Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR vastgelopen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32504 - NSR vastgelopen?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1640 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CaPsLoCkEr 11-10-2005 16:49 Print topicpost

Posts: 91
Hallo, ik was aan het rijden met een honda nsr en opeens valt hij zo dood zoals het is als je benzine op is, ik me gas terug toe en dan terug open en opeens blokkeerd het achterwiel, ik me koppeling in en remmen, shit vastloper, dan probeer ik te kicken wat niet ging want de kickstarter zat vast aanlopen ging ook niet, dus brommer op de aanhangwagen de dag erna de cilinder eraf maar daar is niets aan helemaal niets maar de krukas zat vast, na wat lopen en kicken kwam er heel even goede beweging in maar dan hoorde ik zo een krrrr geluid, de krukas was los maar draait bijna niet. Nu ik denk dat het 1 of alle 2 de lagers zijn dat kapot zijn maar ben natuurlijk niet zeker. wat denken julie? heeft iemand dit ook al voorgehad?
 
Tuning Is Not A Crime

Kampersjaak 11-10-2005 16:50 Print reply

Posts: 12285
big end lager kapot,

geluk dat je cil nog heel is
 
oderint dum metuant
Almer 11-10-2005 16:59 Print reply

Posts: 3325
je blok moet toch open kan je meteen zien wat het is... ik gok je bigend lager want als je krukaslager rot zou zijn zou die eerst begininen te rammelen
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
richard3 11-10-2005 17:01 Print reply

Posts: 5198
bigend idd blok ff los misschien nog iets anders los geschoten mag hopen van niet voor jou

 
op naar de grote brommers
kut scooters 11-10-2005 17:05 Print reply

Posts: 235
nieuw big end is best duur
 
Kampersjaak 11-10-2005 17:10 Print reply

Posts: 12285
nieuwe kruk as heb je voor 80 euro dacht ik
 
oderint dum metuant
Almer 11-10-2005 17:21 Print reply

Posts: 3325
kan je beter nieuw bigend persen en paar nieuwe kruklagers ben je der weer even vanaf

 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Kampersjaak 11-10-2005 17:22 Print reply

Posts: 12285
kan ook,

is mischien nog wel goedkoper ook
 
oderint dum metuant
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-10-2005 17:31 Print reply

Posts: 10835
kan toch ook dat alleen je krukaslagers zelf kapot zijn?

kan je drijfstang nog soepel zonder speling draaien?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
CaPsLoCkEr 11-10-2005 17:37 Print reply

Posts: 91
Big end lager? waar steekt die? op de drijfstang zit geen speling en die draait nog goed mee

Dit bericht is gewijzigd door CaPsLoCkEr op 11-10-2005 om 17:42 uur.
 
Tuning Is Not A Crime
Joostvdw 11-10-2005 17:48 Print reply

Posts: 4789
je lagers hoeven niet eenst te rammelen voordat ze vastlopen!

op m'n mt gehad, de kooi om de balletjes was weg en de balletjes zijn een of een vermaald op een gegeven moment werd de kruk ergens niet ondesteunt en liep die in het carter vast

daarvoor had ik geen lagerspeling!
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
CaPsLoCkEr 11-10-2005 18:10 Print reply

Posts: 91
mja... maar wat zijn nog woorden voor big end?? en waar steekt die dan?
 
Tuning Is Not A Crime
Joostvdw 11-10-2005 18:16 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CaPsLoCkEr
mja... maar wat zijn nog woorden voor big end?? en waar steekt die dan?


je weet vast je zuiger wel te vinden, die zit vast aan je drijfstang, volg die naar beneden naar je krukas, daar waar je drijfstang in je krukas zit, daar zit een lager en die heet je big-end

om te checken of hij goed is, haal je zuiger eraf en voel of je drijfstang weg van je krukas kan trekken, als je big-end kapot is voel je em klikken en bewegen, anders voel je niks

zijlingse speling mag wel, niet teveel
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
dirktimmer 11-10-2005 18:19 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
je lagers hoeven niet eenst te rammelen voordat ze vastlopen!

op m'n mt gehad, de kooi om de balletjes was weg en de balletjes zijn een of een vermaald op een gegeven moment werd de kruk ergens niet ondesteunt en liep die in het carter vast

daarvoor had ik geen lagerspeling!


dit hebk ook gehad was echt gek gezicht. de kooi was helemaal vermalen in me cilinder
 
CaPsLoCkEr 11-10-2005 18:22 Print reply

Posts: 91
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


je weet vast je zuiger wel te vinden, die zit vast aan je drijfstang, volg die naar beneden naar je krukas, daar waar je drijfstang in je krukas zit, daar zit een lager en die heet je big-end

om te checken of hij goed is, haal je zuiger eraf en voel of je drijfstang weg van je krukas kan trekken, als je big-end kapot is voel je em klikken en bewegen, anders voel je niks

zijlingse speling mag wel, niet teveel


Ok, ja julie gebruiken gewoon de naam big end ik noem die lager anders.
maar goed de big end lager is niet kapot, ik heb gevoeld en zijlingse speling heeft ie nauwelijks en van boven naar onder helemaal niet en de drijfstand draait ook nog goed mee.
Dus waarschijnlijk is het dus gewoon 1 of 2 krukaslagers die kapot zijn?
 
Tuning Is Not A Crime
Joostvdw 11-10-2005 18:23 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
[...]


dit hebk ook gehad was echt gek gezicht. de kooi was helemaal vermalen in me cilinder


ja bij mij dus, uhm, verdwenen ofzo, maar het raarste was nog wel; het ene moment geen lagerspeling en pats boem, opeens wel en ook maar in 1 bepaalde stand van de krukas
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 1640 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved