Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Speedengine 80cc Ciao

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32539 - Speedengine 80cc Ciao
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2314 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blow em Up 12-10-2005 22:10 Print topicpost
Posts: 12
Hallo,

ik heb me een 3 kwart jaar terug een nieuw blok gekocht, maar na een tijdje is de trekkracht er wel uit in de lage toeren (0-4000 rpm).

Midden gebied is wel goed en de hoge toeren (8000+) is helemaal super.

Nou heb ik al geprobeert om de trekkracht onderin te verhogen door een nieuwe zuiger, contactpunten, bougie, nieuwe zuigerveren, trekveertjes enz. te monteren, maar zoals ie was wordt ie niet meer.

Wie heeft er een idee om zoiets te verhelpen ???

Ben momenteel bezig met de mengsmering zelf samen te stellen : 4% race olie - 6% octane booster - 90% V-Power,
en dat helpt ook weer een beetje.



Dit bericht is gewijzigd door Blow em Up op 12-10-2005 om 22:11 uur.
 
Sneller kreng !!

Clemens 12-10-2005 22:21 Print reply

Posts: 71
wel helemaal goed afgesteld neem ik aan?
 
KaWaReZ 12-10-2005 22:23 Print reply

Posts: 20582
trekveertjes?

om wat voor ding gaatet in godsnaam?

btw, uitlaat(poort) koolvrij gemaakt of was dat niet nodig?

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
zundappchef 12-10-2005 22:26 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
trekveertjes?

om wat voor ding gaatet in godsnaam?

btw, uitlaat(poort) koolvrij gemaakt of was dat niet nodig?


denk ook trekveertjes
 
1000 v twin rotax biatch
mtx freak 12-10-2005 22:29 Print reply

Posts: 2711
je rijd maar 60??? (zag ik in je profiel) hoort dat niet sneel te gaan dan? heb je hem echt wel goed afgesteld
 
honda_for_life.com 12-10-2005 22:40 Print reply

Posts: 4176
tandwielverhouding 15:1
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Blow em Up 12-10-2005 22:42 Print reply
Posts: 12
Is verzekerd als snorbrommer.
Overdag rij ik er gewoon rustig mee. s'Morgens scheur ik ermee naar mijn werk. Om 6:00 is er haast niks op de weg dus ....

Hij is goed afgesteld en heb verschillende ontstekingtijdstippen uitgeprobeerd d.m.v. contactpuntjes, verschillende typen bougies, verschillende benzinemengsels enz.

Na een km of 1000 gooi ik dat blok eronderuit en doe ik hem reviseren. Nieuwe zuigerveren, keerring, lagers, condensator, bougie, contactpuntjes en de rest dat slijt.

In het begin hoefde ik maar gas te geven en kwam voren omhoog.
Nu is dat een heel stuk minder. Hij trekt wel, maar niet zoals het hoort voor een 80cc.

Trekveertjes zijn zo afgesteld dat ie in het middengebied pas optrekt. Had laatst 3 blauwe veertjes d'rin gedaan, maar zilver/chrome kleurig koppelingshuis is door de hitte van het doorslippen koppelingsschoentjes helemaal rondom blauw geworden.

Zonder helm moet je niet tehard gaan. Kost nu al ?125 boete door rollerbank. Maar is het wel waard.

Ontkolen hoort er ook bij, vooraldoor olie verbruik.
Maar 4% smering heeft ie ook nodig met mij erop.
Met 2% gaan de kogellagers al na 20 km kapot.

15:1 overbrenging : 15 omw blok = 1 omw achterwiel

Dit bericht is gewijzigd door Blow em Up op 12-10-2005 om 22:45 uur.
 
Sneller kreng !!
mulder 12-10-2005 22:42 Print reply

Posts: 13701
Welke uitlaat zit erop? Ff uitfikken en kijken of je uitlaatpoort niet vol is.
Nieuwe cilinder kopen en kijken of dat helpt
Is het een speedengine of een evoblok?
 
Rik 12-10-2005 22:44 Print reply

Posts: 3464
wss of je koppelingsegmenten die versleten zijn.. of je snaar die slipt?
 
Blow em Up 12-10-2005 22:47 Print reply
Posts: 12
Een speedengine blok met 1 normaal inlaat poort. (Geen memraam of zij inlaat).

Dat waren nieuwe schoentjes en nieuw koppelings (wel beetje ingereden (+/- 40 km) geen slippende snaar.
 
Sneller kreng !!
Blow em Up 12-10-2005 22:49 Print reply
Posts: 12
Een nieuwe cilinder zal zeker helpen, maar ? 115,00 voor een cilinder dat maar 3000 km goed presteert vind ik dan toch weer een beetje duur.

Meet een Tecno teruglooppijp (resonantiepijp) trekt ie iets minder, maar heeft wel weer meer toeren.
 
Sneller kreng !!
Joostvdw 12-10-2005 22:56 Print reply

Posts: 4789
laat je cilinder anders eens honen + overmaat zuiger, dan is hij weer zo goed als nieuw
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Blow em Up 12-10-2005 23:00 Print reply
Posts: 12
Aha, doen ze dat dan ook voor een vespa cilinder ???
 
Sneller kreng !!
Gertjan 13-10-2005 0:15 Print reply

Posts: 1505
als je wand van gietijzer is wel
 
mulder 13-10-2005 9:34 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blow em Up
Een nieuwe cilinder zal zeker helpen, maar ? 115,00 voor een cilinder dat maar 3000 km goed presteert vind ik dan toch weer een beetje duur.

Meet een Tecno teruglooppijp (resonantiepijp) trekt ie iets minder, maar heeft wel weer meer toeren.



welke cilinder?
een malossi 80cc of polini heb je al voor 80/90 euro
en techno is ook niet de allerbeste uitlaat voor die setup, een polini zou wat beter zijn.
En heb je de uitlaat al uitgestookt?
 
Jan T B 13-10-2005 14:18 Print reply
Posts: 50
je hebt ook wel een erg kleine sproeier
ik had al 74 bij een 50cc
 

Dit topic is 2314 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved