Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - slijtage in blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32597 - slijtage in blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1236 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HONDA MT FRIESLAND 15-10-2005 17:28 Print topicpost
Posts: 79
ik heb dus een honda mt met een mb carterhelft: voor toerentelling dus.
NU heb ik een probleempje ik rijd met nogal aardig toeren met mn 50 snel zon 15000 ongeveer, maar als ik wat hoog in toeren kom boven 7000 dan jankt hij soms als de tering maar soms ook maar een heel klein beetje. Mijn vraag is dus wat slijt uit en welk lager kan er uitliggen
 
/

bart de scootergek 15-10-2005 17:30 Print reply

Posts: 8916
uuhm, alles slijt als jij het voor elkaar krijgt 15000 toeren met ene mb te draaien, lijkt me niet echt een logisch toerental voor een mb. maar check je krukaslagers eens door ana je vliegwiel te voelen.
 
Honda RC-33
bereheer 15-10-2005 17:30 Print reply

Posts: 1901
zow 15000 toeren, dat gaat nogal

eerst zien dan geloven

als er iets jankt, kunne het je krukaslagers zijn, of je cilinder is al een eind weg
 
bloaze manne, meej diene woage!
HONDA MT FRIESLAND 15-10-2005 17:32 Print reply
Posts: 79
als het moet dan krijg ik mn toerenteller tot het neutraallampje (mb kockpit) trouwens mijn cilinder is niet eens getuned. Gewoon voor 60 euries gekocht en maar een 12 mm carb er achter, iets wat wel helpt is dat ik zonder luchtfilter rijdt, Ik heb mn cilinder al bekeken die is nog niet gaar
 
/
bart de scootergek 15-10-2005 17:34 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MT FRIESLAND
als het moet dan krijg ik mn toerenteller tot het neutraallampje (mb kockpit) trouwens mijn cilinder is niet eens getuned. Gewoon voor 60 euries gekocht en maar een 12 mm carb er achter, iets wat wel helpt is dat ik zonder luchtfilter rijdt, Ik heb mn cilinder al bekeken die is nog niet gaar



waarschijnlijk wijkt je toerenteller dan gigantisch af, aangezien een imi 50 standaard geen 15k draait.
 
Honda RC-33
HONDA MT FRIESLAND 15-10-2005 17:35 Print reply
Posts: 79
is al een keer digitaal gemeten en klopte redelijk

Komt misschien door het iets te vel inrijden
 
/
AOF 15-10-2005 17:37 Print reply

Posts: 1477
waarom rijd je zonder luchtfilter rond als ik vragen mag?
 
HONDA MT FRIESLAND 15-10-2005 17:39 Print reply
Posts: 79
anders krijgt hij te weinig lucht, heb al een keer met powerfilter geprobeert maar dan gaat hij flink stotteren
 
/
bom 15-10-2005 17:45 Print reply

Posts: 332
misschien ff opnieuw afstellen nadat je het power-filter gemonteerd hebt .
 
mtx freak 15-10-2005 17:48 Print reply

Posts: 2711
wat voor ontsteking heb je en welke cdi als ik vragen mag?

edit: standaart ontsteking is niet meer dan 10500 toeren cdi begrenst en zo'n mps-300 cdi maar 1000 toeren meer dus...



Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 15-10-2005 om 17:58 uur.
 
Jekko 15-10-2005 17:55 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MT FRIESLAND
ik heb dus een honda mt met een mb carterhelft: voor toerentelling dus.
NU heb ik een probleempje ik rijd met nogal aardig toeren met mn 50 snel zon 15000 ongeveer, maar als ik wat hoog in toeren kom boven 7000 dan jankt hij soms als de tering maar soms ook maar een heel klein beetje. Mijn vraag is dus wat slijt uit en welk lager kan er uitliggen



Ik denk dat het er meer vanaf hangt in welke versnelling je zit.
Hoe hoger je opschakelt hoe minder snel hij door zijn toeren heengaat hea
 
Waiting for the wor`s to come
MT70-nolimit 15-10-2005 18:21 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
standaart ontsteking is niet meer dan 10500 toeren cdi begrenst en zo'n mps-300 cdi maar 1000 toeren meer dus...

Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 15-10-2005 om 17:58 uur.


Blablaaaa, wie heeft je dat verteld?
 
gaat lang goed
MT70-nolimit 15-10-2005 18:22 Print reply

Posts: 4322
Door minder goede smering zal je lager aan de vliegwielkant harder slijten. Als je speling voelt aan het vliegwiel is het dus ook dat lager wat aan snot ligt.
 
gaat lang goed
bom 15-10-2005 18:24 Print reply

Posts: 332
HONDA MT FRIESLAND zit bij me op school. maar ik heb zelf gezien dan de toeren teller tot het neutraallampje gaat. de cilinder maakt soms inderdaat ook een beetje jankend geluid. kan het niet te maken hebben met een beetje dikke voetpakking of zijn 80cc proma uitlaat.
 
jupiler 15-10-2005 19:47 Print reply
Posts: 846
alstie 15000 toeren draait belast dan isser iets grof mis.. da kan namelijk gewoon nie
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
tsxj oran 15-10-2005 19:52 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jupiler
alstie 15000 toeren draait belast dan isser iets grof mis.. da kan namelijk gewoon nie

ik snap niet hoe je dat voor mekaar krijgt je moet heel wat aan je cilinder doen wil je hem tot de 15000 krijgen volgens mij de imi 50snel van een vriend van mij had een powerband van de 8500-10000 en zijn zeta 50 ook tot de 10000 ongeveer na een lichte bewerking dus ik snap neit hoe je het voor mekaar krijgt
 
oud

Dit topic is 1236 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved