Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - VHM kop voor NSR50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32393 - VHM kop voor NSR50
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PRO TUNING 5-10-2005 19:34 Print reply

Posts: 4000
Niet alle aluminium is geschikt voor het maken van binnen / buiten koppen
 
simonini 5-10-2005 19:41 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Niet alle aluminium is geschikt voor het maken van binnen / buiten koppen


Weet ik, en origineel is een vhm-binnenkop zelfs van gewalst aluminium gemaakt. Het materiaal van de buitenkop zal normaal geen grote problemen geven, en vermits de binnenkop dan toch verwisselbaar is, kan er vanalles getest worden he
 
simonini 6-10-2005 18:05 Print reply
Posts: 79
Ik heb gewoon de belangrijkste maten nodig zodat de kop kan passen, het maakt niet uit dat de buitenkop bvb een millimeter dikker is van materiaal dan de originele, of een lichtjes andere vorm heeft. Als ik de belangrijkste maten heb, ben ik al tevreden. Bijvoorbeeld de diameter en dikte van de binnenkop en enkele afmetingen zodat ik de positie van de binnen tov de buitenkop kan bepalen. Want bij een nsr wordt de binnekop door de buitenkop geklemd en op z'n plaats gehouden, in tegenstelling tot scooter-koppen waar de binnenkop ook nog eens over de draadstangen van de cilinder schuift.
Dus niemand die zo'n kopje liggen heeft, of iemand kent die er 1tje heeft en eens eventjes een schuifmaat wil pakken
 
Neonlampje 6-10-2005 20:13 Print reply

Posts: 14825
ik zou zeggen, maak zoiets gewoon from scratch.. is minder werk dan iets namaken...

meet je originele kop op, voor b.v de doorstroming van je koelvloeistof.. dat is wel belangrijk... verder gewoon beetje slim nadenken.. ik maak ze gewoon op basis van bestaande koppen die ik uit draai
 
PRO TUNING 6-10-2005 20:17 Print reply

Posts: 4000
Anders koop je gewoon zo`n VHM kop dan heb je alle maten en kun je ze in productie namaken.
Zonder investeren geen winst.
 
simonini 7-10-2005 0:02 Print reply
Posts: 79
Het is niet men bedoeling ze in productie te nemen, ik denk dat ik dan wel eens een boos telefoontje van VHM zou kunnen krijgen.
De kop dient gewoon voor eigen gebruik op men summercup-racer (waarmee ik misschien volgend jaar het noord-frans kampioenschap ga meerijden). En omdat ik op school de kans kreeg, ipv een opgelegde oefening, een eigen oefening te maken op CNC-draaibank en CNC-freesmachine, leek het mij wel leuk (en handig) om een cilinderkop met verwisselbare binnenkop te maken. Ik rijd momenteel ook met een uitgedraaide originele kop, maar ik zie meer mogelijkheden met een blinde binnenkop dan met een originele kop. En vermits een originele kop in okkazie ook al rap 25-30? kost lijkt het mij wel de moeite waard om te maken. Er zelf een kopen vind ik niet alleen redelijk zinloos (dan heb ik er 2) maar ook redelijk duur voor de simpele student die ik ben

Heeft er anders niemand foto's of tekeningen van de klemming van de binnen- in de buitenkop. Want ik kan wel even afkijken van scooterkopjes, maar daar wordt de binnenkop, via de buitenkop, rechtstreeks vastgeschroefd op de draadstangen en afgedicht met een paar o-ringetjes rond de draadstang. Bij een NSR wordt de binnenkop geklemd door de buitenkop, die volledig in de hoeken wordt vastgeschroefd, dus zal de afdichting op een andere wijze moeten plaatsvinden. Vooral rond het bougiegat, want daar wordt hij waarschijnlijk op geklemd. Ik vermoed dat de afdichting op de diameter zal plaatsvinden door een o-ring in een groef te plaatsen (ipv met een scooter de o-ringen tussen binnen- en buitenkop te leggen) en dan met de buitenkop de binnenkop te klemmen. Maar omdat ik geen 5 verschillende "prototypes" zal mogen maken op school, wil ik het van de eerste keer juist hebben.
 
Jonesy 7-10-2005 0:59 Print reply
Posts: 86
Ik denk dat je heel moeilijk aan de maten komt (gratis). Iemand die zo'n kop heeft neemt niet gauw de moeite om alles op te meten, en denk eens na : zou jij alle info weggeven nadat je een duur onderdeel hebt gekocht?
Het is leuker om zelf een goeie kop te maken, dan kun je zelf ook gaan rekenen aan MSV, bolling van de kamer en compressie. Dan pak je een oude NSR kop en kottert/draait daar een ruimte in zodat je een losse binnenkop erin kunt plaatsen (persen of met o-ring sealing). Dat is theoretisch ook leuker dan kopieerwerk...
 
Bullet 7-10-2005 14:35 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jonesy
Ik denk dat je heel moeilijk aan de maten komt (gratis). Iemand die zo'n kop heeft neemt niet gauw de moeite om alles op te meten, en denk eens na : zou jij alle info weggeven nadat je een duur onderdeel hebt gekocht?
Het is leuker om zelf een goeie kop te maken, dan kun je zelf ook gaan rekenen aan MSV, bolling van de kamer en compressie. Dan pak je een oude NSR kop en kottert/draait daar een ruimte in zodat je een losse binnenkop erin kunt plaatsen (persen of met o-ring sealing). Dat is theoretisch ook leuker dan kopieerwerk...


volgens mij wil hij alleen de maten van de vorm van de buiten en binnenkopje
 
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 2407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved