Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - NS-1 spul op MT, enkele vragen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #32604 - NS-1 spul op MT, enkele vragen.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3853 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 15-10-2005 18:58 Print topicpost

Posts: 5391
Ik wil graag NS-1 velgen op me MT bouwen, samen met de schijfremmen.

Wat moet ik dan aanpassen? Ik dacht het volgende:
-Achterbrug van NS-1 nemen
-NS1 voorpoten, maar wel MT kroonstuk
-NS1 Remschijven + klauwen + pompen e.d.
(en de velgen uiteraard)
Klopt dat?

En de vering? NS-1 achterbrug is monoshock, MT frame heeft daar geenophangpunt voor. Is wel te maken maar hoe zit het dan met de schouwing, levert dat geen problemen op? Is het misschien beter om de achterbrug aan te passen naar duo-shock of zijn er duo-shock achterbruggen die passen?

Moet ik ook nog andere dingen aanpassen? Zo ja, wat dan? Levert dat geen problemen op met de schouwing?
 

mulder 15-10-2005 18:58 Print reply

Posts: 13701
renoeius?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 15-10-2005 18:58 Print reply

Posts: 13700
inbox renoeius even die heeft dat netjes gedaan

edit: te laat

Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 15-10-2005 om 18:58 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 15-10-2005 19:01 Print reply

Posts: 10835
je moet dacht ik mtx-sh binnenpoten en ns1 buitenpoten pakken.
en mtx kroonplaten dus ook natuurlijk.

en ipv monoshock ophangpunt op je mt te lassen zou je ook de beugels voor je standaard veren op de achterbrug van je mt kunnen lassen. als je dat netjes doet heb je geen problemen bij de schouwing.

en je moet nog wat verzinnen op je achterrempedaal omdat daar een rempomp op aangesloten moet worden
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mblover 15-10-2005 19:09 Print reply

Posts: 5391
Als ik steunpunten voor duo-shock erop las heb ik idd geen gezeik met de schouwing, kan ik ook ff me mb achterbrug erin rammen (met velgen) en dan ff laten schouwen en later weer omsleutelen.

En waarom mtx binnenpoten en niet gewoon ns-1 binnenpoten? En past een mtx kroonstuk wel in een mt frame, m.a.w is die pen die door je balhoofd gaat dan wel dezelfde maat?


 
Henk-88 15-10-2005 19:31 Print reply

Posts: 26703
Op m'n TSX ook NS1-voorvork en achterbrug gezet en de veer/demper onder 't frame gelast, en ben daarna gewoon naar de lokale schouwende bromboer (Luytink) gegaan en gevraagd of dat door de schouwing zou komen. Ze zeiden dat die constructie (als 'ie tenminste een b??tje werkt) er gewoon door komt; desnoods met twee achterwielen, en de veranderde wielbasis was ook geen probleem.

Dus gewoon even de bromnoer checken waar je 'm gaat laten keuren, lijkt me een goede optie, dan weet je iig wat je wel en niet moet doen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mulder 15-10-2005 19:32 Print reply

Posts: 13701
luytink zijn ook een stel prutsers van formaat

 
chineesboer 15-10-2005 19:33 Print reply

Posts: 3676
voorvork : bovenste kroonplaat mtx-sh , binnenpoten mtx sh.

achterbrug: monoshock lassen.
 
voederbiet 15-10-2005 19:36 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Als ik steunpunten voor duo-shock erop las heb ik idd geen gezeik met de schouwing, kan ik ook ff me mb achterbrug erin rammen (met velgen) en dan ff laten schouwen en later weer omsleutelen.

En waarom mtx binnenpoten en niet gewoon ns-1 binnenpoten? En past een mtx kroonstuk wel in een mt frame, m.a.w is die pen die door je balhoofd gaat dan wel dezelfde maat?





NS-1 binnenpoten zijn nogal kort, en dan kan je er alleen clip ons op doen
 
BF is gewoon een kk site
mb-gek 15-10-2005 19:37 Print reply

Posts: 10385
je krijgt totaaal geeen gezeik bij de schouwing met een monoshock
heb de mijne namelijk laten schouwen

ze kijken alleen naar die 3 nummertje en verder niks

de mijne was et geeneens opgevallen dat de remmen en vering waren aangepast

en hij zei ook dat het geeneens uitmaakt of het dus verandert is

Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 15-10-2005 om 19:38 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Henk-88 15-10-2005 19:41 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
je krijgt totaaal geeen gezeik bij de schouwing met een monoshock
heb de mijne namelijk laten schouwen

ze kijken alleen naar die 3 nummertje en verder niks

de mijne was et geeneens opgevallen dat de remmen en vering waren aangepast

en hij zei ook dat het geeneens uitmaakt of het dus verandert is

Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 15-10-2005 om 19:38 uur.


Het k?n per bromboer verschillen misschien....
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
L2R-R2L 15-10-2005 19:42 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: voederbiet
[...]



NS-1 binnenpoten zijn nogal kort, en dan kan je er alleen clip ons op doen


maar past en mtx/ns1 kroonstuk in een mt balhoofd of moet je dat laten draaien??
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
voederbiet 15-10-2005 19:43 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
[...]


maar past en mtx/ns1 kroonstuk in een mt balhoofd of moet je dat laten draaien??



jah MTX kroonpen is et zelfde als MT dus past er gewoon in

alle honda vorken, behalve R2 enzo ken je uitwissele
 
BF is gewoon een kk site
L2R-R2L 15-10-2005 19:47 Print reply

Posts: 1553
past ns1 velg in mtx achterbrug icl aansluiting voor rem enzo?

en passen ns1 buitenpoten op mtbinnepoten? dit


Dit bericht is gewijzigd door L2R-R2L op 15-10-2005 om 19:48 uur.
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
renoeius 15-10-2005 19:50 Print reply

Posts: 6409
nou ik zal dan nog maar eens vertellen hoe ik het heb gedaan, aangezien iedereen dat wil weten

als eerste heb ik mono-shock op mijn brommer gemaakt. zelf heb ik een achterbrug van een MTX-SH genomen. die passen direct in het frame en ze zijn breed genoeg voor een NS-1 achterwiel.
voor het achterwiel hoef je niet zo heel veel aan te passen. 1 ding dat je wel moet doen is de achterbrug aan de remkant aanpassen.



zo heb ik het gedaan. een stuk uit de achterbrug slijpen en dan een metalen plaat op maat buigen en eraan lassen. wel eerst meteen hoeveel je moet wegslijpen . dan een bout erin zodat de remophanging vast blijft zitten. die kan je er dan zo opschuiven. dan een busje laten draaien voor tussen het wiel en remophanging.

dan moet je ook nog een ophanging maken voor de achterrempomp en het remvloeistof reservoir. dat is niet zo heel lastig. zo moet dat komen te zitten:



de remhendel moet je ook wat inkorten en gaatje in maken. maar dat kost haast geen moeite


pfff... ik krijg kramp in mijn vingers
maar we zijn nog niet klaar

dan gaan we naar de voorkant. ik heb gekozen om een NS-1 vork en MTX vork om te bouwen tot 1 voorvork. de binnenpoten van de NS-1 kan je zo in de buitenpoten van de MTX schuiven. de balhoofdpen in geen probleem. die past ook direct. maar dan komt 1 groot probleem. aangezien je ECHT het T-stuk (onderste kroonplaat voor de noobs ) van een NS-1 hebben. die is breder dan die van een MTX-SH en die extra ruimte heb je nodig om je wiel mooi in het midden te krijgen. MAARRRRRRRRRR dan past de bovenste kroonplaat van een MTX-SH niet meer. die is te smal. ja kan OF een NS-1 kroonplaten aanpassen zodat er een cross-stuur op past. ik heb een kroonplaat laten vrezen op maat . maar ik kan begrijpen dat niet iedereen dat kan laten doen. een andere oplossing daarvoor weet ik niet.
dan moet je nog een busje laten draaien voor aan de remkant.

dat was zo wel wat je allemaal moet aanpassen


Copyright Renoeius 2005 - All rights reserved

Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 15-10-2005 om 19:59 uur.
 
L2R-R2L 15-10-2005 19:53 Print reply

Posts: 1553
ik snap het achter gedeelte niet hoe heb jij nu je klauw bevestigd?
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering

Dit topic is 3853 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved