Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MBX legaal in Belgi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1164 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #32534 - Honda MBX legaal in Belgi
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamhaha 12-10-2005 22:47 Print reply
Posts: 49
ff de info van het is geen plaatje erbij gepakt:

Ik heb een bromfiets uit het buitenland zonder Europese of NL-typegoedkeuring. Is daar een oplossing voor?

Heeft het voertuig geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring ?n is het voertuig niet historisch (bouwjaar voor 1-1-1974), dan kan het voertuig alleen een kenteken krijgen na een keuring bij de RDW. Het laten uitvoeren van een schouwing is dan ook zinloos en zorgt voor onnodige kosten. Tijdens deze keuring moet de aanvrager de herkomst van het voertuig kunnen aantonen. Mogelijk moeten ook aanvullende documenten overlegd worden, zoals buitenlandse documenten, waaruit blijkt dat het betreffende voertuig voldoet aan de Nederlandse definitie van bromfiets. De kosten van de keuring zijn hoger dan die van de schouwing en komen voor rekening van de aanvrager.

Een bromfiets die niet aantoonbaar bestemd is of was voor de lidstaten van de Europese Unie of ??n van de Eva-landen (Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein) moet geheel overeenkomen met een Nederlandse typegoedkeuring. Is dit niet het geval dan moet de bromfiets worden getoetst aan gecompliceerde toelatingseisen. De kosten hiervan kunnen hoger zijn dan de waarde van het voertuig zelf. Voor voertuigen met een VIN (Voertuigidentificatienummer, ook wel framenummer genoemd) waarmee geknoeid is, is deze procedure niet mogelijk.


Dus:

je moet je brommer laten keuren. Want hij heeft geen nederlandse of europesche typekeuring. Als je brommer binnen de eu vandaan komt moet je de papieren bij je hebben (je moet kunnne bewijzen dat het gewoon ene brommer is) als je hieraan kan voldoen en je brommer is technisch ook oke. Dan ben je voor 70 euro klaar. Kun je hier niet aan doen dan heb je dus pech en kost het je die 10000 euro.


Dit bericht is gewijzigd door yamhaha op 12-10-2005 om 23:05 uur.
 
mr200r 12-10-2005 23:02 Print reply
Posts: 5122
obvilon je bent en woont in belgie?
 
mr200r
Alvilon 12-10-2005 23:18 Print reply

Posts: 1013
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


yeah right.. wanneer je een brommer invoerd die hier nog niet volgens de wet is betaal je 70erui

kost volgens honda nederland en rdw enz ongv 10000 euro, ik kon beter een vrachtwagen wel gekeurde brommers laten overkomen dan ??n laten invoeren..

en nu stil noobje:P

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 12-10-2005 om 22:24 uur.



Dat is een typegoedkeuring.. Das weer wat anders, dachtik
 
Cb350four, Big Bore, Big Brakes

Dit topic is 3401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved