nou ik zal dan nog maar eens vertellen hoe ik het heb gedaan, aangezien iedereen dat wil weten
als eerste heb ik mono-shock op mijn brommer gemaakt. zelf heb ik een achterbrug van een MTX-SH genomen. die passen direct in het frame en ze zijn breed genoeg voor een NS-1 achterwiel.
voor het achterwiel hoef je niet zo heel veel aan te passen. 1 ding dat je wel moet doen is de achterbrug aan de remkant aanpassen.
zo heb ik het gedaan. een stuk uit de achterbrug slijpen en dan een metalen plaat op maat buigen en eraan lassen. wel eerst meteen hoeveel je moet wegslijpen
. dan een bout erin zodat de remophanging vast blijft zitten. die kan je er dan zo opschuiven. dan een busje laten draaien voor tussen het wiel en remophanging.
dan moet je ook nog een ophanging maken voor de achterrempomp en het remvloeistof reservoir. dat is niet zo heel lastig. zo moet dat komen te zitten:
de remhendel moet je ook wat inkorten en gaatje in maken. maar dat kost haast geen moeite
pfff... ik krijg kramp in mijn vingers
maar we zijn nog niet klaar
dan gaan we naar de voorkant. ik heb gekozen om een NS-1 vork en MTX vork om te bouwen tot 1 voorvork. de binnenpoten van de NS-1 kan je zo in de buitenpoten van de MTX schuiven. de balhoofdpen in geen probleem. die past ook direct. maar dan komt 1 groot probleem. aangezien je ECHT het T-stuk (onderste kroonplaat voor de noobs
) van een NS-1 hebben. die is breder dan die van een MTX-SH en die extra ruimte heb je nodig om je wiel mooi in het midden te krijgen. MAARRRRRRRRRR dan past de bovenste kroonplaat van een MTX-SH niet meer. die is te smal. ja kan OF een NS-1 kroonplaten aanpassen zodat er een cross-stuur op past. ik heb een kroonplaat laten vrezen op maat
. maar ik kan begrijpen dat niet iedereen dat kan laten doen. een andere oplossing daarvoor weet ik niet.
dan moet je nog een busje laten draaien voor aan de remkant.
dat was zo wel wat je allemaal moet aanpassen
Copyright Renoeius 2005 - All rights reserved
Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 15-10-2005 om 19:59 uur.