suzuki rijder |
10-10-2005 15:21 |
Posts: 2322 |
heeft ie nog wel genoeg compressie als de zuiger en cilinder op zijn wil een puch haast niet starten
|
|
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url] |
|
Almer |
10-10-2005 15:44 |
Posts: 3325 |
kijk eerst nog es naar die sproeier, als je die tegen het licht houdt moet er een gaatje inzitte ist dat niet zo met n compressor (of met je mond als dat wil) schoonblazen totdat je weer n gaatje ziet
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Robbiej17 |
11-10-2005 18:05 |
Posts: 43 |
De ontsteking is rot.. hoe duur moet een nieuwe ontsteking kosten? of waar kan ik een 2e hands ontsteking halen?? liefst omg Lelystad/Almere
bvd
Dit bericht is gewijzigd door Robbiej17 op 11-10-2005 om 18:05 uur.
|
|
|
|
HONDA MT FRIESLAND |
17-10-2005 21:08 |
Posts: 79 |
koppeling al nagekeken
dat er misschien een veertje af mist
|
|
/ |
|
maxisport |
17-10-2005 21:13 |
Posts: 4206 |
ik zeg condensator
want hij vonkt wel buiten de cilinder
maar miss niet onder hoge druk, in de cilinder dus.
en een condensator zorgt voor een sterke vonk, die dan ook onder hoge compressie overspringt
en t is gewoon zo'n standaard puch geval
suc 6
|
|
|
|
Almer |
17-10-2005 21:15 |
Posts: 3325 |
ik zeg contactpunten, bij zo'n dinkje verniel je die condensator niet zo snel, maar je contactpunten zijn wel slijtagegevoelig
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxisport
ik zeg condensator
want hij vonkt wel buiten de cilinder
maar miss niet onder hoge druk, in de cilinder dus.
en een condensator zorgt voor een sterke vonk, die dan ook onder hoge compressie overspringt
en t is gewoon zo'n standaard puch geval
suc 6
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
jorismb |
19-10-2005 19:54 |
Posts: 360 |
okee.. geen problemen met je ontsteking dat blijkt wel.. omdat ik al veel te veel aan puch heb gesleuteld kan ik je misschien wel helpen.. ff checklistje maken voor je
vonkt ie? ja (zei je)
krijgt ie benzine? ja (bougie was nat zei je)
heeft ie compressie? ? (kost het moeite om aan te lopen of voel je nauwelijks verschil tussen koppeling ingeknepen en niet ingeknepen?)
toen zei je ook nog dat je bougie wit was.. post ff je complete setup, carb, cilinder, uitlaat en je sproeier.. want waarschijnlijk heb je een te klein sproeiertje erin zitte..
|
|
|
|
nick_whazaa |
19-10-2005 20:23 |
Posts: 532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jorismb
okee.. geen problemen met je ontsteking dat blijkt wel.. omdat ik al veel te veel aan puch heb gesleuteld kan ik je misschien wel helpen.. ff checklistje maken voor je
vonkt ie? ja (zei je)
krijgt ie benzine? ja (bougie was nat zei je)
heeft ie compressie? ? (kost het moeite om aan te lopen of voel je nauwelijks verschil tussen koppeling ingeknepen en niet ingeknepen?)
toen zei je ook nog dat je bougie wit was.. post ff je complete setup, carb, cilinder, uitlaat en je sproeier.. want waarschijnlijk heb je een te klein sproeiertje erin zitte..
ook al vonkt die, hoeft die nog niet te starten. het licht er maar net aan hoe laat je ontsteking staat, ik zou het gokken op onsteking.
|
|
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !! |
|
crosser10040 |
19-10-2005 23:14 |
Posts: 515 |
probeer eens een grotere sproeier een maatje of 10 groter dan je er nu in hebt zitten en je zou ook een beetje aan je grondplaat kunnen gaan draaien
|
|
|
|
ploebie |
22-10-2005 20:13 |
Posts: 66 |
als ik jou was zou ik ook ff met perslucht de sproeier schoonspuiten,kan sijn dat ie vuil is
|
|
vespa power |
|
frenk the puch man |
27-10-2005 8:46 |
Posts: 129 |
contact punte .. ff checke
|
|
relaxxx |
|
jorismb |
27-10-2005 23:54 |
Posts: 360 |
heb je sowieso alles al afgesteld?
carb en ontsteking??
zie puchmaxi.nl ter informatie!
|
|
|
|
Palava |
28-10-2005 1:03 |
Posts: 2866 |
kun je wel over ontsteking enzo praten, maar witte bougie is toch gewoonb te arme afstelling ==> valse lucht, te kleine sproeier
|
|
|
|
puchisroeg |
30-10-2005 23:55 |
Posts: 46 |
Gewoon alles langs gaan en zorgen dat je het goed voor elkaar heb.
begin
-zorg dat je onsteking goed werkent heb.
-Stel je onsteking af.
-maak je carb. even schoon.
-kijk of i compresie heeft.
-draai er even een nieuwe bougie (nkg 7 in.
-ga een stukkie rijden en kijk wat voor kleur de bougie heeft.
-is die wit moet er een grotere sproeier in.
-is i zwart dan doe je er een kleinere sproeier in.
-is hij koffie bruin dan i shij goed.
|
|
|
|
poelman |
1-11-2005 23:30 |
Posts: 67 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Oude benzine uit de tank, wegdonderen. Nieuwe erin, carb schoonmaken, nieuwe bougie erin, helmaal vast draaien en dan loopt ie wel weer.
Idd laatst ook zo'n ding weer aan het lopen gemaakt. Zou gewoon ff cilinder ed eraf draaien schoonmaken en vooral oude benzine eruit donderen. Ff lopen en klaar is kees. Puch loopt altijd. Als ie loopt ff w88 tot ie een beetje warm is en gaan met die banaan.
GRTZ Poelman
|
|
|
|