Ik wil mijn cilinder late tune. stage 2 ofzo. nu zou ik graag wete wat dit juist verandert (ongeveer) ik ga nu een kleine 100 met een "snelle" 50 en pijp en carbu 17.5 maar als er een beetje wind staat gaat hij niet door in 6de en ga ik maar een dikke 80, men tandwielen zijn dus niet juist 13/52 wat moet ik nu doen rekening gehouden met de cil tunings werke.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
wrom neem je niet een 70 ipv een 50 tunen
en als je hem laat tunen doe het dan gelijk compleet en niet alleen afwerken en de uitlaat doen
maar hou er rekening mee dat het meer slijt verder zal die natuurlijk een klein beetje sneller gaan
ligt er aan hoe snel de cil nu is
omdat je met een 50cc meer ownt, als je een 70 er uit rijd
omdat je met een 50cc meer ownt, als je een 70 er uit rijd
naja als je "stage 2 " ( is toch niet meer als afwerken en de uitlaat ? ) doet zal je er geen normale 70 mee uit gaan rijden
en het slijt harder wann je een 50 "tuned" dan wann je een gewone 70 koopt
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Quote:Oorspronkelijk gepost door: drd erik
dat t harder slijt 50 cc dan een 70cc slaat nergens op
meestal maken de 70cc alsnog meer toeren maar das maar net wat voor cilinder je hebt
dat is echt gelul want dan zou je met een 50 cc harder rijden
dat heeft dus alles met je tandwiel verhouding te maken je snelheid
en meestal is een getunede cil flink hoogtoerig en draait de hele boel veel mer toeren dan dat hij zou doen bij een normale 70 cc
dus heeft een 70 minder slijtage voor je blok lijkt me
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Wat zeuren jullie, de TS vraagt helemaal niet of ie beter een 70 kan kopen dan zijn 50 te laten tunen, maar wat een tuning beurt aan zijn cilinder veranderen zal...
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Jesse op zn puch
70cc maakt helemaal niet zo veel toeren, want het is verschillend wat voor'n cilinder je hebt
kleine bootsjonge...ben jij ook blind ofzow, het gaat helemaal over het feit over ie beter een 50 of 70 kan nemen. En het verschild per setup hoeveel toeren zown ding maakt, dus dikke tafel, dit is zinloze discussie
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!