Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RV4 blok trilt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 955 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32328 - RV4 blok trilt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wietplant 2-10-2005 12:42 Print topicpost

Posts: 2092
heey ik heb een am4 onder mijn aprilia af1 ( duh) ik heb der heel lang gewoon goed mee gereden maar nu als ik in de hogere toeren kom boven de 7k begint het blok heel hard te trillen en ook een raar geluid te maken.. wat kan dit zijn ? ik heb wel is gehoord van een ballans as mar weet nie wat dat is en of ik die eigk wel heb .

alvast bedankt
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid

Bullet 2-10-2005 12:43 Print reply

Posts: 12150
komt het niet van je krukaslagers/koppeling?
 
**My BungHole Will Speak Now**
vinnie 2-10-2005 12:43 Print reply

Posts: 3505
draai alles eens goed vast (ophangpunten van je blok enzo)
ken beetje los getrilt zijn
edit:
en als het dan nie weg is je lagers ed. nakijken (wat boelat zegt)

Dit bericht is gewijzigd door vinnie op 2-10-2005 om 12:44 uur.
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
cerberus10 2-10-2005 12:44 Print reply

Posts: 2338
Wat is het nou am4 of rv4?
 
vinnie 2-10-2005 12:44 Print reply

Posts: 3505
rv
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
wietplant 2-10-2005 12:44 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
komt het niet van je krukaslagers/koppeling?


krukas lagers zijn nog goed.

en alles zit vast

en ik d8 am4 maar schijnbaar rv 4 sorry

Dit bericht is gewijzigd door wietplant op 2-10-2005 om 12:45 uur.
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
vinnie 2-10-2005 12:48 Print reply

Posts: 3505
er zti toch iets niet goed in je blok dan, als hij eerst wel normaal reed en nu ineens raar doet
ff open halen
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
wietplant 2-10-2005 13:01 Print reply

Posts: 2092
leuk... NOT
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
vinnie 2-10-2005 13:02 Print reply

Posts: 3505
je hoort me niet zeggen dat het leuk is
wel intressant.. leer je wat van
niet je blok splitsen trouwens he, kijk eerst ff achter je carterdeksel (koppelingskant)
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
wietplant 2-10-2005 13:09 Print reply

Posts: 2092
jah kan ik gelijk me koppelings veertjes strakker zetten want daar slip die ook als een malle doorheen. moet je daar dan gewoon ringetjes tussen doen ? enzo ja hoeveel ?
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
vinnie 2-10-2005 13:11 Print reply

Posts: 3505
je kunt ringetjes tussen doen, maar ik zou gewoon sterkere veren halen en die er in doen (als je 50cc heb zijn verstevigde veren voldoende, als je meer heb zou ik andere veren nemen)
maar kijke ff of je platen goed zijn nog, als je std cil. heb zijn je veren wel goed (over het algemeen)
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
wietplant 2-10-2005 13:14 Print reply

Posts: 2092
owke :p doen we.. dadelijk moet ik toch van de com af en begin ik der gelijk aan. blokolie der uit. koppeling los kijken naar die plaaten . en waar moet ik nou naar kijken voor dat getril ? want ik heb hem allis open gehad. en toen zag ik alleen toerentellerkabel olie pompje en koppeling . ( ook nie verder gekenen eik maarja
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
theredone51 2-10-2005 13:21 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
owke :p doen we.. dadelijk moet ik toch van de com af en begin ik der gelijk aan. blokolie der uit. koppeling los kijken naar die plaaten . en waar moet ik nou naar kijken voor dat getril ? want ik heb hem allis open gehad. en toen zag ik alleen toerentellerkabel olie pompje en koppeling . ( ook nie verder gekenen eik maarja



Heb het probleem zelf ook gehad, zeker niet verder rijden!
Het is je koppeling, die zit niet ver genoeg naar buiten op de aandrijfas, hier moet een dun ringetje achter, waardoor die moer waarmee je koppelingshuis vast zit niet zomaar los komt.
Een goede maat om aan te houden is dat de schroefdraad volledig tot buiten het koppelingshuis moet komen, en liefst nog 0.5/1mm meer.
Als je dit ringetje achter je koppelingshuis hebt gedaan ga je trouwens ook geen nieuwe veertjes hoeven kopen, want nu drukt hij de platen beter bij elkaar, waardoor ze meer grip hebben en dus niet gaan slippen.
Owja, zet die moer ff vast met een beetje loctite ofzo (wel eerst ff testen natuurlijk )

 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
wietplant 2-10-2005 13:25 Print reply

Posts: 2092
dus ik moet een ringetje doen tussen mijn koppelings moer en me koppelings huis zegmaar ? en dan gewoon harstikke strak aandraaie ?
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
theredone51 2-10-2005 13:33 Print reply

Posts: 2506


die linkeras, tussen dat lager van die as en de koppeling, daar moet je een ringetje tussen doen, omdat de koppeling nu niet goed klemt
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
wietplant 2-10-2005 13:35 Print reply

Posts: 2092
owke dan doe ik dat


( leuk zo die 2 hamers der naast )
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid

Dit topic is 1451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved