tsxj oran |
13-10-2005 19:24 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Ik meen me te kunnen herinneren dat methanol zich niet mengt met doorsnee 2 takt olie, als dat zo is dan verdrijft het de olie dus, niet erg prettig.
Ook staat er me iets bij dat het plastic aantast, dus je benzineslangetje rot weg.
hmm idd daar zeg je wel wat
maar toch komt de olie wel in de cilinder omdat het er gewoon naar toe stroomt dus mischien smeert hij genoeg de tijd dat je je boost knop indrukt.. of niet??
maar heeft iemand nog meer tips voor een ander soort brandstof? dt50rcrosser al zij nitromethaan werkt dat wel goed??
|
|
oud |
|
M.O. |
13-10-2005 19:24 |
Posts: 1289 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
Oh, toch wel?
Dat de ts er rekening mee houdt enzo.. En niet onder het rijden er pas achter komtafbeelding
geeft toch oplossing voor dat probleem
|
|
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW |
|
wookie |
13-10-2005 19:25 |
Posts: 542 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: M.O.
[...]
rubber bezine slangetje misshien
Tast ook aan
|
|
|
|
tsxj oran |
13-10-2005 19:27 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wookie
[...]
Tast ook aan
okeej dat slangetje weet ik wel wat op maar meer is het probleem wat ik erin ga gooien
methanol??
nitromethaan??
...??
heeft iemand ervaring met hoe je hem afstelt?? aangezien je toch extra brandstof inspuit verzuipt hij waarschijnlijk of moet je hem gewoon een beetje arm afstellen??
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 13-10-2005 om 19:30 uur.
heeft iemand daar iets op??
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 13-10-2005 om 19:52 uur.
|
|
oud |
|
honda-mbx |
13-10-2005 19:52 |
Posts: 1688 |
ik vraag me af of je keerringen er tegen kunnen?
want met die race auto's (1:8enz) moet alles in de carb ook van een speciaal materiaal zijn zodat het niet word aangetast.
voor de rest is er wel speciale castrol olie te krijgen voor het mengen met methanol.
|
|
ik vlam je.. |
|
tsxj oran |
13-10-2005 19:58 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
ik vraag me af of je keerringen er tegen kunnen?
want met die race auto's (1:8enz) moet alles in de carb ook van een speciaal materiaal zijn zodat het niet word aangetast.
voor de rest is er wel speciale castrol olie te krijgen voor het mengen met methanol.
kost die olie niet een vermogen??
en het is maar voor een boost he dusja hij zit maar heel even zonder olie
|
|
oud |
|
mblover |
13-10-2005 19:59 |
Posts: 5391 |
Methanol zou ik niet doen.
-Kruipt overal doorheen, aansluitingen enzo.
-Zo brandbaar dat het gevaarlijk wordt, en als het brand is dat vaak ook moeilijk te zien omdat je geen mooie gele/oranje vlam krijgt. 1 Vonkje van wat dan ook en wham alles in de fik.
Kan je in mijn ogen beter ethanol doen? Of helpt dat niet genoeg?
Lijkt me ook niet goed om iets in te spuiten in je spruitstuk. Je verhouding 2taktolie randstof wordt dan drastisch anders in het nadeel van de smering waardoor je kans hebt dat je je blok sloopt.
|
|
|
|
Neluhz |
13-10-2005 20:00 |
Posts: 4032 |
gewoo benzien met nitromehaan,
geeft wel een boost, je zou btw ook even je benzinetoevoer kunnen stoppen, en er methanol met nitro in gooien
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 13-10-2005 om 20:01 uur.
|
|
|
|
tsxj oran |
13-10-2005 20:00 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Methanol zou ik niet doen.
-Kruipt overal doorheen, aansluitingen enzo.
-Zo brandbaar dat het gevaarlijk wordt, en als het brand is dat vaak ook moeilijk te zien omdat je geen mooie gele/oranje vlam krijgt. 1 Vonkje van wat dan ook en wham alles in de fik.
Kan je in mijn ogen beter ethanol doen? Of helpt dat niet genoeg?
Lijkt me ook niet goed om iets in te spuiten in je spruitstuk. Je verhouding 2taktolierandstof wordt dan drastisch anders in het nadeel van de smering waardoor je kans hebt dat je je blok sloopt.
ik (denk) dat het slopen wel meevalt want hij zit maar even zonder smering van lagers(als je dat bedoelt met slopen van je blok) omdat het een boost is en niet een constante injectie!
|
|
oud |
|
mblover |
13-10-2005 20:02 |
Posts: 5391 |
Dan ben ik nog bang dat de slijtage behoorlijk zal versnellen, en als er ook maar iets losvliegt uit je lager ofzo en dat in je cilinder terecht komt heb je veel kans op een vastloper.
Leg liever een snellere cilinder op je brommer, of laat deze tunen.
|
|
|
|
dt50rcrosser |
13-10-2005 20:03 |
Posts: 6252 |
boost kan genoeg zijn om je lagers zo aan te tasten dat ze zonder smering blijven lopen en dan ligt de boel wel aan poeier
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
enter rulezzz |
13-10-2005 20:08 |
Posts: 461 |
octane booster dan??, of kan dat nie
|
|
derbi boekt hard |
|
dt50rcrosser |
13-10-2005 20:09 |
Posts: 6252 |
start piloot.. dat wil wel.. gwoon in je luchtfilter spuiten
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
tsxj oran |
13-10-2005 20:09 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Dan ben ik nog bang dat de slijtage behoorlijk zal versnellen, en als er ook maar iets losvliegt uit je lager ofzo en dat in je cilinder terecht komt heb je veel kans op een vastloper.
Leg liever een snellere cilinder op je brommer, of laat deze tunen.
ja maar dit is een uitdaging en je een snelle cilinder aanschaffen en laten tunen niet
maar mis heb je gelijk ik zal ff verder kijke naar een goede brandstof die zich wel met olie mengt
|
|
oud |
|
tsxj oran |
13-10-2005 20:22 |
Posts: 6498 |
ja maar nitro is meestal in gas vorm enne dat tankje spuit wss geen gas dusja t moet een vloeistof zijn
|
|
oud |
|