Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - CDI's testen....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1277 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3228 - CDI's testen....
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 945 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBBBBBB 16-3-02?20:29 Print topicpost
Posts: 2340
Naar aanleiding van dit topic in ''Parts'': [URL[t]]http://213.46.26.143/hforum/new/parts.asp?id=114&action=partdetail[/t]CDI MP-300[/URL] ben ik vanavond dus ffies 2 verschillende CDI's gaan testen op de MT van me broer.

Setup:
Imi 50 snel, net 600 km. niet getunend
12/13 mm. std. Keihin
Snelle 50 bocht met Jamarcol demper
Tandwielen weet ik niet, maar dat maakt niet echt uit denk ik.

OKI MPS-300 ( zie plaatjes Parts ):
Zwaar geluid!
Kan ietjes langer doortrekken dan de andere.
Loopt wel onregelmatig, maar vanaf 60 km/h gaat ie hetzelfde als de volgende cdi, maar loopt wel ongeveer 3-5 km langzamer!!

Shindenger CF405A ( bruin met rood stekkertje:
Je moet eerder overschakelen.
Scheller geluid.
Loopt regelmatig en gaat door tot het einde.

Conclusie: De Shindenger loopt beter! Maar de MT heeft niet al te gekke toeren, denk ik, dus het zou kunnen dat de MPS-300 daar net boven sneller gaat, maar hij houdt wel iets in dus vergeleken met de Shindenger.

Ik moet dit alles geloven van me broer ( ) omdat ik zelf niet kan rijden ( enkelbanden gescheurd ) maar dat van het geluid weet ik dus wel cker

Ik zal van de zomer met snelle NSR ( hopelijk ) echt alle CDI's gaan testen want er zijn heeeeel veel verschillende! Bijv. bij de Shindenger, daar is er een andere letter na het serie nummer CF405.... dat verschilt dat, A-B-C of D.

Quote:
Originally posted by: YVES TM

Copy right Hans F.
[
Op de slechte (originele nsr) cdi die gaat stotteren bij de 11.000 staat GE3 hij is zwart en heeft een wit stekkertje
Op de mt cdi CF4505A 6.4 2II. Hij is bruin met een rood stekkertje. Deze wil wel toeren maken, maar eigenlijk alleen in z'n 1 tm 3, met deze cdi heb ik tussen de 8.500 en 11.000 toeren veel minder kracht als met de zwarte. Maar hij gaat wel door tot de 12.500 13.000 toeren
]
Wil iedereen ff posten wat voor cdi hij op ze NSR heeft, en hoeveel toeren ed die daarmee haalt, ik heb volgens mij de GE3 maar die heeft wel 13000 toeren gedraait met kracht, maar haalt idd nu met met eurocylindro ook 11000 Rpm.
Zo kunne we ff vergelijken, en dus zien welke je het beste kan hebben.


GE-3 is volgens mij de originele voor NSR ( en andere ) -->> Maar ik weet niet cker of het de originele is! <<--
Ik heb 3 GE-3 CDI's allemaal zwart met wit stekkertje, eentje liep op std. 50 lekker en trok lekker door, maar heb hier geen verglijkings materiaal bij.
Zal het van de zomer uittesten dus....


Quote:
Originally posted by: B3AST

Ik heb een zwarte CDI met een rood stekkertje, en op de onderkant staat: CL-05 en daarachter in kleinere letters 0.9 en ook 171

weet iemand wat van deze CDI? ik heb hem nog niet getest namelijk, en wil weten of er eventueel sneller te krijgen is


Ik heb hem wel een keer in me handen gehad, ik had deze code nog op een klaadje staan, maar ben de CDI kwijt of weggegeven :p :a

Quote:
Originally posted by: Rens

de cdi die dus onwise slecht is :

-Bruin+ zwart stekkertje
-er staat op: CF405C 6.N 251



Dit weet ik niet helaas, heb uberhaupt nog nooit een zwart stekkertje gezien ( maar de combi zwart en bruin lijkt me slecht )

Maar wat ik echt denk...... dat ze misschien in de fabriek een brommer maakten ( jah verleden tijd ) en dan alle onderdelen erop sleutelden..... niet alle onderdelen zijn precies gelijk dus dan gewoon een CDI er op gooien die precies op 45 km/h begrensde......... jah oke vreemde theorie maar toch

Hoe kan het anders dat er zo veel verschillende CDI's zijn? Met bijna de zelfde serienummers maar toch grote verschillen? Ja oke, OKI maakt misschien ''snelle'' maar een Shindenger zit std op elke Honda.

Volgens mij hangt het per setup ( cil, tanwielen, etc ) af wat voor CDI het beste is !!!! Dat is mijn conclusie tot nu toe !! Iets anders kan ik er niet van maken ! En oke er zijn vast hele slechte die het overal slecht doen, en goed die het overal goed doen, maar ik denk dat je er gewoon zoveel mogelijk moet proberen en de beste erop gooien!

Ohhhhhh volgens mij is dit echt fokking lang!!

Edit: Jah echt heeeeel lang dus
Maar de uitgebreide versie ( ja nog meer ) komt van de zomer, haal ik wel CDI's overal vandaan en die van me zelf, dan zet ik hem meteen in de FAQ

[This message is edited by MBBBBBB on 16-3-02 20:57]
 

Blukaap 16-3-02?21:41 Print reply

Posts: 10006
Mijn Oki MPS-300 is dus niet zwart met rood, maar bruin met zwart.
En m'n gewone supertech (zal de code nog wel eens opzoeken) is dus zwart met rood.

Maar als m'n MT het weer (goed) doet zal ik ze allebei eens uitproberen.
 
Bastila is lief
Blukaap 17-3-02?16:26 Print reply

Posts: 10006
Ffkes foto gemaakt van m'n OKI MPS-300 31-Y3 en Shindenger CI-05 9.5 (niet helemaal zeker, slecht te lezen).
Foto is een beetje overbelicht .



Endoria is een beetje sloom, dus misschien moet je de link van het plaatje kopieren in een nieuw venster.


[edit2]
Ik ben ook een schele oetlul, ik las dat supertech dus verkeerd om en scheef.
D'r staat dus gewoon shindenger .
[/edit2]

[This message is edited by Blukmeester on 17-3-02 17:56]
 
Bastila is lief
Rens 17-3-02?19:38 Print reply

Posts: 6863
IK heb ook eens 2 cd?`s getest op een brommer met een toerenteller(is nodig om goed te kunnentesten)
de ene cdi kwam uit een mtx OT de ander uit een SH het bleek dus dat de cdi welke standaard in een sh zat tot veel minder toeren door kon trekken en bij het overschakelen veel meer terug viel, ik ga ff het testrapport opzoeken,.
 
achter de maan is alles beter
MBBBBBB 17-3-02?20:09 Print reply
Posts: 2340
Ja, dat stukje heb ik ook met search gezocht ja, alleen vergetenm te quoten.
Maar het kan zijn dat daar ook andere dan std cdi's in zitten, het gaat dus om het merk en code's denk ik.

En Blukmeester, aan foto's heb je weinig Ze zijn allemaal het zelfde en de kleur geloof ik wel Zie je net de code's niet op de foto's natuurlijk

Edit: half zinnetje :a

[This message is edited by MBBBBBB on 17-3-02 20:21]
 
Blukaap 17-3-02?20:14 Print reply

Posts: 10006
Ach ja, je hebt pas iets aan testresultaten (die wel komen als m'n MT werkt en ingereden is).

Maar wat leuke visuele uitspattingen staan altijd leuk .
 
Bastila is lief
MBBBBBB 17-3-02?20:24 Print reply
Posts: 2340
Daarom
Iemand anders nog iets?
 
Pertijn 17-3-02?23:12 Print reply
Posts: 846
Koop een raceontsteking GNA GNA..
Whehe..

 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Martijn 17-3-02?23:21 Print reply
Posts: 10000
Suzuki heeft zeker alleen maar onbegrensde cdi's ofzo... aangezien je deze niet kunt vervange...
ik hoop het
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rens 18-3-02?00:55 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: Martijn TS?...

Suzuki heeft zeker alleen maar onbegrensde cdi's ofzo... aangezien je deze niet kunt vervange...
ik hoop het

Een suzuki cdi is een stuk minder begrenst
een gestoorde gast die ik ken die gaat met z``n tsx tijdens het rijden altijd lekker met de koppeling slippen zodat ie 12000 toeren draait
 
achter de maan is alles beter
-Michiel RS- 18-3-02?10:47 Print reply
Posts: 2803
:n :a

:p TSX afpakken en troosten :p !!!!
 
Martijn 18-3-02?11:16 Print reply
Posts: 10000
oh... ik vin 12000 genoeg...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 945 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved