Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat is de beste setup?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #32285 - Wat is de beste setup?
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 2748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bereheer 29-9-2005 20:42 Print topicpost

Posts: 1901
Hoi,

Ik rijd nu 50 parmakit en 13mm keihin op m'n honda mt icm snelle slangen en een standaard snel uitlaatje, de trekkracht bevalt me dus niet ! Een scooter wil ik graag eruit trekken. De top vink goed, ong 85. De cilinder is nieuw dus de geringe trekkracht is daaraan niet te verwijten, ook is ie goed afgesteld.

nu wil ik of een grotere carb op deze parmakit doen of een 70cc eurokit erop planten met 13mm keihin carb. Dit doe ik omdat ik het verbruik in de hand wil houden omdat ik iedere dag een pokken eind moet rijden. Het zaakje moet ook niet al te hard slijten... Ik houd van koppel, is die 70 eurokit dan een goed alternatief?

Nu is mijn vraag, wanneer trekt ie het hardst en wanneer loopt ie het hardst met 50cc parmakit en 18mm keihin of 70cc eurokit met 13mm keihin?
Ik vind trekken het belangrijkst, 80 is hard zat als ik maar niet iedere keer bij het stoplicht volgas moet geven om enigzins fantsoenlijk van plaats af te komen .

Alle meningen en ervaringen zijn welkom, alvast bedankt...

Dit bericht is gewijzigd door bereheer op 29-9-2005 om 20:45 uur.
 
bloaze manne, meej diene woage!

crossgek - Forum en Sales Moderator 29-9-2005 20:55 Print reply

Posts: 10560
5 of 6 bak een idee en dan zo vertanden dat je top gelijk blijft ?

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jozeff - Forum en Sales Moderator 29-9-2005 20:56 Print reply

Posts: 10835
waarom niet 70cc met 18 keihin?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Hidde a.k.a. Mb 29-9-2005 20:57 Print reply

Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
waarom niet 70cc met 18 keihin?


zuipt teveel

 
Hidde a.k.a. Mb 29-9-2005 20:59 Print reply

Posts: 602
mja ik zou persoonlijk voor 70cc gaan met 16mm carb rijd perfect en verbruik valt ook wel mee
 
bereheer 29-9-2005 20:59 Print reply

Posts: 1901
ja, ik denk dat m'n verbruik dan echt veel te hoog gaat worden, ik moet al om de dag tanken, das echt klote. Ik hoef niet hard te gaan 80 is hard zat, maar hij moet beter trekken, nu moet ik echt volgas geven echt zwaar irritant.

welke setup raden jullie me aan, ook gekeken naar betrouwbaarheid enzo?
 
bloaze manne, meej diene woage!
Hardstyle 29-9-2005 21:00 Print reply

Posts: 1077
Ik zou een 18mm kopen dan.. zal wsl sneller trekken dan je 13mm houden met een 70cc..

btw; kan je cil tog ook nog beetje kietelen??

Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 29-9-2005 om 21:01 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Ariej 29-9-2005 21:00 Print reply

Posts: 3685
70cc heb je al gauw teveel vermogen, maar als je dat niet uitmaakt kan je dan best 70cc pakken met een 16mikuni of 12 keihin
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Splendid 29-9-2005 21:00 Print reply

Posts: 8421
ori mt8, neemt niet eens zo heel erg veel
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
bereheer 29-9-2005 21:06 Print reply

Posts: 1901
teveel vermogen maakt me niks uit, hoe meer hoe beter, maar het verbruik, daar is ff waar het nu om draait
 
bloaze manne, meej diene woage!
Kees de Jong 29-9-2005 21:08 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
ori mt8, neemt niet eens zo heel erg veel


 
7 seconden, of 21 gram
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-9-2005 21:09 Print reply

Posts: 10560
zou het veel meer verbruiken als je altijd genoeg vermogen hebt en dus niet volgas me slippende koppeling wegmoet en op top zelfde snelheid met minder gas kunt , ik denk het niet .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
bereheer 29-9-2005 21:18 Print reply

Posts: 1901
dat dacht ik dus ook...

maar wat zou het beste zijn 70 en 13mm of 50 en 18mm?
 
bloaze manne, meej diene woage!
Splendid 29-9-2005 21:19 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer
dat dacht ik dus ook...

maar wat zou het beste zijn 70 en 13mm of 50 en 18mm?


volgens mij kijk jij niet eens naar wat er gezegd wordt
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
mb-gek 29-9-2005 21:22 Print reply

Posts: 10385
verwacht nou geen top prestaties van een euokit
heb zelf 100 gehaald maar as dan met 6 bak homoet 18 mm 4 kleps enz

mar met een stadaard snel en 16 keihin en 2 kleps reed ik meestal rond de 85

en kracht zat maar nie zoveel dat hij zwaarder vertand kon worden
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mb-gek 29-9-2005 21:24 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer
dat dacht ik dus ook...

maar wat zou het beste zijn 70 en 13mm of 50 en 18mm?
allenei gewoon een combi van niks

70 met een 13 heeft geen kracht genoeg en is eigenlijk aan de kleine kant


18 met een 50 cc is nutteloos te groot


 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 2748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved