Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder laten tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32579 - Cilinder laten tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

XPS 14-10-2005 19:39 Print topicpost
Posts: 10
Ik wil mijn cilinder late tune. stage 2 ofzo. nu zou ik graag wete wat dit juist verandert (ongeveer) ik ga nu een kleine 100 met een "snelle" 50 en pijp en carbu 17.5 maar als er een beetje wind staat gaat hij niet door in 6de en ga ik maar een dikke 80, men tandwielen zijn dus niet juist 13/52 wat moet ik nu doen rekening gehouden met de cil tunings werke.
 

driver004 14-10-2005 19:41 Print reply

Posts: 3418
voor welke brommer?

 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
mb-gek 14-10-2005 19:47 Print reply

Posts: 10385
wrom neem je niet een 70 ipv een 50 tunen
en als je hem laat tunen doe het dan gelijk compleet en niet alleen afwerken en de uitlaat doen

maar hou er rekening mee dat het meer slijt verder zal die natuurlijk een klein beetje sneller gaan
ligt er aan hoe snel de cil nu is
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Kampersjaak 14-10-2005 19:48 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
wrom neem je niet een 70 ipv een 50 tunen
en als je hem laat tunen doe het dan gelijk compleet en niet alleen afwerken en de uitlaat doen

maar hou er rekening mee dat het meer slijt verder zal die natuurlijk een klein beetje sneller gaan
ligt er aan hoe snel de cil nu is



omdat je met een 50cc meer ownt, als je een 70 er uit rijd
 
oderint dum metuant
mb-gek 14-10-2005 19:59 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]



omdat je met een 50cc meer ownt, als je een 70 er uit rijd

naja als je "stage 2 " ( is toch niet meer als afwerken en de uitlaat ? ) doet zal je er geen normale 70 mee uit gaan rijden
en het slijt harder wann je een 50 "tuned" dan wann je een gewone 70 koopt

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
drd erik 14-10-2005 21:46 Print reply
Posts: 363
dat t harder slijt 50 cc dan een 70cc slaat nergens op
meestal maken de 70cc alsnog meer toeren maar das maar net wat voor cilinder je hebt
 
Jekko 14-10-2005 21:50 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drd erik
dat t harder slijt 50 cc dan een 70cc slaat nergens op
meestal maken de 70cc alsnog meer toeren maar das maar net wat voor cilinder je hebt



Euhm 50cc maakt meestal meer toeren dan 70cc
 
Waiting for the wor`s to come
goudhaantje 14-10-2005 22:12 Print reply

Posts: 234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]



Euhm 50cc maakt meestal meer toeren dan 70cc

dat is echt gelul want dan zou je met een 50 cc harder rijden
 
mb-gek 14-10-2005 22:13 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: goudhaantje
[...]

dat is echt gelul want dan zou je met een 50 cc harder rijden

dat heeft dus alles met je tandwiel verhouding te maken je snelheid

en meestal is een getunede cil flink hoogtoerig en draait de hele boel veel mer toeren dan dat hij zou doen bij een normale 70 cc
dus heeft een 70 minder slijtage voor je blok lijkt me
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Hidde a.k.a. Mb 14-10-2005 22:20 Print reply

Posts: 602
is wel zo maar 70cc heeft meer kracht en kan je dus sneller en harder maar ook meer kracht op je lagers enzo
 
Jekko 14-10-2005 22:35 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: goudhaantje
[...]

dat is echt gelul want dan zou je met een 50 cc harder rijden




En nou moet ik ook zeggen dat het zwaar gelul is ofzo?

Een cilinder die meer toeren maakt moet meteen sneller zijn?
 
Waiting for the wor`s to come
BIET 14-10-2005 22:36 Print reply

Posts: 22355
Wat zeuren jullie, de TS vraagt helemaal niet of ie beter een 70 kan kopen dan zijn 50 te laten tunen, maar wat een tuning beurt aan zijn cilinder veranderen zal...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Tzr Madness 14-10-2005 22:39 Print reply

Posts: 4656
Bierdrinken
 
Jsze-MT5 14-10-2005 22:42 Print reply

Posts: 619
70cc maakt helemaal niet zo veel toeren, want het is verschillend wat voor'n cilinder je hebt

 
goeie moggel
bloodfist 14-10-2005 22:42 Print reply

Posts: 1679
als je een 70 eurokitje neemt rijd je wel behoorlijk rustig in toeren or
 
!!!Polini en carters tuned!!!
BIET 14-10-2005 22:43 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jesse op zn puch
70cc maakt helemaal niet zo veel toeren, want het is verschillend wat voor'n cilinder je hebt


kleine bootsjonge...ben jij ook blind ofzow, het gaat helemaal over het feit over ie beter een 50 of 70 kan nemen. En het verschild per setup hoeveel toeren zown ding maakt, dus dikke tafel, dit is zinloze discussie
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 1765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved