Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Reviseren etc..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 565 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32607 - Reviseren etc..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 495 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-XyS- 15-10-2005 22:09 Print topicpost
Posts: 609
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een gilera RCR, Maar nu zei iemand op msn dat het misschien verstandig was dat ik mijn brommer (weetikveel wat?:p) laat reviseren/ zelf ga reviseren.
Hij heeft namelijk 11300km gelopen en volgensmij is hij nog niet gereviseerd.(ga ik nog ff checken)

Dus nu sta ik voor de vraag wat moet er gebeuren, ik wil hem niet wegbrengen want dat kost me teveel geld. Bovendien vind ik het leuk om wat te leren over me brommer/ zelf wat tedoen.

Die jongen op msn zei iets van zuiger en zuigerveertjes vervangen ofzo... maar jullie kunnen mij vast wel wat verder helpen dan dat, k neem aan dat het niet alleen het vervangen van de zuiger inhoud

ik heb wel in de FAQ-sectie gekeken maar daar stonden alleen dingen over honda en am6.. en ik heb een derbi blok.

m'n pa weet wel van alles en nogwat van oude brommers.. maar niet van de nieuwe technieken

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 15-10-2005 om 22:10 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM

Mr Pain 15-10-2005 22:13 Print reply
Posts: 4966
is ie versleten ofzo? is er iets niet goed? zo nee, niet reviceren

zoja, wat is er versleten en vervang
 
Almer 15-10-2005 22:15 Print reply

Posts: 3325
die technieken zijn niet zoveel veranderd, maar als jij goed wilt reviceren is het belangrijkste: werk schoon en nauwkeurig! heb je altijd het meeste plezier van, en je moet dan je lagers (krukas) ook vervangen, + je krukaskeerringen en je zuigerveren, en al je pakkingen, bougie's, evt motorolie, en kijk nog es in de faq, het is in principe het zelfde alleen heb jij derbi en is dat honda, maar er staat wel in WAT je moet vervangen
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
-XyS- 15-10-2005 22:16 Print reply
Posts: 609
Moet je je krukas ook vervangen dan ?


ik heb het gevoel dat er iets tikt.. wat weet ik niet

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 15-10-2005 om 22:17 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
Saknet 15-10-2005 22:17 Print reply

Posts: 10355
denk het niet, dan mag je wel erg zware setup hebben als je je krukas na 10k al moet vervangen.. of de vorige eigenaar gaf graag in erg lage toeren volgas..

dat getik kan van alles zijn in theorie, je ketting, wanneer de vorige eigenaar niet aan warmrijden deed zuiger(veren).. (bij slechte smering, naaldlager mayb)


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 15-10-2005 om 22:25 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
BlackIce4 15-10-2005 22:17 Print reply

Posts: 3654
dat kan een lager zijn
 
-XyS- 15-10-2005 22:19 Print reply
Posts: 609
vorige eigenaar heeft dr ni echt mee gecrosst ofzo.. en de setup is nog gewoon standaard alleen was de prop eruit gehaalt.. en ik heb der weer een ingezet

computers is tog wat makkelijker foutcode zie je zo aan wat der mis is =]

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 15-10-2005 om 22:20 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
Almer 15-10-2005 22:23 Print reply

Posts: 3325
maar computers stinken en brommers niet, en brommers zijn geil en computers niet, als er wat tikt kijk dan toch maar es naar je krukaslager en check meteen ook je big end even
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
-XyS- 15-10-2005 22:26 Print reply
Posts: 609
voor jouw is dat misschien "ff"
maar zoals je ziet ben ik nog een beginnerforumgebruiker, en dat klopt ook wel :p

hoe kan je daar "ff" naar kijken dan?:x

edit:
woopz hoe dom,,

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/45

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 15-10-2005 om 22:26 uur.


naja daarom zitik nog int beginners forum late we maar zeggen :$

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 15-10-2005 om 22:28 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
richard3 15-10-2005 23:02 Print reply

Posts: 5198
zolang ie goed rijdt niks aan doen mooi zo laten alleen die tik kan je dwars zitten natuurlijk maja de cilinder zal na 11 k niet versleten zijn met ori setup tenzij ie niet warm gereden is of zo
 
op naar de grote brommers
Jekko 15-10-2005 23:04 Print reply

Posts: 827
Waar is de tijd gebleven dat een beetje brommer makkelijk aan de 50.000km in orginele staat komt
 
Waiting for the wor`s to come
-XyS- 15-10-2005 23:06 Print reply
Posts: 609
zou nu ook wel kunnen :P

alleen k d8 ik vraag het maar ff voor de zekerheid.

en kga wel checken hoe t nou met die lagers zit
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
honda_2takt_power 15-10-2005 23:07 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -XyS-
vorige eigenaar heeft dr ni echt mee gecrosst ofzo.. en de setup is nog gewoon standaard alleen was de prop eruit gehaalt.. en ik heb der weer een ingezet

computers is tog wat makkelijker foutcode zie je zo aan wat der mis is =]

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 15-10-2005 om 22:20 uur.
zit prop niet los anders kan je die ook horen tikken


Dit bericht is gewijzigd door honda_2takt_power op 15-10-2005 om 23:07 uur.
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
-XyS- 15-10-2005 23:12 Print reply
Posts: 609
nope zit vastgelast door prof. lasser

edit:

ojah hoe ken je je koppelingskabel strakker maken.. net alsof je der een stukkie afknipt / dat steldingetje draait(net zoals bij een fiets)
die is namelijk al helemaal uitgedraait.

kan je dat koppelings"palletje" op je blok verzetten ?:x

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 15-10-2005 om 23:14 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM

Dit topic is 495 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved