bart de scootergek |
15-10-2005 17:30 |
Posts: 8916 |
uuhm, alles slijt als jij het voor elkaar krijgt 15000 toeren met ene mb te draaien, lijkt me niet echt een logisch toerental voor een mb. maar check je krukaslagers eens door ana je vliegwiel te voelen.
|
|
Honda RC-33 |
|
bereheer |
15-10-2005 17:30 |
Posts: 1901 |
zow 15000 toeren, dat gaat nogal
eerst zien dan geloven
als er iets jankt, kunne het je krukaslagers zijn, of je cilinder is al een eind weg
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
HONDA MT FRIESLAND |
15-10-2005 17:32 |
Posts: 79 |
als het moet dan krijg ik mn toerenteller tot het neutraallampje (mb kockpit) trouwens mijn cilinder is niet eens getuned. Gewoon voor 60 euries gekocht en maar een 12 mm carb er achter, iets wat wel helpt is dat ik zonder luchtfilter rijdt, Ik heb mn cilinder al bekeken die is nog niet gaar
|
|
/ |
|
bart de scootergek |
15-10-2005 17:34 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HONDA MT FRIESLAND
als het moet dan krijg ik mn toerenteller tot het neutraallampje (mb kockpit) trouwens mijn cilinder is niet eens getuned. Gewoon voor 60 euries gekocht en maar een 12 mm carb er achter, iets wat wel helpt is dat ik zonder luchtfilter rijdt, Ik heb mn cilinder al bekeken die is nog niet gaar
waarschijnlijk wijkt je toerenteller dan gigantisch af, aangezien een imi 50 standaard geen 15k draait.
|
|
Honda RC-33 |
|
HONDA MT FRIESLAND |
15-10-2005 17:35 |
Posts: 79 |
is al een keer digitaal gemeten en klopte redelijk
Komt misschien door het iets te vel inrijden
|
|
/ |
|
AOF |
15-10-2005 17:37 |
Posts: 1477 |
waarom rijd je zonder luchtfilter rond als ik vragen mag?
|
|
|
|
HONDA MT FRIESLAND |
15-10-2005 17:39 |
Posts: 79 |
anders krijgt hij te weinig lucht, heb al een keer met powerfilter geprobeert maar dan gaat hij flink stotteren
|
|
/ |
|
bom |
15-10-2005 17:45 |
Posts: 332 |
misschien ff opnieuw afstellen nadat je het power-filter gemonteerd hebt .
|
|
|
|
mtx freak |
15-10-2005 17:48 |
Posts: 2711 |
wat voor ontsteking heb je en welke cdi als ik vragen mag?
edit: standaart ontsteking is niet meer dan 10500 toeren cdi begrenst en zo'n mps-300 cdi maar 1000 toeren meer dus...
Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 15-10-2005 om 17:58 uur.
|
|
|
|
Jekko |
15-10-2005 17:55 |
Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HONDA MT FRIESLAND
ik heb dus een honda mt met een mb carterhelft: voor toerentelling dus.
NU heb ik een probleempje ik rijd met nogal aardig toeren met mn 50 snel zon 15000 ongeveer, maar als ik wat hoog in toeren kom boven 7000 dan jankt hij soms als de tering maar soms ook maar een heel klein beetje. Mijn vraag is dus wat slijt uit en welk lager kan er uitliggen
Ik denk dat het er meer vanaf hangt in welke versnelling je zit.
Hoe hoger je opschakelt hoe minder snel hij door zijn toeren heengaat hea
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
MT70-nolimit |
15-10-2005 18:21 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
standaart ontsteking is niet meer dan 10500 toeren cdi begrenst en zo'n mps-300 cdi maar 1000 toeren meer dus...
Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 15-10-2005 om 17:58 uur.
Blablaaaa, wie heeft je dat verteld?
|
|
gaat lang goed |
|
MT70-nolimit |
15-10-2005 18:22 |
Posts: 4322 |
Door minder goede smering zal je lager aan de vliegwielkant harder slijten. Als je speling voelt aan het vliegwiel is het dus ook dat lager wat aan snot ligt.
|
|
gaat lang goed |
|
bom |
15-10-2005 18:24 |
Posts: 332 |
HONDA MT FRIESLAND zit bij me op school. maar ik heb zelf gezien dan de toeren teller tot het neutraallampje gaat. de cilinder maakt soms inderdaat ook een beetje jankend geluid. kan het niet te maken hebben met een beetje dikke voetpakking of zijn 80cc proma uitlaat.
|
|
|
|
jupiler |
15-10-2005 19:47 |
Posts: 846 |
alstie 15000 toeren draait belast dan isser iets grof mis.. da kan namelijk gewoon nie
|
|
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk |
|
tsxj oran |
15-10-2005 19:52 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jupiler
alstie 15000 toeren draait belast dan isser iets grof mis.. da kan namelijk gewoon nie
ik snap niet hoe je dat voor mekaar krijgt je moet heel wat aan je cilinder doen wil je hem tot de 15000 krijgen volgens mij de imi 50snel van een vriend van mij had een powerband van de 8500-10000 en zijn zeta 50 ook tot de 10000 ongeveer na een lichte bewerking dus ik snap neit hoe je het voor mekaar krijgt
|
|
oud |
|