Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda cr250cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 727 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32354 - honda cr250cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2855 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbx-power 3-10-2005 21:59 Print topicpost
Posts: 468
Hallo, aangezien ik niets kon vinden in de KB. open ik dit topic.

Ik ben namelijk op zoek naar technische gegevens van een honda cr250 uit '91.

Graag wil ik weten of en hoe je de kleppen op de uitlaatpoort kunt afstellen, en hoe dat nou precies werkt.

Ik heb ook info. nodig over bloklagers enz. want de motor is aan revisie toe.

En dan ffe erbij ook nog, wat is nou een goede crossmotor zaak? iemand die goedkoop EN goed spul levert, het liefst in omg. Hoorn

Ik had gehoord dat piepers goed spul levert maar die is er opeens mee gestopt...
 

voederbiet 3-10-2005 22:02 Print reply

Posts: 10000
van drooge racing in edam zal je wel aan onderdelen kunnen helpen.

verders zou ik hier eeven een kijkje nemen: http://www.motor-for...orum/topiclist.php/8
 
BF is gewoon een kk site
Sypie_Honda 3-10-2005 22:05 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-power
Hallo, aangezien ik niets kon vinden in de KB. open ik dit topic.

Ik ben namelijk op zoek naar technische gegevens van een honda cr250 uit '91.

Graag wil ik weten of en hoe je de kleppen op de uitlaatpoort kunt afstellen, en hoe dat nou precies werkt.

Ik heb ook info. nodig over bloklagers enz. want de motor is aan revisie toe.

En dan ffe erbij ook nog, wat is nou een goede crossmotor zaak? iemand die goedkoop EN goed spul levert, het liefst in omg. Hoorn

Ik had gehoord dat piepers goed spul levert maar die is er opeens mee gestopt...


ja wij hadden ook een piepers met allemaal cross spul in woudsend maar die is ook opeens gestopt. die zaak was net open en nu stopt ie al weer. beetje jammer dat ie geen brommers had

 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
sjonnie-sjaggelaar 3-10-2005 22:28 Print reply
Posts: 183
volgens mij kun je niks aan die kleppen stellen teminste bij die van mij nie
 
you are a gay
bart de scootergek 3-10-2005 22:30 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjonnie-sjaggelaar
volgens mij kun je niks aan die kleppen stellen teminste bij die van mij nie



uuhm powervalve misschien? eerst denken, dan replyen
 
Honda RC-33
sjonnie-sjaggelaar 3-10-2005 22:31 Print reply
Posts: 183
ja powervalves maar anders reply ik dalijk en dan snapt hij het nie aangezien hij het kleppen noemt dus jij eerst nadenke voor je reply't
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



uuhm powervalve misschien? eerst denken, dan replyen



Dit bericht is gewijzigd door sjonnie-sjaggelaar op 3-10-2005 om 22:35 uur.
 
you are a gay
mbx-power 3-10-2005 22:55 Print reply
Posts: 468
k snap ook wel dat het powervalve genoemt word, maar die kun je dus niet verstellen? want bij die van mij lijkt het dat ze niet gelijk openen...
 
koekoen2000 4-10-2005 0:34 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-power
k snap ook wel dat het powervalve genoemt word, maar die kun je dus niet verstellen? want bij die van mij lijkt het dat ze niet gelijk openen...

bedoel je dat je inlaat kleppen niet even ver open gaan of dat er nooit 2 kleppen tegelijk open gaan want da laatste hoort zo

 
Wat Vind Je Van Mn Rijstijl Bel: 0900-FUCK YOU
[RRT] Lost-P 4-10-2005 8:43 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekoen2000
[...]

bedoel je dat je inlaat kleppen niet even ver open gaan of dat er nooit 2 kleppen tegelijk open gaan want da laatste hoort zo




Het is geen 4takt hoor... Powervalve is iets anders


Lijkt me trouwens stug dat je 2 powervalve kleppen niet tegelijk opengaan (Of het moet een of ander vaag 2traps systeempje zijn? ), ze zitten meestal op 1 asje vast waardoor ze wel tegelijk open Moeten gaan...
 
Chille Tune shit dan
Volty 4-10-2005 9:50 Print reply

Posts: 110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: voederbiet
van drooge racing in edam zal je wel aan onderdelen kunnen helpen.
...



Daar noem je me wel een winkel zeg, alles moeten ze bestellen en d'r lopen alleen maar kinderen rond

Beter rij je dan ff door naar BMS in Purmerend

Dit bericht is gewijzigd door Volty op 4-10-2005 om 9:51 uur.
 
voederbiet 4-10-2005 13:30 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Volty
[...]


Daar noem je me wel een winkel zeg, alles moeten ze bestellen en d'r lopen alleen maar kinderen rond

Beter rij je dan ff door naar BMS in Purmerend

Dit bericht is gewijzigd door Volty op 4-10-2005 om 9:51 uur.



njah dan ga je naar de doelen in zaandam, nog beter, maarja vand rooge is et dichstbij voor de TS
 
BF is gewoon een kk site
mbx-power 4-10-2005 19:58 Print reply
Posts: 468
de klepjes worden inderdaad door een asje aangedreven, als het niet te stellen is zal het slijtage moeten zijn... komt dat er ook weer ffe bij
 
sjonnie-sjaggelaar 4-10-2005 20:08 Print reply
Posts: 183
het enige wat kan slijten is het pinnetje dat van je carter naar je cilinder gaat en dat kost geen drol
 
you are a gay
mbx-power 5-10-2005 19:52 Print reply
Posts: 468
k krijg binnenkort een vers powervalve systeem, daarmee moet het "kleppen" probleem zijn opgelost.

Nu ben ik opzoek naar krukas lagers, bij De Doele vragen ze 19e per stuk, is dat een normale prijs???

Klopt het trouwens dat het kapje van de waterpomp van een magnesium legering is? zoja ik wil het blok gaan stralen, kan dat spul ertegen?
 
Joostvdw 5-10-2005 20:03 Print reply

Posts: 4789
19 euro per lager is mss ietsjes duur, maar niet overdreven

ik denk dat je niet veel goedkoper zal vinden dan 15 euro
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mbx-power 8-10-2005 18:44 Print reply
Posts: 468
ondertussen heb ik nieuwe lagertjes gehaald bij De Doele in zaandam.

Ik ben ongeveer een halve dag bezig geweest met het blok in elkaar zetten, omdat k niet wist hoe de boel in mekaar zat... degene die hem uit elkaar heeft gehaald was zo slim om alles door door elkaar te gooien

Maar nu het volgende, de carter helfden zitten op elkaar en ik kom erachter dat er ong. een mm speling op de krukas zit... en k heb het over horizontale speling, de lagers zijn goed volgens het bedrijf, de lagers heb k op de krukas geperst dus de krukas is ook niet uit gesleten.. waar kan het nou wel aan liggen? als het de goeie lagers zijn kan er simpelweg toch geen ruimte op zitten
Heeft iemand toevallig ergens op een blaadje staan welke maten de lagers moeten hebben?
 

Dit topic is 2855 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved