Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - o ring

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32341 - o ring
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

khpoppema 3-10-2005 12:55 Print topicpost

Posts: 3199
ik heb de laatste tijd nogal btje problemen met koppakkingen. @ nsr
met mijn 70 mal kwam er koelvloeistof uit de koppakking zetten, met vloeibare pakking erbij ging het de andere kant de cilinder maar in.

nu met 50 ori is het weer stuk minder maar wilde het ook enigszins de verkeerrder kant op.

ik gooi er nu een ge2 onder dus verw8 ik dat eht weer wat erger gaat worden (aangezien waterpomp sneller pomp en dus meer druk levert)

-zou het plaatsen van een o ring als koppakking dit probleem verhelpen?

-moet ik dat ook een rubberen ring in de buitenste wand van de cilinder plaatsen? of moet ik hier een papieren pakking gebruiken?

-van wat voor materiaal meot de o ring als koppakking zijn?
rubber (lijkt mij te gaan smelten) of een harde (papier asbest achtige ring) of iets anders?


 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.

denollie(the real one) 3-10-2005 13:20 Print reply

Posts: 501
nee geen o ring en zeker niet als koppakking, de temperaturen die daar heersen tijdens bedrijfstoestand zullen je o ringetje opeten ,
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
brutus 3-10-2005 13:49 Print reply

Posts: 7934
valt wle mee hoor derbis enzo hebben ook o ringen als koppakking.

maar gwn ff je cilinder en je kop op een glasplaat bekijken of ze mooi vlakzijn enzo. anders ff op ene mdf plaat schuurpapier vast maken. wel heel fijn en paar x kruislings heen en weer hale. en een nieuwe koppakking nemen
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
KaWaReZ 3-10-2005 13:51 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denollie(the real one)
nee geen o ring en zeker niet als koppakking, de temperaturen die daar heersen tijdens bedrijfstoestand zullen je o ringetje opeten ,



BS
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Remco RS 3-10-2005 14:23 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denollie(the real one)
nee geen o ring en zeker niet als koppakking, de temperaturen die daar heersen tijdens bedrijfstoestand zullen je o ringetje opeten ,


wat vond ik dan laatst in de cilinderkop van mijn rs?

luchtgekoelde hebben geen rubberringen, vloeistofgekoelde brommers wel
 
KaWaReZ 3-10-2005 14:26 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]


wat vond ik dan laatst in de cilinderkop van mijn rs?

luchtgekoelde hebben geen rubberringen, vloeistofgekoelde brommers wel


let wel op wat je zegt... dr rijden best wat actjes rond met O ring , niet fabrieks-af, mgoed.

meeste lctjes (nieuwe allemaal) hebben Oring, rubber.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Remco RS 3-10-2005 14:26 Print reply

Posts: 11463
jij?
 
KaWaReZ 3-10-2005 14:27 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
jij?


ik niet, maar schijnt zwaar getunede kreidjes enz dat ze ook O ringen gebruiken
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Remco RS 3-10-2005 14:30 Print reply

Posts: 11463
oh, ik dacht dat je aan t beunen was geweest

wist niet dat ze dat deden
 
khpoppema 3-10-2005 14:31 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


ik niet, maar schijnt zwaar getunede kreidjes enz dat ze ook O ringen gebruiken


rubber o ring?

of iets anders wat wel tegen hoge temperaturen kan?

en mijn vraag dus is een o ring beter dan comfosionele koppakking?

en hoe doe ik eht dat mijn koelvloeistof niet helemaal naar buiten kan (vloeibare pakking)?


daarbij moet een o ring ingedraaid worden (althans waar o ring kan)

moet dit alleen in de kop of ook in de (bovenkant)cilinder?


Dit bericht is gewijzigd door khpoppema op 3-10-2005 om 14:32 uur.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Remco RS 3-10-2005 14:32 Print reply

Posts: 11463
is je kop misschien krom?
 
khpoppema 3-10-2005 14:37 Print reply

Posts: 3199
maar als ie zonder vloeibare pakking koelwater naar buiten gooit en met vloeibare naar binnen dan maakt kromheid toch weinig uit?

nou ik koppakking liggen en alles en ik denk dat ik hele zooite maar ff een keer ga monteren en kijken of het nog lekt.

maar wat de grote vraag is is een o ring beter dan koppakking?

(omdat denk ik afstand kop zuiger ook kleiner is) meer compressie
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Remco RS 3-10-2005 14:43 Print reply

Posts: 11463
die eerste redenering kan ik dus niet volgen

ik weet niet of een o-ring beter is, stop gewoon hetgene erin wat er oorspronkelijk inhoort
 
AOF 3-10-2005 14:55 Print reply

Posts: 1477
pak een een schuurpapier en vlak je kop effe tot ie weer mooi vlak is en dan zal dat ook wel over zijn denk ik
 
bart de scootergek 3-10-2005 15:09 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
jij?



scooter van me heeft ook een o-ring als koppakking, is dan wel een malossi kopje, maar het is wel een Ac.


maar t wordt vaker gedaan, sleuf vrezen en daar een oring in plaatsen, heb hier wel eens picjes gezien van o-ring in nsr kop.
 
Honda RC-33
Remco RS 3-10-2005 15:15 Print reply

Posts: 11463
m nooit geweten, ik dacht dat t altijd ijzer was..

maar klinkt idd wel logisch, als je er eerst een sleuf in freest
 

Dit topic is 2300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved