Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch vragen met haast (binnen een uur svp)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32585 - Puch vragen met haast (binnen een u...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SpeedY_the_Devil 15-10-2005 11:28 Print topicpost

Posts: 2711
heey ik heb ff haast vandar dat ik een apart topic open maar hoe krijg ik in godsnaam een koppeling uit een puch ik zie nergens iets wat ik los kan maken??

en als ik daarna de veertjes helemaal aandraai en dan alle 3 2,5 slag terug is het dan goed?


Hoop ff snel antwoord te hebben en mochten er maar problemen komen schreeuw ik wel ff

-edit-

ik zie genoeg verhalen over "koppelingsdeksel eraf en je zie 3 segmenten zitten"

maar bij mij is t enigste wat ik zie ene ronde schijf met daaring koppelingsplaten ofzo en htf ik dat eruit moe halen...

-edit2-
oke heb t al gevonden..
krijg je ervan als je teveel haast heb... moe nu alleen ff koppelingssleutel halen..

maar als i kdie veren indraai komt hij dan ook wel merkbaar hoger in toeren en is dan niet heel die koppeling binne 1 maand verrot?
Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 15-10-2005 om 11:32 uur.

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 15-10-2005 om 11:38 uur.
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php

Ariej 15-10-2005 19:10 Print reply

Posts: 3685
veren indraaien, dan moet je gewoon een paar slagen doen, niet helemaal indraaien natuurlijk
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Joostvdw 15-10-2005 19:17 Print reply

Posts: 4789
en als je koppeling opkomt bij meer toeren, zal hij meer slippen en dus meer slijten, maarja, jij wilde harder optrekken...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
SpeedY_the_Devil 16-10-2005 0:00 Print reply

Posts: 2711
probleem is... ik kom niet bij de veren.. er zit nog iets voor..

t lijkt op een kleindere versie van een koppelingshuis van een schakelbrommer

en ik krijg die moer ff niet 123 los.. en een "sleutel" kost ff 27,50 dus dat heb ik er zeker niet voor over
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
speedfreak 16-10-2005 0:03 Print reply

Posts: 1218
jij bedoelt een vliegwieltrekker of wat?

zoja beun zelf wat dan
 
SpeedY_the_Devil 16-10-2005 0:27 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speedfreak
jij bedoelt een vliegwieltrekker of wat?

zoja beun zelf wat dan



ik kan het binnenste van de koppeling nergens op vast zetten dus t draait altijd mee met de moer als ik die los wil draaien

zal morgen wel ff gaan kloten en anders hoor ik nog wel ff een tip ofzo..
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
SpeedY_the_Devil 16-10-2005 13:51 Print reply

Posts: 2711
hebbe julie nou echt geen idee?
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
richard3 16-10-2005 14:22 Print reply

Posts: 5198
maak eens een foto dan wordt het ineens duidelijker wss

 
op naar de grote brommers
SpeedY_the_Devil 16-10-2005 17:12 Print reply

Posts: 2711


zie hier de foto..

deksel ligt eraf..

de drukplaat van de koppeling ligt eraf

de moer ligt er inmiddels ook af..

maar meer krijg ik er niet uit..

ook niet als ik en een bout indraai en als een gek ga trekken..

HTF krijg ik dit los en zitten er bij mij uberhaupt wel veren?


graag snel een reactie

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 16-10-2005 om 17:15 uur.

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 16-10-2005 om 17:17 uur.
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
richard3 16-10-2005 17:20 Print reply

Posts: 5198
poelie trekker in de 2 gaten die het dichts bij de bout zitten en dan aandraaien (as wat jij wilt ) dan komt ie er volgens mij wel redelijk makkelijk af lijkt me ? poelie trekker kost je misschien 12.95 of zo en kan je ook voor het vliegwiel gebruiken dus heb je er geen raadzaaam er ff aan aan te schaffen
 
op naar de grote brommers
SpeedY_the_Devil 16-10-2005 17:23 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
poelie trekker in de 2 gaten die het dichts bij de bout zitten en dan aandraaien (as wat jij wilt ) dan komt ie er volgens mij wel redelijk makkelijk af lijkt me ? poelie trekker kost je misschien 12.95 of zo en kan je ook voor het vliegwiel gebruiken dus heb je er geen raadzaaam er ff aan aan te schaffen


en dan zitten daaronder me veren ofzo?

en kan ik t ook ff met 2 lange m6 bouten doen?

wil t namelijk ff voor t weeknd gedaan hebbe anders moek op ze minst 1 week wachten heb ik geen zin in
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Jeroen B 16-10-2005 17:23 Print reply

Posts: 1929
je kunt een stuurklemmetje gebruiken en de bouten van je stuur ook
en als je die los hebt zie je die veertjes vanzelf zitten
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
bereheer 16-10-2005 17:38 Print reply

Posts: 1901
je pakt een ijzerplaatje van 5 bij 2cm, en daar boor je drie gaten in, 2 van 6mm aan de uiteinden en in het midden 1 gat van 8mm, en daar tap je draad in, dan heb je een poelietrekker, ik heb er ook zoeen gemaakt...
 
bloaze manne, meej diene woage!
SpeedY_the_Devil 16-10-2005 17:39 Print reply

Posts: 2711
oke tis me allemala gelukt bedankt..

nog een laatste vraag

ik kon alle 3 de veetjes 10 halve slagen indraaien en heb ze nu 2 halve slagen terug gedraait..

is dit goed of moet er nog 1 of 2 halve slagen terug?


-edit-

laat maar ik heb er nog 1 halve slag bij gedaan en alles in elkaar gezet en ik vindt t best rijden

ik heb t nog niet helemaal getest maar ik geloof dat hij er wel wat op vooruit is gegaan

thnx allemaal

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_devil op 16-10-2005 om 17:54 uur.
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
SpeedY_the_Devil 16-10-2005 22:58 Print reply

Posts: 2711
oke nu weer wat nieuws..

ik heb zojuist een beetje rond gereden enz..

en ik vindt dat het nou niet echt merkbaar is.. klopt dit?

zoja wat valt er nog allemaal aan te doen?

ik had ene keer gevraagt voor een race koppeling maar de bromboer hier zij dat daar niet meer an te komen was...

ook wist hij niet zeker of er strakkere veren voor bestonden..


ik heb liever wel iets voor nog meer toeren aangezien me cil net kracht begint te krijgen bij iets meer toeren dan dat hij nu geeft met optrekken

dan kan ik er ook een zwaardere vertanding opzetten zonder dat ie sloom wegtrekt
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
SpeedY_the_Devil 17-10-2005 17:41 Print reply

Posts: 2711
heeft er zelfs niemand een idee of wat is t?


 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php

Dit topic is 1309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved