Dark Chris |
9-10-2005 18:28 |
|
Frysk |
9-10-2005 18:28 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
wil je alsjeblieft de o gewoon gebruiken ipv de 0?
zo kan je het ook zeggen
maargoed wat wil je nou hard optrekken of hogere top ?
voor hogere top = zwaarder dus groot voor en klein achter
voor hard optrekken = lichter dus klein voor groot achter
|
|
giggitybyte |
|
KaWaReZ |
9-10-2005 18:31 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: speeder
[...]
zo kan je het ook zeggen
maargoed wat wil je nou hard optrekken of hogere top ?
voor hogere top = zwaarder dus groot voor en klein achter
voor hard optrekken = lichter dus klein voor groot achter
hij wil optrekken , als je geen leesprobleem had was je daar na het lezen van zn beginpost al achtergekomen (en de titel van zn 2de topic over precies hetzelfde onderwerp) en de eerste 8 posts die in dit topic hebben gestaan
tis dak niet weet wat het bereik is van de tandwielenverzameling van appie, anders hak et wel gezegd
afaik 11-47 is de lichtste (of is std, geen id iig)
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Dark Chris |
9-10-2005 18:33 |
Posts: 31 |
ik wil snel optrekken ,, die snelheid heb ik al hij gaat 110
dat wil ik ook met die tandwiel verhouding er uithale want als ik voor kleiner maak zal de topsnelheid naar beneden gaan en zal hij meer gaan trekken dus ik dnek dat ik een kleiner maatjj koop voor voor en achter meschien zelfde laat of moet ik die dan ook veranderen?
|
|
|
|
Frysk |
9-10-2005 18:35 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dark Chris
ik wil snel optrekken ,, die snelheid heb ik al hij gaat 110
dat wil ik ook met die tandwiel verhouding er uithale want als ik voor kleiner maak zal de topsnelheid naar beneden gaan en zal hij meer gaan trekken dus ik dnek dat ik een kleiner maatjj koop voor voor en achter meschien zelfde laat of moet ik die dan ook veranderen?
ja maar dan moeten we wel jouw huidige tandwielverhouding weten
|
|
giggitybyte |
|
Dark Chris |
9-10-2005 18:36 |
Posts: 31 |
achter is ij 47 weet ik 99% zker en voor is hij 11 of 12 dus of ik koop een 10 of een 11 hangt er van af wat er op zit
en iemand zei net dat v0or 10 kleinste was en achter 50
|
|
|
|
jackmasterTZR |
9-10-2005 18:40 |
Posts: 3062 |
ik zou je tandwielverhouding zo laten.
gewoon vliegwiel onsteking eraf halen, en hpi er op knikkeren, dan zul je vlot trekken
|
|
|
|
Dark Chris |
9-10-2005 18:40 |
Posts: 31 |
voor zit 11 heb eve geteld
dus dan ga ik een 10 kope voor voor
moet ik dan ook een grotere voor achter kopen of maakt dat niet uit?
|
|
|
|
KaWaReZ |
9-10-2005 18:42 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
ik zou je tandwielverhouding zo laten.
gewoon vliegwiel onsteking eraf halen, en hpi er op knikkeren, dan zul je vlot trekken
betekent dattie iig geen licht heeft, en hij wil dr nie zoveel geld aan uitgeven.
lezen is een kunst, en zo te zien heeftie dr ook niet alteveel verstand van dus die hpi is binnen de kortste keren een asbak geworden.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
mtx freak |
9-10-2005 18:43 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dark Chris
voor zit 11 heb eve geteld
dus dan ga ik een 10 kope voor voor
moet ik dan ook een grotere voor achter kopen of maakt dat niet uit?
zou ik niet doen want hij is nu al licht vertand en dan zo snelheid en dan zal je met nog lichter vertanden helemaal overtoeren trekken.
Verander gewoon wat aan je setup
|
|
|
|
KaWaReZ |
9-10-2005 18:44 |
Posts: 20582 |
als je achter groter neemt (ook nieuw)(als dat te halen is) ist verstandig om meteen een nieuwe ketting erbij te nemen.
Niet alleen vanwege het inslijten, maar kan zijn dat je ouwe ketting wat te kort is als het verschil te groot wordt
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
onraad |
9-10-2005 18:52 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
[...]
zou ik niet doen want hij is nu al licht vertand en dan zo snelheid en dan zal je met nog lichter vertanden helemaal overtoeren trekken.
Verander gewoon wat aan je setup
Hmm ik heb een MTX die in z'n 5e nog 12k ? 13k rpm kan draaien, dikke overtoeren dus. Maar dit betekent niet dat je altijd zo hoog MOET rijden he. Je kan je toch gewoon inhouden als je rijdt. Dan trek je gewoon niet altijd volgas he. Ik rij al een hele tijd zo rond en het is echt geen probleem hoor.
|
|
|
|
dt50rcrosser |
9-10-2005 19:16 |
Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: onraad
[...]
Hmm ik heb een MTX die in z'n 5e nog 12k ? 13k rpm kan draaien, dikke overtoeren dus. Maar dit betekent niet dat je altijd zo hoog MOET rijden he. Je kan je toch gewoon inhouden als je rijdt. Dan trek je gewoon niet altijd volgas he. Ik rij al een hele tijd zo rond en het is echt geen probleem hoor.
inderdaad. ik ben met me dt50r ook van 14,43 met een top van 115 trug gegaan naar 11,50 er idd kans dat je overtoeren draait, maar who gifs a fuck.. dan moet je gewoon zelf zo slim zijn om niet steeds volgas te rijden.....
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
KaWaReZ |
9-10-2005 22:57 |
Posts: 20582 |
carb begrenzen zodat je enkel 3/4 kan rijden, scheelt ook n hoop benzine + slijtage
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Dark Chris |
9-10-2005 22:57 |
Posts: 31 |
jhh daar dacht ik ook al aan gewoon inhoude jj schakelt gewoon door als hij op ze juiste toeren is dan trekt hij tog nog gewoon?
want als dat zo is doe ik wel die kleinere tandwiel verhouding
|
|
|
|