Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - NS-1 spul op MT, enkele vragen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1042 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #32604 - NS-1 spul op MT, enkele vragen.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3873 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

renoeius 15-10-2005 20:10 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
ik snap het achter gedeelte niet hoe heb jij nu je klauw bevestigd?




ik zal ff de tekst vertalen, want het is niet echt leesbaar

bij de bovenste pijl staat: Hier komt de remklauw op vast
onderste pijl: Dit deel moet je over de bout in de achterbrug schuiven. dan blijft de klauw op zijn plek.



Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 15-10-2005 om 20:15 uur.
 
mb-gek 15-10-2005 20:12 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


Het k?n per bromboer verschillen misschien....

ze moeten allenaam hetzelfde invoeren in de comp dus lijtk me niet he

tenzei je nog een jaar langer wacht en je naar de rdw moet nom het te laten schouwen dan heb je idd een probleem maar daar komt bijne geeneen brommer doorheen
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Henk-88 15-10-2005 20:27 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

ze moeten allenaam hetzelfde invoeren in de comp dus lijtk me niet he

tenzei je nog een jaar langer wacht en je naar de rdw moet nom het te laten schouwen dan heb je idd een probleem maar daar komt bijne geeneen brommer doorheen


queet het niet... hij had wel de eis dat de brommer behoorlijk compleet moest zijn (stuur, handles, banden, zadel , tank enzo) misschien verschillen de meningen van bromboeren daarover.
Weet jij toevallig hoe de instructies luiden waar ze zich aan horen te houden?

En voor die nummers heb je natuurlijk alleen een frame en een blok nodig, maar hij wil dus m??r zien
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
renoeius 15-10-2005 20:30 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


queet het niet... hij had wel de eis dat de brommer behoorlijk compleet moest zijn (stuur, handles, banden, zadel , tank enzo) misschien verschillen de meningen van bromboeren daarover.
Weet jij toevallig hoe de instructies luiden waar ze zich aan horen te houden?

En voor die nummers heb je natuurlijk alleen een frame en een blok nodig, maar hij wil dus m??r zien


op de RDW site staat waar ze allemaal op moeten letten. anders print je dat uit en laat je aan de bromboer zien. als ie het dan nog niet met je eens is, ga dan naar een ander en laat hem daar schouwen.
 
Henk-88 15-10-2005 20:51 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]


op de RDW site staat waar ze allemaal op moeten letten. anders print je dat uit en laat je aan de bromboer zien. als ie het dan nog niet met je eens is, ga dan naar een ander en laat hem daar schouwen.


er staat nog nix over de eisen die de schouwende bromboer hier stelt.
Misschien wordt er een of andere definitie gehanteerd voor het begrip 'bromfiets'
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
S1lv3r 15-10-2005 21:07 Print reply

Posts: 5213
jaaaa, dit wil ik ook doen
 
mblover 16-10-2005 8:35 Print reply

Posts: 5391
Allemaal (en in het speciaal Renoeius) bedankt voor de reactie's.

Toch heb ik nog een vraagje, hoe zet je dat ding waar je achterklauw op komt nou precies vast? Is het de bedoeling dat je dat gat, waar dat ding ook dikker is over je achteras schuift en dat je die gleuf over die bout schuift waar jij dat inbusboutje hebt zitten?

Waarom heb je dan dat plaatje erop gelast en niet gewoon de achterbrug minder ver afgeslepen?
 
renoeius 16-10-2005 21:48 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Allemaal (en in het speciaal Renoeius) bedankt voor de reactie's.

Toch heb ik nog een vraagje, hoe zet je dat ding waar je achterklauw op komt nou precies vast? Is het de bedoeling dat je dat gat, waar dat ding ook dikker is over je achteras schuift en dat je die gleuf over die bout schuift waar jij dat inbusboutje hebt zitten?

Waarom heb je dan dat plaatje erop gelast en niet gewoon de achterbrug minder ver afgeslepen?


dat van die achterrem heb je helemaal gelijk in.

dat 2de zit wat lastiger. als je niks weghaald dan kan je in de problemen komen met de ketting spannen. zonder iets weg te halen kan je het wiel niet zo ver naar voren zetten. en dan staat je ketting miss te strak. daarom kan je het beste iets weghalen en er een plaatje op lassen, zodat je wiel helemaal naar voren kan en naar achter
 
mblover 16-10-2005 23:04 Print reply

Posts: 5391
Ah ik snap het, thnx.
Morgen maar eens even lijstje maken wat ik nodig heb en dat dan gaan zoeken.
 
L2R-R2L 21-11-2005 18:41 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]


afbeelding

ik zal ff de tekst vertalen, want het is niet echt leesbaar

bij de bovenste pijl staat: Hier komt de remklauw op vast
onderste pijl: Dit deel moet je over de bout in de achterbrug schuiven. dan blijft de klauw op zijn plek.



Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 15-10-2005 om 20:15 uur.



waar komt dit onderdeel vanaf?
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
m_a_r_c_o 21-11-2005 18:46 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
nou ik zal dan nog maar eens vertellen hoe ik het heb gedaan, aangezien iedereen dat wil weten

als eerste heb ik mono-shock op mijn brommer gemaakt. zelf heb ik een achterbrug van een MTX-SH genomen. die passen direct in het frame en ze zijn breed genoeg voor een NS-1 achterwiel.
voor het achterwiel hoef je niet zo heel veel aan te passen. 1 ding dat je wel moet doen is de achterbrug aan de remkant aanpassen.

afbeelding

zo heb ik het gedaan. een stuk uit de achterbrug slijpen en dan een metalen plaat op maat buigen en eraan lassen. wel eerst meteen hoeveel je moet wegslijpen . dan een bout erin zodat de remophanging vast blijft zitten. die kan je er dan zo opschuiven. dan een busje laten draaien voor tussen het wiel en remophanging.

dan moet je ook nog een ophanging maken voor de achterrempomp en het remvloeistof reservoir. dat is niet zo heel lastig. zo moet dat komen te zitten:

afbeelding

de remhendel moet je ook wat inkorten en gaatje in maken. maar dat kost haast geen moeite


pfff... ik krijg kramp in mijn vingers
maar we zijn nog niet klaar

dan gaan we naar de voorkant. ik heb gekozen om een NS-1 vork en MTX vork om te bouwen tot 1 voorvork. de binnenpoten van de NS-1 kan je zo in de buitenpoten van de MTX schuiven. de balhoofdpen in geen probleem. die past ook direct. maar dan komt 1 groot probleem. aangezien je ECHT het T-stuk (onderste kroonplaat voor de noobs ) van een NS-1 hebben. die is breder dan die van een MTX-SH en die extra ruimte heb je nodig om je wiel mooi in het midden te krijgen. MAARRRRRRRRRR dan past de bovenste kroonplaat van een MTX-SH niet meer. die is te smal. ja kan OF een NS-1 kroonplaten aanpassen zodat er een cross-stuur op past. ik heb een kroonplaat laten vrezen op maat . maar ik kan begrijpen dat niet iedereen dat kan laten doen. een andere oplossing daarvoor weet ik niet.
dan moet je nog een busje laten draaien voor aan de remkant.

dat was zo wel wat je allemaal moet aanpassen


Copyright Renoeius 2005 - All rights reserved

Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 15-10-2005 om 19:59 uur.


maak er dan een FAQ van rene
 
Seat Leon 20vt
SpeedY_the_Devil 21-11-2005 18:49 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
[...]



waar komt dit onderdeel vanaf?


dat is de achterrem ophanging van een ns1
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
renoeius 21-11-2005 18:53 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: m_a_r_c_o
[...]


maak er dan een FAQ van rene


jij hebt precies dezelfde gedachte als ik heb
ik ga het ook wel doen
 
L2R-R2L 21-11-2005 18:55 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
[...]


jij hebt precies dezelfde gedachte als ik heb
ik ga het ook wel doen


had je ook al op je profiel gezegd, (waar blijft ie nou )
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
renoeius 21-11-2005 18:57 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
[...]


had je ook al op je profiel gezegd, (waar blijft ie nou )


vanavond staat de FAQ erop

Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 21-11-2005 om 18:58 uur.
 

Dit topic is 3873 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved