Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wil hem nu wel eens rijdende krijgen (MTX-SH).

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 968 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3249 - Wil hem nu wel eens rijdende krijge...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robert Lukkes 18-3-02?20:20 Print topicpost
Posts: 1406
Mijn MTX-SH wil niet starten.(na zoveel pogingen).
Ik heb eronder:
6bak, 70cc Zeta, 20mm Mikuni met Sproeier 150, mijn luchtfilterslang eraf gehaald.

Ik heb het volgende gedaan na de tips van Oscar O, BEAST, Symen en Bart@blaaah.

De ontsteking op zijn vroegst gezet.
Sproeier 150 Mikuni teruggezet in de Carb.
De luchtfilterslang eraf gehaald.

Maar hij doet nog niks, hij ploft als een gek, maar starten ho maar,
Soms dan lijkt het net of hij een beetje start, maar dan hottert hij wat.
Ik heb geen plaatsen gevonden waar valse lucht komt.
Als je gas geeft, dan hoort het zo van bwwwwoooooooooooooooooooop.
De bougie is echt VET, nu heb ik er een korte schacht in zitten, maar Symen zei dat ik er een lange schacht in moest doen.Maar als ik er een lange schacht in doe, en ik probeer hem te starten, brand ik er dan geen gat in, omdat de ontsteking op zijn vroegst staat.

Ik heb nog de sproeiers liggen:
70,72,75,77,85,86,90,100,110,115 en 150.
Moet ik er nog een andere proberen in te zetten.
115 heb ik al geprobeert, maar dat viel ook tegen.

Toen ik bij Symen was, toen we dat er onder hadden gezet (6bak + 70cc Zeta) ben ik met een 13mm teruggereden naar huis, reed toen maar 30-35kmph met sproeier 90 erin.

Hellup.
Alvast Bedankt!
P.S Maar ik wil hem wel weer aan de praat krijgen.
Moet btw over 4weken afrijden en als ik hem haal(1e keer) ga ik direct ook auto kopen, maar wil de SH wel houden.

 
I'm a supersonic highspeed racer

verwijderd 18-3-02?21:05 Print reply
Posts: 4082
ik denk dat de ontsteking nog vroeger moet
 
Sneks 18-3-02?21:18 Print reply
Posts: 2499
probeer eens een nieuwe bougie met de juiste schachtlengte en zet de ontsteking gewoon netjes op het streepje.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Martijn 18-3-02?21:18 Print reply
Posts: 10000
ehhh zet em anders op het voorgeschreven aantal graden voorontsteking (bij mij 18 graden) dan maakt ie niet zn volle toeren, maar start ie wel beter... als ie het doet kun je altijd nog de ontsteking eerder zetten...


 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SpeedYveS 18-3-02?21:57 Print reply
Posts: 1644
FOUT!!!!!!! zet sproeier 180 der in, en hij loopt.
 
Robert Lukkes 18-3-02?23:03 Print reply
Posts: 1406
Quote:
Originally posted by: YVES?tm

FOUT!!!!!!! zet sproeier 180 der in, en hij loopt.


Waarom 180, waarom ben je daarzo zeker van.
 
I'm a supersonic highspeed racer
-Michiel RS- 18-3-02?23:23 Print reply
Posts: 2803
en doe er eens een nieuwe bougie in voordat je dat allemaal had gedaan!!
 
Rens 18-3-02?23:51 Print reply

Posts: 6863
In een mtx-sh HOORT een lange schacht bougie!!!!!!!!!!
 
achter de maan is alles beter
Martijn 19-3-02?00:06 Print reply
Posts: 10000
ja nou komt je bougie niet ver genoeg om je mengsel te laten ontbranden...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Robert Lukkes 19-3-02?14:07 Print reply
Posts: 1406
Oke, maar op mijn vorige 70cc had ik ook een korte schacht bougie.(liep in de 1e 13000+)
Ook op mijn 49,9cc cilinders had ik korte schacht.
Liep altijd als een trein.

Ik zal het proberen.
 
I'm a supersonic highspeed racer
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 19-3-02?23:16 Print reply

Posts: 7007
Ik heb ook wel eens een korte schacht geprobeerd op m'n SH toen, maar toen liep hij veel slechter en de oude was ook lang dus ik denk idd wel dat dat ook kan helpen met je probleem.
 
nobody fuck with us!!
Neonlampje 20-3-02?00:40 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Ik heb het volgende gedaan na de tips van Oscar O, BEAST, Symen en Bart@blaaah.
WHAAA pijnlijk...


maar lijkt op een verkeerde afstelling hoor.. en er hoort lange schacht in toch? (maar ik vat dat gat branden in zuiger nog steeds niet eigenlijk, hoe zit dat psies?)
 
Nick - Administrator 20-3-02?08:47 Print reply

Posts: 4967
Hij start dus WEL maar geeft meteen bwaaap als je gas geeft. En hij heeft nergens valse lucht?
Probeer inderdaad eerst eens een (veel) grotere sproeier.
Kutten met onsteking heeft nu nog geen zin, zorg eerst maar eens dat ie goed loopt. Dus zet ontsteking ff waar ie hoort, misschien iets vroeger maargoed.
En je bougie: Dat is inderdaad lange schacht bij mtx. En je brand geen gat ofzo in je zuiger, dat heeft niets met de lengte van je bougie te maken. Het kan wel dat de bougie dan de zuiger gaat raken, maar aangezien je nix zei over een afgevlakte kop zal dat wel niet (het hoort namelijk zo bij mtx).
Neem zowiezo (zoals michiel al zei) ff een NIEUWE bougie, dat wil ook nog wel eens helpen.

Dus:
-grotere bougie (evt choke erbij, kijke hoe ie loopt...)
-ontsteking lekker waar ie hoort, boeit nu nog niets
-nieuwe bougie (deze is vet en misschien gaar), en zorg dat je een lange schacht hebt.
 
Junkie XR 20-3-02?10:40 Print reply

Posts: 5753
En als dat niet helpt, buig dan de contactpuntjes van de bougie wat dichter naar elkaar toe, dit heeft bij mij ook 2 keer heel erg geholpen, vooral in de winter.
 
verwijderd 20-3-02?13:13 Print reply
Posts: 4082
ontsteking moet vroeger volgens mij
 
Blukaap 20-3-02?13:52 Print reply

Posts: 10006
Grotere sproeier lijkt me en misschien de ontsteking juist later zetten, dan start ie veeeeel makkelijker (was bij mijn MT ook).
Alleen stond ie toen te laat en trilde ie als de pest, maar starten deed ie wel .
 
Bastila is lief

Dit topic is 841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved