
FTS Member
dr.2takt 16-10-2005 12:59 Print reply

Posts: 314
jah denk dat ik gewoon goedkope auto olie erin heb zitte


was aanbieding toen bij aldi
 
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien
honda-mbx 16-10-2005 13:36 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

5w40, 10w40, 15w40, 20w40



gebruik geen 15w40 en 20w40 omdat dit een te hoge viscociteit heeft voor brommer blokje..
 
ik vlam je..
jackmasterTZR 16-10-2005 13:39 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtrjelmer
jah denk dat ik gewoon goedkope auto olie erin heb zitte


was aanbieding toen bij aldi




hahahaha lol

@honda-mbx:

15w40 is beter voor je blok dan 10w40, heeft te maken met je bedrijfstemperatuur, en gezien dat een brommerblok niet zo warm wordt kun je beter 15W40 erin gooien.
 

Dit topic is 516 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved