Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - optrekken puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32318 - optrekken puch
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 9836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nick_whazaa 1-10-2005 19:43 Print topicpost

Posts: 532
ik heb een vraagje, ik heb op me puch 70 cc gegooit maar hij trekt nit zoals andere 70 cc puchs van vrienden van mij. Het is een airsal. De kracht zit echt bovenin, bij de 35 begint die redelijk te trekken. ( we denken in puch termen he ) . Maar ik wil dus dat die wat sneller weg trekt. De top die ik er mee gehaald heb is 70.1 km, maar ik heb hem anders vertand nu ( was 15-45 is nu 13-45). Maar hij trekt nog steeds niet denderend. Wat kan ik hier aan veranderen?


 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!

User 927 1-10-2005 19:45 Print reply

Posts: 6405
Koppeling afstellen, andere uitlaat, luchtfilter, andere vertanding.

Maar koppeling is belangrijkst. Draai de veren es een slag of 2 in.
 
Honda SS50 1-10-2005 19:45 Print reply

Posts: 1078
een 56 tandwiel achter zetten dan zal hij wel trekken
maar de top zal niet geweldig zijn en hij draaid dan overtoeren
 
www.4strokealphen.nl
nick_whazaa 1-10-2005 19:46 Print reply

Posts: 532
dat tunen van je koppeling is nog nieuw voor mij,
het blok moet er onder van daan en open toch ?

en ik had zitten kijken op het net en een proma circuit zou het beste zijn voor trekkracht op 70cc. Iemand ervaring ?
 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!
User 927 1-10-2005 19:46 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda SS50
een 56 tandwiel achter zetten dan zal hij wel trekken
maar de top zal niet geweldig zijn en hij draaid dan overtoeren



Dat ie bij 35 pas begint te trekken is puur de koppeling/cilinder/uitlaat combo
 
User 927 1-10-2005 19:48 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick_whazaa
dat tunen van je koppeling is nog nieuw voor mij,
het blok moet er onder van daan en open toch ?

en ik had zitten kijken op het net en een proma circuit zou het beste zijn voor trekkracht op 70cc. Iemand ervaring ?



Airsal is een hoogtoerige cilinder, hoogtoerige uitlaat kopen dus.

Tunen van koppeling is nix anders dan het verplaatsen van het aangrijppunt

Blok heoft er niet onder weg, gewoon puch op z'n kant leggen (Denk om de benzine die uit de vlotter komt!) blok openen, koppeling uitelkaar halen, schroeven van de veren 2 slagen aandraaien of andere veren erin, eventueel segmenten lichter maken (niet doen als je niet weet wat je doet) en weer dicht maken
 
SpeedY_the_Devil 1-10-2005 19:50 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick_whazaa
dat tunen van je koppeling is nog nieuw voor mij,
het blok moet er onder van daan en open toch ?

en ik had zitten kijken op het net en een proma circuit zou het beste zijn voor trekkracht op 70cc. Iemand ervaring ?



ik heb 70cc gehad en die puch heeft een vriend van mij nou en die rijdt t best met proma circuit

ik heb nu puch met 1 of andere malossi cil (zeggne ze en daar rijdt de proma ook t beste op


dus als je proma heb en je draai die koppeling beetje in dan heb je kans dat je ineens heel erg snel optrek (in puch termen)
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
puch_master 1-10-2005 19:50 Print reply

Posts: 3429
als je je koppeling los wilt halen moet je aan de rechterkant van je blok de deksel er af schroeven dan kun je bij je koppeling (hier zit olie in)

als je je koppeling er uit hebt dan zie je daar op 3 segmentjes zitten dat elk met een veertje vast zit

in deze veertjes zit een schroef, draai deze alle 3 helemaal vast en dan 1,5 slagen uit

als hij dan nog niet naar behoeven trekt monteer dan eventueel een proma circuit uitlaat en hogedruk kop.
 
Toyota AE86 Levin coupé
nick_whazaa 1-10-2005 19:51 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



Airsal is een hoogtoerige cilinder, hoogtoerige uitlaat kopen dus.

Tunen van koppeling is nix anders dan het verplaatsen van het aangrijppunt

Blok heoft er niet onder weg, gewoon puch op z'n kant leggen (Denk om de benzine die uit de vlotter komt!) blok openen, koppeling uitelkaar halen, schroeven van de veren 2 slagen aandraaien of andere veren erin, eventueel segmenten lichter maken (niet doen als je niet weet wat je doet) en weer dicht maken


En verder hoef ik niks los te maken ? cilinder, carb ? Lijkt me niet toch ? En blok olie moet dat er nog uit laten lopen of zit dat daar niet ?
 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!
SpeedY_the_Devil 1-10-2005 19:51 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick_whazaa
[...]


En verder hoef ik niks los te maken ? cilinder, carb ? Lijkt me niet toch ? En blok olie moet dat er nog uit laten lopen of zit dat daar niet ?


als je puch op ze kant lig blijft het blokolie er gewoon inzitten
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
nick_whazaa 1-10-2005 19:51 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil
[...]



ik heb 70cc gehad en die puch heeft een vriend van mij nou en die rijdt t best met proma circuit

ik heb nu puch met 1 of andere malossi cil (zeggne ze en daar rijdt de proma ook t beste op


dus als je proma heb en je draai die koppeling beetje in dan heb je kans dat je ineens heel erg snel optrek (in puch termen)


en is een proma een hoogtoerige uitlaat ?

Dit bericht is gewijzigd door nick_whazaa op 1-10-2005 om 19:53 uur.
 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!
Kampersjaak 1-10-2005 19:52 Print reply

Posts: 12285
proma is uitlaat
 
oderint dum metuant
nick_whazaa 1-10-2005 19:52 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
als je je koppeling los wilt halen moet je aan de rechterkant van je blok de deksel er af schroeven dan kun je bij je koppeling (hier zit olie in)

als je je koppeling er uit hebt dan zie je daar op 3 segmentjes zitten dat elk met een veertje vast zit

in deze veertjes zit een schroef, draai deze alle 3 helemaal vast en dan 1,5 slagen uit

als hij dan nog niet naar behoeven trekt monteer dan eventueel een proma circuit uitlaat en hogedruk kop.


hoge druk kop heb ik er op gehad toen ging die met 15-45 nog maar 54 ipv 67
 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!
nick_whazaa 1-10-2005 19:53 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
proma is uitlaat


ja sorry dat wist ik wel gewoon fout getypt
 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!
SpeedY_the_Devil 1-10-2005 19:54 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick_whazaa
[...]


en is een proma een hoogtoerige cilinder ?



proma doet t wel goed met hoge toeren.. dus met jouw cilinder werkt de proma heel goed

die 70cc puch die ik had die heb ik een keer omver getrokken omdat ie ineens me achterband liet slippen toen hij in ze powerband kwam

in een bocht
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
User 927 1-10-2005 19:55 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick_whazaa
[...]


hoge druk kop heb ik er op gehad toen ging die met 15-45 nog maar 54 ipv 67



Opnieuw afgesteld met HD kop? Neukte de zuiger de kop niet

En de olie blijft er idd in zitten, daarom leg je de puch op z'n kant. Neem aan dat je weet aan welke kant de koppeling zit? Heb je een koppelingstrekker? Zo nee, ff halen bij bromhoer, vragen om eentje voor puch. Kost je 5 eppo ofzo.
 

Dit topic is 9836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved