Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda cr250cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 722 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32354 - honda cr250cc
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2856 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theredone51 8-10-2005 19:00 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-power
ondertussen heb ik nieuwe lagertjes gehaald bij De Doele in zaandam.

Ik ben ongeveer een halve dag bezig geweest met het blok in elkaar zetten, omdat k niet wist hoe de boel in mekaar zat... degene die hem uit elkaar heeft gehaald was zo slim om alles door door elkaar te gooien

Maar nu het volgende, de carter helfden zitten op elkaar en ik kom erachter dat er ong. een mm speling op de krukas zit... en k heb het over horizontale speling, de lagers zijn goed volgens het bedrijf, de lagers heb k op de krukas geperst dus de krukas is ook niet uit gesleten.. waar kan het nou wel aan liggen? als het de goeie lagers zijn kan er simpelweg toch geen ruimte op zitten
Heeft iemand toevallig ergens op een blaadje staan welke maten de lagers moeten hebben?


ringetje vergeten? maar is het speling van de krukas zelf, of van het bigend? horizontale bigend speling is namelijk gewoon toegestaan

 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
mbx-power 8-10-2005 20:25 Print reply
Posts: 468
horizontale speling op de krukas zelf, en een mm speling op je big-end lijkt me ook niet erg gezond trouwens...
Welk ringetje moet ik vergeten zijn dan? zover ik weet zit er geen ring tussen het lager en carter in...
 
mb-gek 8-10-2005 20:26 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-power
horizontale speling op de krukas zelf, en een mm speling op je big-end lijkt me ook niet erg gezond trouwens...
Welk ringetje moet ik vergeten zijn dan? zover ik weet zit er geen ring tussen het lager en carter in...

als ze op je kruk vast zitten die lagers liggen ze los in je holte
de lager holte dus en niet je krukas holte

Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 8-10-2005 om 20:26 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mbx-power 8-10-2005 20:32 Print reply
Posts: 468
als het bij de oude lagers niet zo was hoe kan het nu wel dan?

En zoals ik het bekijk is dat toch niet mogelijk omdat alles in elkaar klemt, anders zou je toch nooit je krukas lagers op de goeie plek kunnen krijgen als er ruimte tussen zit.

Belangrijker is wat kan ik er nu nog aan doen??

Dit bericht is gewijzigd door mbx-power op 8-10-2005 om 20:33 uur.
 
mb-gek 8-10-2005 20:35 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-power
als het bij de oude lagers niet zo was hoe kan het nu wel dan?

En zoals ik het bekijk is dat toch niet mogelijk omdat alles in elkaar klemt, anders zou je toch nooit je krukas lagers op de goeie plek kunnen krijgen als er ruimte tussen zit.

Belangrijker is wat kan ik er nu nog aan doen??

Dit bericht is gewijzigd door mbx-power op 8-10-2005 om 20:33 uur.

uu hoe wou je anders je krukas ooir centreren als hij echt geklemt zou zitten?

en heb je echt dezelfde maat lagers gekocht?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mbx-power 8-10-2005 20:46 Print reply
Posts: 468
hmm daar heb je wel weer gelijk in...
volgens die gasten bij De Doele kan het niet missen, dan zal ik toch maar weer het blok uit elkaar gaan halen en de lagers nameten

Als de lagerschalen ruim zijn, kan ik daar nog wat aan doen? miss. opvullen met iets zodat de lagers weer klemmen?
 
mbx-power 12-10-2005 22:42 Print reply
Posts: 468
lager probleem is opgelost....

De lagerschalen waren dus mooi uit gesleten! nu zijn de lagers er met groene loctite in geplakt en dat schijnt speciaal voor dit soort problemen te zijn, ze zitten in elk geval goed vast!
Nu alleen nog zoeken naar een goeie cil. en zuiger... is wel vrij moeilijk aan te komen!
 
mbx-power 31-10-2005 23:08 Print reply
Posts: 468
de motor leeft weer!!!

ik heb na veel zoeken een cil. en zuiger kunnen kopen.

Een GK getunede nog wel... geen id wat dat moet inhouden, maar in elk geval het loopt!

Nu de crosser alleen nog verder af monteren, checken of de powervalve goed werkt en dan het gas erop

Als iemand nou nog foto's zoekt van het blok,versn.bak enz. laat het even weten, ik heb alles vast gelegd.
 
PRO TUNING 1-11-2005 9:47 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-power
de motor leeft weer!!!

ik heb na veel zoeken een cil. en zuiger kunnen kopen.

Een GK getunede nog wel... geen id wat dat moet inhouden, maar in elk geval het loopt!

Nu de crosser alleen nog verder af monteren, checken of de powervalve goed werkt en dan het gas erop

Als iemand nou nog foto's zoekt van het blok,versn.bak enz. laat het even weten, ik heb alles vast gelegd.


GK is waarschijnlijk Gerrit Korevaar
 
Ollie 1-11-2005 10:24 Print reply

Posts: 2468
Idd GK, dit zat vroeger toch ergens bij Elst? Bij veenendaal in de buurt?
 
theredone51 1-11-2005 11:36 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


GK is waarschijnlijk Gerrit Korevaar


weet je toevallig ook waarvoor "power tuned" staat?
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Johnny B 1-11-2005 11:48 Print reply

Posts: 8381
89-90-91: Zwakke wiellager, minder goede ontsteking, achterschokbreker zozo. Slecht werkende achterrem. Tandwiel van kickstarter vaak slecht.

owja waterpomp wil ook regelmatig lekken
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
mbx-power 7-11-2005 23:19 Print reply
Posts: 468
Kijk dat is goede info.

Alle punten heb ik al nagekeken, de achterwiel lagers waren extreem goor dus meteen schoon gemaakt en dik in het vet gezet
a.rem werkt nog perfect.
Schokker werkt perfect, weet niet welke er ori. onder zit maar hij lijkt wel vervangen.
Waterpomp is heel.
Kickstarter werkt ook nog goed.
En om het af te maken, morgen ffe een test ronde!
Even knappies afstellen denk ik omdat er een andere cil. op zit.

 
mbx-power 8-11-2005 18:49 Print reply
Posts: 468
Nou vanmiddag getest en hij rijd perfect!
Afstellen was niet eens nodig, hij rijd zelfs beter nog meer vermogen onderin

Het is nu moeilijker om wheelies te maken dan te spinnen op asvalt!
 

Dit topic is 2856 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved