Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Reed-stops van membraam buigen heeft ZIN!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 540 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3260 - Reed-stops van membraam buigen heef...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3545 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DaveTSX 19-3-02?19:26 Print topicpost
Posts: 2033
jaja :P
Ik moest toch de zuigerveren vervangen, meteen ff de reedstops nog verder opengebogen (had ik al gedaan, maar eentje was verder open als de ander?!? Nu dus ff goed gedaan).

Nu trekt ie langer/harder door, trekt dik op het achterwiel, lukt nu best goed (1x bijna achterover), en hij rijd nu 5KM harder!
Ik rij nu met std. vertanding ZONDER te liggen op mijn brommer 87KM teller, maar door het grotere voorwiel dus zoeen 90KM/h!
Dat vind ik niet slecht voor 12/52 vertanding.
Ik moet alleen de ontsteking nog vervroegen.

Dus ik zou het zekers eens proberen, het heeft wel degelijk zin!
Ik maak nu zoeen 11500 toeren in de 5 denk ik (eerst 10700 toeren, maar nu is toerenteller kabel kapot, dus weet niet zeker hoeveel toeren nu, binnenkort nieuwe kabel).

Dit is BTW ook nog met te kleine sproeier (85, moet 90 in), dus dat gaat allemaal nog beter vegen!
 
http://www.2weird4u.com

Neonlampje 19-3-02?20:09 Print reply

Posts: 14825
das met carbon of metalen kleppen?
hmm mayb dak van mij ook wel wat opener zet dan als het over carbon gaat
 
DaveTSX 19-3-02?20:35 Print reply
Posts: 2033
Dit is dus met metalen kleppen in mijn TSX'je.
 
http://www.2weird4u.com
SkaBla [Pim] 19-3-02?22:12 Print reply

Posts: 4659
Lijp, waarschijnlijk kan dat bij mijn TSX ook... toch? ik heb 50 snel daar zit toch een membraam op? alleen bij standaard niet geloof ik
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Sneks 19-3-02?22:16 Print reply
Posts: 2499
natuurlijk kan het zin hebben, de doorgaan moet in de juiste verhouding staan tot je carb. maat. Dus de ??n zal ze dicht moeten buigen en de andere verder open
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 19-3-02?23:50 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Dit is BTW ook nog met te kleine sproeier (85, moet 90 in), dus dat gaat allemaal nog beter vegen!


Lekker! dus je hebt een net nieuwe zuiger, en die rij je haast niet in!?? enne dan oo nog met te kleine sproeier ! dan kan je ze morgen alvast weer ff gaan vervangen

Probeer eens een 14-52 vertanding en kijk eens oftie over de 100 gaat, of trekt hij dat niet ?
 
Neonlampje 20-3-02?00:24 Print reply

Posts: 14825
jaa das van n tsx, das half membraam, half zuiger gestuurt toch ofzo :?
heeft het ook zelfde effect bij mt?
 
Nick - Administrator 20-3-02?08:45 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: SkaBla?

Lijp, waarschijnlijk kan dat bij mijn TSX ook... toch? ik heb 50 snel daar zit toch een membraam op? alleen bij standaard niet geloof ik

Ja tuurlijk heb je een membraan hoor. Ook op je standaard.
Alleen die vage puch-systemen hebben geen membraan, maar das ander verhaal
 
Blorn 20-3-02?10:10 Print reply

Posts: 13825
dave je bent niet echt slim bezig hoor..
je hebt al een paar keer gezegd dat je een grotere sproeier erin moet doen, nou doe dat dan ook!! ga niet wachten totdat ie vastloopt of iets dergelijks...
 
Joost 20-3-02?10:06 Print reply
Posts: 1108
Quote:

Quote:

Dit is BTW ook nog met te kleine sproeier (85, moet 90 in), dus dat gaat allemaal nog beter vegen!




Lekker! dus je hebt een net nieuwe zuiger, en die rij je haast niet in!?? enne dan oo nog met te kleine sproeier ! dan kan je ze morgen alvast weer ff gaan vervangen



Inderdaad die TSX rijders snappen er ook echt helemaal nix van!!!

Ik weet niet wie het fabeltje heeft verzonnen dat het geen zin heeft. Het openbuigen van de reed-stoppers is zo'n beetje het oudste opvoer trukje dat er is. Je moet ze alleen niet te veel open buigen, dan gaan je plaatje's fluteren.

Trouwens dat idee van hans heeft ook wel wat...
 
It is going to be a Endless summer...
Neonlampje 20-3-02?11:08 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker
Trouwens dat idee van hans heeft ook wel wat...

hmmja idd volgens mij hoe groter carb ind at geval hoe verder je uit moet buigen.. hmm is vast wel te berekenen
 
DaveTSX 20-3-02?12:16 Print reply
Posts: 2033
DAMN, jullie snappen me ook echt niet he :P

Ik heb GEEN nieuwe zuiger, maar nieuwe ZUIGERVEREN, die hoef je vrijwel niet in te rijden.
Ik heb niet een VEEL te kleine sproeier waardoor die vastloopt, deze sproeier is juist prima, bougie mooi bruin, maar met een paar maten groter loopt ie denk ik iets harder, omdat ie met de choke soms ie beter tegen de wind in doortrekt. Nu ik het membraam verder heb opengebogen is dit niet meer het geval, sproeier 85 is dus prima.

Dus er loopt helemaal nix vast, het scheelde misschien gewoon een paar sproeier maatjes, want ik heb een 95 er in gehad, bougie had een dikke koollaag er op, en ding liep niet stationair en rookte.

Ik zit dus helemaal niet SUPER laag zodat ik een witte bougie heb, en alles slecht gesmeerd word, en te heet word!

Zo, ik hoop dat jullie nu wel begrijpen wat ik bedoelde

Maaruh, reed-stops buigen heeft dus wel zin, en het was niet veel, gewoon paar mm's omhoog buigen, en blazen maar!

Nog iets, ik zag op 50cc.nl een imitatie membraam. Er stond bij dat het slechte kwaliteit was. Mijn membraam lijkt sprekend op dat membraam, precies hetzelfde gewoon. Maar er stond ook een origineel membraam bij, die zag er anders uit, zoals de kleur van de reed-stops.
Of lijkt het maar zo omdat het membraam op die foto van het originele membraam een beetje vies was? En als ik wel een imitatie heb, scheelt het dan veel om een origineel membraam te kopen?

Hmm... en over dat 14/52, dat ga ik eens proberen, en dat trekt ie wel hoor lijkt me, hij trekt gewoon super snel naar z'n top toe, dus dat moet wel lukken. Maar wel maar 16mm carbje, 20mm zou beter zijn


Zo, dit is weer een lang verhaal geworden
 
http://www.2weird4u.com
MB50TUNED 20-3-02?17:42 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker
Trouwens dat idee van hans heeft ook wel wat...

hmmja idd volgens mij hoe groter carb ind at geval hoe verder je uit moet buigen.. hmm is vast wel te berekenen


Die berekening heb ik ook nog nooit gepost...
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Sneks 20-3-02?18:08 Print reply
Posts: 2499
was eerder al een topic over, ik dacht dat het membraan opp. 115% van het carb. opp. moest zijn en mb50tuned, dacht 85%. Maar hij heeft volgens mij gelijk. Ik las het nu laatst ook weer ergens dat het 85% moest zijn.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MBBBBBB 20-3-02?18:09 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

Quote:
Originally posted by: Joost?Moesker
Trouwens dat idee van hans heeft ook wel wat...

hmmja idd volgens mij hoe groter carb ind at geval hoe verder je uit moet buigen.. hmm is vast wel te berekenen


Die berekening heb ik ook nog nooit gepost...


Nee, van de week toch nog?
 
Martijn 20-3-02?23:09 Print reply
Posts: 10000
'zuigerveren moet je dus wel inrijden...

wat voor setup had je ook al weer want ik vind dat je wel hard rijd...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 3545 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved