Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - balancerend op het randje van een hoop ellende

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3248 - balancerend op het randje van een h...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ronaldv56 18-3-02?19:26 Print topicpost
Posts: 369
Ok, Ik reed vandaag van school naar huis en ik liep me kapot te ergeren aan het feit dat de brommer niet vooruit te branden was, hij wou nie lekker lopen, de kickstart gaf bijna geen tegendruk. Het leek net alsof hij bijna geen compressie had.
Toen begon hij nog eens een schrapend geluid te maken, dus ik schrik en de rest van de weg heel rustig gereden, weinig toeren enzow.
Thuis als een gek alles gedemonteert, bleek er 1 zuigerveer doormidden maar compleet te zijn en de andere een heel klein (1mm) stukkie te missen. Ik alles schoongemaakt, nieuwe zuigerveren bestelt (hadden ze nog niet op voorraad ook…) zie ik dat mijn uitlaatpoort helemaal vol met roet zit. Het hoort een opening van ongeveer 2cm bij 1 cm te zijn en het was nog maar een halve bij een halve cm.. Er staan wat foto’s op [URL[t]]http://www.juwelierversteeg.nl/ronald/brommer.htm[/t]Dees site[/URL]
Nou jah, morgen zuigerveren ophalen eropzetten, de zuiger schoonmaken en alles weer inelkaar. De uitlaatpoort zover mogelijk open gemaakt en mijn pa reinigt de cilinder morgen helemaal in een trilbad. Dus dan moet het allemaal weer wat beter werken…..hoop ik…..

FF wat vragen:
1) hoeveel mm kun je de kop van een sh ongeveer afvlakken? gewoon een 50cc kop+cilinder?
2) hoeveel helpen carbonkleppen tegen over metale (ik dacht dat ik carbon had, blijken gewoon metalen te zijn)

 
vroem vroem vroem

Robert Lukkes 18-3-02?19:39 Print reply
Posts: 1406
Heb ik ook gehad, maar toen was mijn orginele cilinder wel helemaal aan gort, moet die nog steeds laten honen.
Je hebt wel geluk gehad.
 
I'm a supersonic highspeed racer
barry 18-3-02?19:46 Print reply

Posts: 7387
die kop kun je nog erg ver afvlakken als je zuiger niet te hoog komt, dat hangt er van af, die van mij is nog niet max afgevlakt maar al wel ver en ik merk he tnu al wel duidelijk, van sh kan nog veel af!

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) on 18-3-02 19:56]
 
He?
ronaldv56 18-3-02?19:54 Print reply
Posts: 369
Mm het is volgens mij niet de originele, maar er staat niks op, heeft 6 ribben, rijdt net 65
 
vroem vroem vroem
Steve_ZHC 19-3-02?10:49 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Robert?lukkes

Heb ik ook gehad, maar toen was mijn orginele cilinder wel helemaal aan gort, moet die nog steeds laten honen.
Je hebt wel geluk gehad.


Zo'n kerel die uit Marum komt had vroeger een splinternieuwe MT, originele cilinder uit laten boren tot 60cc en poorten bij laten werken bij Bos Postema ofsow uit Grootegast, liep met 16mm 110 kilometer!
 
Neonlampje 19-3-02?11:01 Print reply

Posts: 14825
Quote:
FF wat vragen:
1) hoeveel mm kun je de kop van een sh ongeveer afvlakken? gewoon een 50cc kop+cilinder?
2) hoeveel helpen carbonkleppen tegen over metale (ik dacht dat ik carbon had, blijken gewoon metalen te zijn)

1: totdat je zuiger tegen je kop komt
2: ja heel veel, veel snellere gasreactie, en tis ook nog minder schadelijk als ze kapot gaan (heb ze nog nooit kapot gehad, carbonnen, metaal wel 1x doormidden)
 
hondambx 6-8-2004 22:34 Print reply
Posts: 359
je hebt geen geluk gehad want je moet maar bedenken als je zuigeveer breekt zit er nu een stuk in je blok. en dat kan een hoop kapot maken. ik spreek uit ervaring
 
www.tipsforlife.nl/forum
Ariej 6-8-2004 22:37 Print reply

Posts: 3685
kijk eens bij de datums van de vorige posts
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Lykantroop 6-8-2004 23:00 Print reply

Posts: 4754
lol
 
wipe-out 6-8-2004 23:38 Print reply

Posts: 7672
oud topic
 

Dit topic is 810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved