LambalraceR |
3-10-2005 16:02 |
 Posts: 2187 |
jah idd maar hij heeft verkeerde kop gepakt mijn is ook 55mm en heb nog ruimte over. eerst controleren voor je iets maakt.
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
khpoppema |
3-10-2005 17:13 |
 Posts: 3199 |
op deze manier dus ongeveer?
en da kan ik dus een rubberen o ring pakken?
hoeft alleen groef gemaakt te worden in kop niet in cil?
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
LambalraceR |
3-10-2005 17:39 |
 Posts: 2187 |
idd kop ff uitdraaien zuiger meegeven voor de vorm , en dat is bij vhs iets van 15 euro oid...
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
khpoppema |
3-10-2005 17:53 |
 Posts: 3199 |
bij een maat van mijn 0.00 dus
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Almer |
3-10-2005 17:57 |
 Posts: 3325 |
als je der maar zeker van bent dat het goed is
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
bij een maat van mijn 0.00 dus
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
LambalraceR |
3-10-2005 18:07 |
 Posts: 2187 |
idd ik vin het niet overdreven duur 15 euro's voor kop op maat. maar gratis is ook wel leuk jah
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
MTX-speed |
3-10-2005 18:49 |
 Posts: 1229 |
De goedkoopste oplossing is waarschijnlijk om je pak recht af te vlakken. Dit kun je het beste doen door een glasplaat op een vlakke ondergrond te leggen en hierop wat schuurpasta te doen. (of zand met wat Cif/Orka of ander schuurmiddel) En zo zorgen dat je kop ECHT recht wordt. Het kost wel even wat tijd maar je kunt het zo perfect doen als je zelf wilt. Zorg wel dat je de pet steeds op een andere plaats vanpakt anders kan hij schuif gaan afslijten. Zorg ook dat de pet niet "duikeld" want hierdoor gaan de hoeken afschuinen waardoor de pakking aan de zijkanten niet meer afdicht.
Daarna moet je zorgen dat wanneer je de pet monteerd je dit met behulp van een momentsleutel doet zoals hier al vaker is aangegeven. Wanneer je namelijk de petbouten niet allemaal even vast aandraait, kan door het in- en uitzetten van het materiaal (wat door de warmte komt) je pet kromtrekken.
Bij dit vastdraaien moet je er ook voor zorgen dat je de bouten kruislings aandraait. (Eerst linksvoor, rechtsachter, rechtsvoor, linksachter).
Let hierbij ook op dat je eerst alles heel los aandraait, daarna 1 voor 1 steeds verder vastdraait.
Als laatste tip: Zorg dat je een koppakking maximaal 2 keer gebruikt. Die dinge kosten toch geen drol dus waarom zou je erop bezuinigen. Nadeel als je hem hergebruikt is dat er de veerkracht uitgaat. Een nieuwe is heel soepel en een oude is soms keihard en breekt heel makkelijk.
Allerlaatste tip: Zorg dat zowel het oppervlak van de cilinder als de pet helemaal schoon is, er mag geen ouw pakkingsmateriaal aan zitten. Schraap dit eventueel weg met een bot mes en maak het oppervlak eventueel een beetje ruw met fijn schuurpapier.
Wanneer er gebruik wordt gemaakt van vloeibare pakking, ontvet vantevoren het oppervlak even.
|
|
|
|
khpoppema |
3-10-2005 18:54 |
 Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
De goedkoopste oplossing is waarschijnlijk om je pak recht af te vlakken. Dit kun je het beste doen door een glasplaat op een vlakke ondergrond te leggen en hierop wat schuurpasta te doen. (of zand met wat Cif/Orka of ander schuurmiddel) En zo zorgen dat je kop ECHT recht wordt. Het kost wel even wat tijd maar je kunt het zo perfect doen als je zelf wilt. Zorg wel dat je de pet steeds op een andere plaats vanpakt anders kan hij schuif gaan afslijten. Zorg ook dat de pet niet "duikeld" want hierdoor gaan de hoeken afschuinen waardoor de pakking aan de zijkanten niet meer afdicht.
Daarna moet je zorgen dat wanneer je de pet monteerd je dit met behulp van een momentsleutel doet zoals hier al vaker is aangegeven. Wanneer je namelijk de petbouten niet allemaal even vast aandraait, kan door het in- en uitzetten van het materiaal (wat door de warmte komt) je pet kromtrekken.
Bij dit vastdraaien moet je er ook voor zorgen dat je de bouten kruislings aandraait. (Eerst linksvoor, rechtsachter, rechtsvoor, linksachter).
Let hierbij ook op dat je eerst alles heel los aandraait, daarna 1 voor 1 steeds verder vastdraait.
Als laatste tip: Zorg dat je een koppakking maximaal 2 keer gebruikt. Die dinge kosten toch geen drol dus waarom zou je erop bezuinigen. Nadeel als je hem hergebruikt is dat er de veerkracht uitgaat. Een nieuwe is heel soepel en een oude is soms keihard en breekt heel makkelijk.
Allerlaatste tip: Zorg dat zowel het oppervlak van de cilinder als de pet helemaal schoon is, er mag geen ouw pakkingsmateriaal aan zitten. Schraap dit eventueel weg met een bot mes en maak het oppervlak eventueel een beetje ruw met fijn schuurpapier.
Wanneer er gebruik wordt gemaakt van vloeibare pakking, ontvet vantevoren het oppervlak even.
goeie uitleg alleen 5 e per koppaking vink neit echt spotgoedkoop
ik vroeg me verder ook af of o r ing beter is en aangezien het me toch geen klap kost op 1 o ringetje na gaak dat doen waarschijnlijk
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
boertie |
3-10-2005 20:47 |
 Posts: 565 |
prezies die pakkingen kosten 3,80 euro hier en ik gebruik altijd vloeibare erbij en dat gaat er zo aan vast zitten dat je ze maar 1x kunt gebruiken. En als je zuiger dus prezies boven in cilinder komt en dan de pakking van 1,5mm hebt je dus nooit een ideal squis of je moet je kop in de pakking laten vallen. Denk dat o-ringetje makkelijker is. Met 70cc en een 50cc kop ging het dus niet goed maar met 50cc cilinder moet het wel lukken met o-ring. de o-ring was 2mm dik en ik had de gleuf 1,3mm diep ongeveer werkte perfect. Maar zo als jij opt plaatje hebt getekend moet het ook lukken.
|
|
|
|
Neonlampje |
3-10-2005 23:24 |
 Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
afbeelding
op deze manier dus ongeveer?
en da kan ik dus een rubberen o ring pakken?
hoeft alleen groef gemaakt te worden in kop niet in cil?
pas wel op dat je oring uitzettings-ruimte nodig heeft...
ik zorg er altijd voor dat 75% van oring weg kan zakken.. en dat er wat ruimte omheen zit.. zo zorg je dat je metaal op metaal vast draait (inplaats van metaal op rubber op metaal).. wat een veel grotere preciezie geeft  (en bovendien langer mee gaat ivm de afdichting van je kvs-ruimte)
|
|
|
|
khpoppema |
3-10-2005 23:26 |
 Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
pas wel op dat je oring uitzettings-ruimte nodig heeft...
ik zorg er altijd voor dat 75% van oring weg kan zakken.. en dat er wat ruimte omheen zit.. zo zorg je dat je metaal op metaal vast draait (inplaats van metaal op rubber op metaal).. wat een veel grotere preciezie geeft (en bovendien langer mee gaat ivm de afdichting van je kvs-ruimte)
dankje hier heb ik veel aan
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Neonlampje |
4-10-2005 0:06 |
 Posts: 14825 |
noprob...
hier een piccie:
links is richting de binnenkant van de cilinder... Als je hem nu aan draait zal de o-ring mooi indrukken, op het plaatje zie je aan de rechter kant ook wat meer ruimte.. dit is extreem weergegeven.. als je 75% aan houdt van de diepte is deze ruimte niet nodig.
|
|
|
|
Neonlampje |
4-10-2005 0:10 |
 Posts: 14825 |
neem trouwens viton o-ringen, die gaan langer mee dan normale.. zijn bestand tegen hogere temperaturen
|
|
|
|
khpoppema |
4-10-2005 16:47 |
 Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
neem trouwens viton o-ringen, die gaan langer mee dan normale.. zijn bestand tegen hogere temperaturen
waar kan ik die krijgen?
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
hondansrpower |
4-10-2005 16:49 |
 Posts: 302 |
ik heb met mijn nsr met 70cc malossi ook altijd als ik de cilinder eraf haalde dat ie eerst een beetje lekte en dan dee ik aan de kant waar die niet lekte de moeren een slagje terug en bij de lekkende kant weer een slagje erbij.
|
|
93cc malossi-hpi2005-6bak-32mm d-slide-6kleps malossi membraam. |
|